Gå til innhold

Mitsubishi Lancer EVO6 Tomi Makinen Edition STJÅLET

Ranger emnet


OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Er så forbanna kjipt.Min Vectra GTS ble stjålet i helga, og føler med deg. Min bil er da noe mindre verdt, men uansett. Opplever det samme som du når det gjelder politiet. Sier dem jobber med saken, men er spent på om dem egentlig legger ressurser i det. Håper begge bilene kommer til rette.

Vectra GTS 03

Sport 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At folk ikke kan la være!! Håper virkelig dere slår fingra av de som har tatt bilen din! Skal holde gluggene oppe er i Østfold :)

 

 

Hei, takk. Etter det jeg har kommet frem til så er det følgende områder som er interessante:

 

1) OSLO; Området omkring Grorud-Ammerud-Furuset-Kjelsrud

 

2) Drøbak-(spesielt)Ås-Tomter-Follo

 

3) Askim-Mysen

 

Siden ingen kjenner til de to som kjørte i følge ved Nedre Kallbakkvei fredag 1.febr eller lørdag 2.febr midt på natten, så regner jeg med at vedkommende i den røde EVO'en er med på tyveriet! Ingen behøver å fortelle meg at det er normalt å komme ifra puben/nattklubb i 2 evo'er midt på natten. Ingen jeg kjenner med slik bil ville ha parkert slike biler i Oslo midt på natten............

Fint om folk kan tipse meg om røde evo'er (med noe hvitt på) som nevnt tidligere i tråden. Det behøver nødvendivis ikke å være en 6'er. Men ikke send reg.nr annet enn PM til meg.

 

Den 10.april etter kl.23 (mener jeg å huske) kom det en mørk RS4 ned til min innkjøring, og snudde i enden av veien, for deretter å kjøre sakte avgårde. Bilen hadde BR skilter, som begynnte på BR-512... Bilen hadde antageligvis effekt anlegg. Noen som vet hvem dette kan ha vært??

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet deler dessverre ikke ut saksdokumenter etter saken er henlagt, de deler heller ikke opplysninger i saken med fornærmede med tanke på represalier mot "antatt siktet".

 

Dem blir arkivert eller sikkerhetsmakulert.

 

OK, men vi får de hva jeg får til. Saken er ikke henlagt ennå. Men jeg forstår hva du mener. Hadde jo vært hyggelig å få en DNA-treff på materialet som lå igjen etter tyvene.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så forbanna kjipt.Min Vectra GTS ble stjålet i helga, og føler med deg. Min bil er da noe mindre verdt, men uansett. Opplever det samme som du når det gjelder politiet. Sier dem jobber med saken, men er spent på om dem egentlig legger ressurser i det. Håper begge bilene kommer til rette.

 

Ja felles nevner for din og min tyv, er jo at de var forbanna frekke. Og det er det som irriterer meg mest av alt. Jeg innser jo at bilen min er slaktet for lengst (mest sansynlig), så det er jo å finne ut av hvem som står bak som driver meg videre.

 

Politiet har faktiskt lagt inn noe arbeid i mitt tilfelle, men jeg tror ikke de har samarbeidet med politiet som dekker tyveriet av evo'en ved Oslo Bilauksjon-avd Råde 24.januar. Det ville jo ha vært litt nyttig da tyven(e) nok er godt kjennt av politiet på arre sia.

 

Når jeg oppdaget at bilen min var vekk, og ringte politiet så fikk jeg beskjed om at de var opptatt med andre ting, og at de kanskje kunne komme senere. Når de tilslutt kom så var det to betjener som faktisk ble avbildet i avisen dagen etter ved en Rimi el Rema butikk på Nøtterø, da de arresterte en full person som tisset utenfor butikken. I forhold til klokkeslettet som stod i avisen, så var det denne karen den ene patruljen var opptatt med når jeg ringte.

Og videre ser det ikke ut for at de prioriterer saker hvor det blir forsikringsselskapet som er taperen.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å kontakte østfold politidistrikt og få snakke med etterforskeren som har saken om den evon som forsvant fra rygge.

Få du navnet på etterforskeren i Tønsberg og send det over til han om jobber med denne saken i østfold, sammen med all informasjon du har fått tak i på egen hånd.

 

Vet at det er meget dårlig med sammarbeid mellom politidistriktene her til lands.

så her er det bare å hjelpe til med det meste enn kan selv av innformasjon.

 

At falk har montert ett sporingssystem i bilen din som mest sansyligvis er defekt eller at de ikke har fulgt opp når den ikke virket er jo en sak forsikringsselskapet burde ta opp med dem.

 

Har hørt endel positivt om Trackguard sporingssystem til bil.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å kontakte østfold politidistrikt og få snakke med etterforskeren som har saken om den evon som forsvant fra rygge.

Få du navnet på etterforskeren i Tønsberg og send det over til han om jobber med denne saken i østfold, sammen med all informasjon du har fått tak i på egen hånd.

 

Vet at det er meget dårlig med sammarbeid mellom politidistriktene her til lands.

så her er det bare å hjelpe til med det meste enn kan selv av innformasjon.

 

At falk har montert ett sporingssystem i bilen din som mest sansyligvis er defekt eller at de ikke har fulgt opp når den ikke virket er jo en sak forsikringsselskapet burde ta opp med dem.

 

Har hørt endel positivt om Trackguard sporingssystem til bil.

 

Jeg skal sjekke med politiet i Østfold. Politiet her i byen har jo fått saken servert på sølvfat m.h.t. alle spor som er i saken. Skjønner ikke hvor vanskelig det kan være. Selv trenger jeg ikke 100% fakta og bevis for å legge i sammen 2 og 2. Men jeg mangler den siste pusle-biten før jeg har det jeg trenger.

Får høre hvor interesserte de er på Østfoldsiden i opplysninger jeg har. Har samlet mye hos en kollega av meg som er gammel etterforsker, og materialet er bra systematisert av han, slik at politet vil få en lett oppgave å sette seg inn i det.

 

If's leke tracker kommer i en eske merket FOLLOWIT. Den ble sendt ut av Falck Followit Norge AS / Falck .

 

Selve trackeren ble montert av et selvstendig firma som stod på en liste med Falck Followit Montører. Monterings firmaet heter Provak, adr. Diriksvei 9, 3257 Larvik. Trackeren ble montert 24/10-07 av dette firmaet, og ble testet etter montering. Det er fra dette tidspunktet at Falcken redning noterte koordinater på trackerens Id nr. som altså var de eneste noterte koordinatene i perioden frem til bilen ble stjålet 1.febr.08. Ingen ved Falck reagerte på at trackeren ikke gav signaler til databasen hver time.

Den dagen bilen var borte så kom det kun feilsignal når enhetens gsm nr.+4741672xxx ble oppringt. Etter at Falck hade ringt meg 3 ganger innen kort tid, så virket nr som normalt når bilen ble oppringt (el.dvs at det var tlf svarer som svarte, da trackeren tydeligvis var frakoblet).

Jeg har forsøkt å spørre IF om hva som har feilet, men de sier at de ikke kan opplyse meg om forhold omkring sine samarbeids-partnere.

Så det er enten Provak eller Falck som har driti på draget. Og jeg er ikke forundret om disse fortsatt er samarbeids partnere med IF. Min teori er at Provak ikke sendte inn kontrakten med mine opplysninger, eller at denne har forsvunnet i posten. Lite sannsynlig at Falck har registrert avtalen, da de jo måtte ha oppdaget at noe var galt med meldings systemet.

 

Uansett så er konklusjonen at If tracker holder man seg LANGT unna, Provak kjøper og monterer man ikke alarmer/trackere hos, og abonnement via Falck er det samme som trøbbel!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dersom det er feil i mine påstander, så blir det IF ved Terje Ås sin oppgave å demantere.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for noe drit.

Skal holde utkikk i hønefoss området. Men er ikke mye jeg får gjort da jeg ikke har lappen engang.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde muligheten til å få all info som politiet kan ifra passasjer lister-bom osv.. hadde du sikkert funnet ut hvem dette var så det er litt kjipt å tenke på.. Men skjønner at politiet ikke vil at hver og enmans skal ta loven i egne hender.

 

Utrolig rå bil er selv Mitsubishi "frelst" men ingen biler er uerstattelige.

 

Er så utrolig mye kriminelt pakk som kommer ifra østeuropa de skulle hatt en egen vei med ekstra vakthold som alle skulle kjørt igjennom å sjekkes før de ankommer og drar landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Er så utrolig mye kriminelt pakk som kommer ifra østeuropa de skulle hatt en egen vei med ekstra vakthold som alle skulle kjørt igjennom å sjekkes før de ankommer og drar landet. "

 

Er kanskje litt basert på fordommer, meninger og en smule rasisme. MEN Kunne ikke vært mer enig, men det er 1 problem: vi lever i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

If gir seg ikke med å drite seg ut. Nå i disse dager sender de ut påminnelse om test av IF-trackere/Falch follow it sporings systemer. -Dette har de også sendt til meg.

Jeg har for lenge siden flyttet over alle bilene mine til et annet selskap, og har ikke avtale med If ang Tracker.

De idio..ne fra Falck/IF eller Provak Larvik (monterings selskapet) kan jo hente trackeren for meg så skal jeg jo alltids teste den for dem!

Suppehuer som det heter på godt norsk!!

 

Lite har skjedd ellers Larsen-Racing. Kan ikke gå ut med alt jeg sitter inne med. Men det dreier seg om bearbeiding av gamle tips, for seinere å presantere det for politiet (politiet har jo allerede fått all infoen jeg har, men de har ikke tid til analyse og bearbeiding).

Politiet i Ås har jeg jo tidligere pratet med og de er litt interessert, men saken hører til Vestfold Politidistrikt, og skal behandles der. -Og de gir jo blanke i EVO-pølseklypene i Østfold.

Men det er nå engang slik at ingenting skal være enkelt i vårt byråkratiske land.. Men som sagt tidligere; Den som gir seg har tapt.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegget 24/4 så leter jeg etter en Audi RS4 med effektanlegg(den bråkte mer enn vanlig). Farge: Mørk -mest sannsynlig mørke blå-(grå)-(grønn)-sort.

Jeg er sikker på at det var BR skilter på bilen, og at det sluttet på 325 eller 235. Er ikke like sikker på hva det startet på.

Denne bilen kom som sagt inn i min innkjøring den 10.april, og snudde i enden av blindveien.

 

Det som gjør dette så spesielt er at jeg samme dag hadde kjøpt en EVO IX. Og det går ingen mørk RS4 i Tønsberg. Og jeg er eneste som bor i blindveien. EVO'en jeg kjøpte flyttet jeg dagen etter til en kamerat, og 11 dager etter solgte jeg den, med løfter til meg selv om aldri igjen kjøpe en EVO.....

 

Tips meg gjerne pr PM ang reg nr på RS4'er som har skilt nr.BR-xx325 eller BR-xx235 (evt at det slutter på 8).

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegget 24/4 så leter jeg etter en Audi RS4 med effektanlegg(den bråkte mer enn vanlig). Farge: Mørk -mest sannsynlig mørke blå-(grå)-(grønn)-sort.

Jeg er sikker på at det var BR skilter på bilen, og at det sluttet på 325 eller 235. Er ikke like sikker på hva det startet på.

Denne bilen kom som sagt inn i min innkjøring den 10.april, og snudde i enden av blindveien.

 

Det som gjør dette så spesielt er at jeg samme dag hadde kjøpt en EVO IX. Og det går ingen mørk RS4 i Tønsberg. Og jeg er eneste som bor i blindveien. EVO'en jeg kjøpte flyttet jeg dagen etter til en kamerat, og 11 dager etter solgte jeg den, med løfter til meg selv om aldri igjen kjøpe en EVO.....

 

Tips meg gjerne pr PM ang reg nr på RS4'er som har skilt nr.BR-xx325 eller BR-xx235 (evt at det slutter på 8).

 

Hvis du kjenner noen som har tilgang på VACN-forumet, er det vel en del flere folk der som har kjenneskap til RS4'ene i Oslo.

 

 

http://forum.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår