Gå til innhold

måtte kaste bilen i snøkanten

Ranger emnet


Zimmern86

Anbefalte innlegg

var på tur hjæm etter jobb, da jeg skulle kjøre hjæm en kollega, idet vi kommer til en rundkjøring kommer en lastebil fra tine med ekstra henger på, da han kjørte ijennom rundkjøringen så kom vi mot den, han brukte så stor plass av veien min at jeg måtte bare kaste bila opp i snøkanten. tenkte at javell, no har jeg garantert fått merker etter møte med den harde snøkanten, bestemte deretter for å følge etter den, rett bak kom statens veivesen, de satte på gullysene og fikk stanset lastebilen, ene personen sa at han hadde kjørt uvettig kjøring.

fikk dermed kjørt lastebila til kontroll av lasting(veiing)

etterpå snakket jeg med lastebilføreren og han blånektet på at han hadde kjørt fort ijennom rundkjøringen og brukte min del av veien.

han hørte heller ikke at jeg tutet på han rett etter jeg la bila ikanten for å ikke knuse meg og bilen i lastebilen.

Sjåføren nektet å oppgi personalia, men tok regnr på lastebilen, samt navnet til ene veivesenet.

fikk ripet opp fangeren, og en liten bulk på passasjerførersiden.

 

tenkte å høre med deg/dere om det er noe vits å anmelde dette?

vil jeg få ijenn erstatning eller vil dette bare bli henlagt som dessverre mange saker blir??

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ingenting å anmelde dette (sikkert derfor folk anmelder all mulig slags piss, slik at politiet ikke klarer å nøste opp i alt - ergo mange henlagte saker). Men å få igjen penger tror jeg du bare kan drømme om...

 

*edit: En annen ting. Det er lov å vise hensyn til lastebiler i de små forkrøpla rundkjøringene vi har rundtomkring. Et stort vogntog bruker litt mer vei enn en liten a3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å se for meg scenarioet. Hvis lastebilen allerede var inne i rundkjøringa, hadde du jo vikeplikt for ham. Hvis du var først inne, og han nesten kjørte deg ned, har han blant annet forbrutt seg mot Vtrl § 3.

 

Dersom du har vitner på at han har kjørt uaktsomt, står du fritt til å anmelde ham. Du bør uansett skrive en skademelding og sende inn denne til forsikringsselskapet.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lastebilen kom ut av rundkjøringen, meiet nesten ned et skilt, braste ut på min side.

dette skjedde litt før rundkjøringen. dere fra Trondheimsområdet vet vell om rundkjøringen på kattem, litt lenger ned fra politistasjonen på heimdal. kjørt oppi snøkanten, dermed inn til busslomma som lå 5 meter foran meg. traileren var ute av rundkjøringen, mens siste vogn var fremdeles i rundkjøringen.

men kæm i huleste e det som kjøre opp gammal dalan me tung lastebil da? han kunne kjørt opp sandmoen. sandmoen blir lastebiler stoppet for veing av last og div, så han prøvde sikkert å lure seg unna.

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd for bilen. For jævlig at det skal oppstå skader pga tull i trafikken.

 

Men et godt poeng som kom fram, er at i mange situasjoner så er man nødt til å vike for større kjøretøy.

I fredrikstad har man (etter mitt skjønn) den eneste rundkjøringa som kunne ha blitt godkjent som rundkjøring.

Resten av disse "rundkjøringene" er bare tull og pølsevev man våger å kalle nettopp dette. De er for små, uoversiktlig, dårlig brøytet og dårlig merket.

rundkjoring_3.jpg

 

Når trailere og busser skal åle seg igjennom, så MÅ de bruke all plassen. dette gjør at bilister må vike, beklager.

Det ser ikke ut som om du kommer så langt med denne saken.

Alltids verdt å prøve.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med ditt lokale TINE-kontor. De kan finne ut hvilken sjåfør som kjørte lastebilen den dagen.

 

Etter en forklaring av situasjonen, er det godt mulig de vil gjøre opp "under bordet" for å unngå dårlig PR.

 

Jeg mener uansett det er lastebilsjåføren sin skyld. Han har tross alt førerkort på dette store kjøretøyet, og vet at han må vike om han ikke klarer å holde seg i sin eget kjørefelt. Enig i at man bør vise hensyn, stoppe litt før, og slippe de frem, men man ikke.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med ditt lokale TINE-kontor. De kan finne ut hvilken sjåfør som kjørte lastebilen den dagen.

 

Etter en forklaring av situasjonen, er det godt mulig de vil gjøre opp "under bordet" for å unngå dårlig PR.

 

Jeg mener uansett det er lastebilsjåføren sin skyld. Han har tross alt førerkort på dette store kjøretøyet, og vet at han må vike om han ikke klarer å holde seg i sin eget kjørefelt. Enig i at man bør vise hensyn, stoppe litt før, og slippe de frem, men man ikke.

 

Tror du folk slutter å drikke melk f.eks pga dette?:spin

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve feks.

 

Men det er jo bare flaks siden Tine forsøkte å kjøpe butikkene til å presse Synnøve ut av markedet og fikk millionbot=P

Skademelding og anmeldelse bør du selvfølgelig fikse spes siden gutta fra vegvesenet regnes som svært habile til å uttale seg om uvettig og uforsvarlig kjøring.

Men generelt sett så kommer du ingen vei så lenge du ikke var borti trailern engang.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man skrive i skademeldinga da? Bil A og bil B kolliderte ikke? Bil A traff ikke bil B i venstre førerdør og bil A fikk ingen skader etter sammenstøtet som ikke fant sted..

 

Sarkasmen din er ikke bestandig like morsom og velfungerende ;)

 

Det måtte eventuelt være snakk om skademelding for skadene han fikk da han "måtte kaste bilen i snøkanten".

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår