Gå til innhold

Mitsubishi Lancer EVO6 Tomi Makinen Edition STJÅLET

Ranger emnet


OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Politiet jobbet allerede samme dag, og mandagen med bomselskapet. problemet er at jeg ikke får opplysninger ifra dem. Ei heller bomselskapet... Bilen var ikke innom Tønsberg ringen. Det er mulig å kjøre om Åsgårdstrand, Solerød veien (ved Hortensveien) eller Hortensveien og opp til E-18 ved Knutstad eller Koppstadkrysset.

 

Har fått inn et tips idag. En jeg faktisk kjenner stod i kø ved Colorline Larvik for å ta ferga til Hiertshals. Skrått foran han stod det en EVO6 TME med Lithauske skilter. I bilen satt det en person i slutten av 20 årene med kort hår. Han reagerte på bilen og skiltene og tenkte at 'det var da voldsomt hvor mye disse snekkerene kan tjene i Norge...'

 

Tidsrammen er kort her. 1) På vei gjennom Oslofjordtunellen kl.05.32 2) Bytte hjerne på bilen i Østfold 3) Kaste ut bombrikka 4) Kjøre ned til Larvik for å rekke ferga kl.08.30.

 

Vet ikke hvor sannsynlig dette er. MEN er det noe som vet om det er en Lithauer som er / har vært innom i Norge med en Lithauen registrert EVO6 TME, sølv ???

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den 31.01.08 kl.21.20 ble jeg oppringt av en som presenterte seg med et navn som jeg ikke husker. Han brukte et kontantkort kjøpt hos Mobildata Follo (Ås), nr er 99108282. Det er kjøpt med falskt navn og med P.B. adresse til Landbrukshøyskolen i Ås.

 

Personen som ringte hadde vanlig Oslo dialekt, og hadde inngående kjennskap til EVO6. Han ville komme dagen etter, eller i helgen for å se på bilen. Vedkommende lurte på om bilen stod på sommerdekk, og spurte om hvordan føret var i Tønsberg. Han kunne fortelle at det var forferdelig veiforhold i Oslo (dette var den kvelden/natten det var storm m nedbør).

 

Jeg våknet av et dunk kl.04.00, men p.g.a.stormen og at jeg bor slik at ingenting tok imot for vinden, så reagerte jeg ikke på det, og ble liggende våken i ca.1 time uten å høre noe mer.

Disse bilene er vanskelig å starte uten nøkkel (eller en ny/ medbrakt hjerne uten startsperre). Dette i kombinasjon med at jeg ikke hørte at bilen startet (bilen hadde 3" eksos inkl downpipen- så bilen bråkte mye) har gitt meg teorien om at den ble hentet med henger (bilen som ble stjålet i Råde 24/1 ble visstnok også hentet med henger).

 

Dersom man ser på bildene som Bamemoms har lagt ut 11.03.08 så ser man på det siste at bombrikken ligger imellom setene.

Den slo ut i autopassfila ved E-18 Sande kl.04.56 og ved Oslofjordtunellen kl.05.32. Tunellen kommer ut ved Ås/Drøbak i Østfold. Videre er det klart at den ikke er registrert ved Svinesund, ikke inn mot Mysen/Askjem og ikke inn til bommen ved Oslo. D.v.s. at den mest sannsynlig ble værende i Østfold.

 

Bilen ble stjålet på fredag morgen. Fredag eller Lørdag's natten ble det observert en lik bil som min i Nedre Kaldbakkvei (nær Grorud/Stovner/ Ammerud). Den kjørte ifølge med en tilsvarende bil som var rød (med noe hvit -antageligvis hvitt i fra felger og/eller Ralliart merkene..).

Jeg skulle gjerne ha visst hvem som kjørte disse bilene, dersom de var ute i lovlig ærend!!

 

En bombrikke skal kunne klare å slå ut dersom en bil fraktes på henger med evt plast eller glassfiber kapell.

Jeg vet ikke helt sikkert om bilen ble kjørt for egen maskin, eller på henger.

 

Har fått MANGE tips om hvem som kan stå bak tyveriet.-Noen navn går igjen. Men jeg trenger noe mer håndfast en synsing. Om en person har stjålet en bil før, så betyr ikke det at vedkommende har stjålet min bil.

 

Det lå faktiskt igjen diverse spor etter denne 'proffe' tyven.

 

Politiet har materiell til DNA analyse, så resultatet der blir spennende. Det finnes registrerte IP adresser etter annonse søk. Tyven kjøpte tlf kort hos Mobildata Follo /Frank Express AS (men de har ikke ringt meg opp selv om jeg har purret) Ps! Ikke kjøp tlf ifra dem -De sponser biltyver.

 

Politiet etterforsker fortsatt saken seriøst, og det finnes spor i saken som jeg ikke kan nevne her.

 

Bilen er ikke observert annet enn elektronisk ved bompasseringene. -Ingen bilder. Muligens av trekkbilen (men jeg vet ikke hva politiet har funnet ut).

Siste observasjonen er ikke 100% sikker. -Kun MULIGENS at bilen har vært i Nedre Kaldbakkvei.

 

Mange tipser meg om salg av deler ifra bla FINN, Autodb og Den svenske evo klubben. Det håper jeg folk fortsetter med. Jeg kan motta PM'er og evt via annonsen som jeg har på FINN kode 12734577.

 

Dersom alle biltyvene skal få herje fritt, så er det ikke rart at det blir dyre forsikringer her i landet!!

 

Dersom du er eier av en tyveriutsatt bil så bør du montere alarm i bil og garasje. Samt Tracker. Min bil hadde en IF-forsikring tracker (som noterte koordinater den dagen den ble montert og det var det). Jeg har alarm i garasjen, men den fungerte sammen med alarmen i huset og var ikke på da jeg selv var hjemme. Slik alarm montering er ikke direkte intelligent. Nå har jeg gjort om på dette slik at alarmen i garasjen er uavhengig av huset.

 

Ser rundt om i annonseringer og reportasjer av bil at folk aventerer med at de har sporings tracker. Det gjør jobben til tyven litt for enkel.........

 

Takk for alt av tips.

 

Alle evo'er i Norge har vel sporingsystemer. Min inkludert. Men hvor mange systemer jeg har montert sier jeg ikke ;) Men sørger for å holde meg oppdatert slik at man ikke kan jamme det m.m. Kan med trygghet si at de må demontere hele bilen min skal de finne alt. Har også prøvd IF tracker, men den skal bort igjen. Hele systemet er svenskt og fungerer som en vits :o) Bortkastet penger hvis noen lurer!

 

Håper de finner bilen igjen

 

Mvh

 

Edit: Sjekk mail!

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått tilbakemelding ifra Colorline. De har slettet opptaket ifra terminalen i Larvik (ikke overraskende etter så lang tid).

Men de har passasjerlister, som utleveres til politiet. Bare synd at politiet ikke var i nærheten da kruttet ble funnet opp.

 

En advarsel:

If trackeren som er nevnt ble montert av Provak i Larvik. Denne var oppkoblet mot Falck vaktsentral / Falck Followit Norge AS. Som forrige innlegg sier så er dette systemet ikke bare en vits, det er en storBLØFF!!

Problemet er at min Tracker virket en gang den samme dagen som den ble montert. INGEN i Falck reagerte på at den stoppet å gi signaler. Den dagen bilen forsvandt så virket ikke abonnementet p.g.a. at det var feil på det / eller stoppet av Falck.

Dersom dette hadde virket, så er systemet til If-trackeren fortsatt uten håp, da det gir ut signaler og kan søkes på bilen, før bilen stjeles.

 

Falcken vil jo i de tilfeller de har klart å aktivere abonnementet få et signal (seinest innen en time, eller omgående dersom ankervakten er aktivert), men hva hjelper det når bilen allerede er borte når de kommer????????????????????

 

Dette er ment som en advarsel til folk, slik at de ikke monterer dette ifra IF, eller at man bytter ut systemet dersom allerede skaden er skjedd og utstyr montert ifra IF.

 

If har fortsatt til gode å beklage ovenfor meg det som har skjedd. Og de har premiert meg med svartelisting!!!!!!!!!!!!!!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Om jeg ikke husker feil, er det også reg nr. i alle disse passasjerlistene.. forhåpentligvis vil du kunne se et utenlandsk skilt.. Når en bil skal ombord PW, var det noe man måtte tilføye tror jeg. Nå skal jeg ikke si noe sikkert..

 

Håper du finner ut av mer! Ta disse jævlene før det er for sent!

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Om jeg ikke husker feil, er det også reg nr. i alle disse passasjerlistene.. forhåpentligvis vil du kunne se et utenlandsk skilt.. Når en bil skal ombord PW, var det noe man måtte tilføye tror jeg. Nå skal jeg ikke si noe sikkert..

 

 

Man kan få mye opplysninger ut ifra passasjerlistene.... Men ikke jeg!! Problemet er at politiets etterforskere i Tønsberg synes det er mer morsomt å sette inn ressursene på å straffedømme de som ikke vedtar tissebøter på inntil 12.000,- i helgene (slikt er viktig)! Har fått beskjed 2 ganger om at de har andre saker å jobbe med (dvs vinningskriminalitet, narko, vold og urinering).

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Utrolig kjipt!! Denne bilen har jeg jo sett før! Før den ble stjelt da.. Peneste EVOen jeg har sett. Lykke til!!

 

Hei, takk. Har brukt enormt med tid og kr.til privat spaning for å finne ut av dette. Har som sagt fått inn mange tips om hvem i Østfold som KAN stå bak tyveriet av min bil. Opplysningen om Lt reget bil på Colorlinefergen kan være et bomskudd, og passer dårlig med opplysningene jeg har nøstet inn i fra Østfold siden.

Men vi får se, jeg gir meg ikke. Den som gir seg har tapt!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk. Har brukt enormt med tid og kr.til privat spaning for å finne ut av dette. Har som sagt fått inn mange tips om hvem i Østfold som KAN stå bak tyveriet av min bil. Opplysningen om Lt reget bil på Colorlinefergen kan være et bomskudd, og passer dårlig med opplysningene jeg har nøstet inn i fra Østfold siden.

Men vi får se, jeg gir meg ikke. Den som gir seg har tapt!

 

Det er bra du står på! Det viktigste, som du selv sier, er å ikke gi opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har sendt materiale til DNA analyse, så noe har de gjort. Svaret har ikke kommet ennå, så det skal bli spennende å se hva de evt kan finne ut nå, eller ved seinere anledninger.

 

Det som er irriterende er at politiet ikke deler opplysningene med meg, så lenge etterforkningen 'pågår.' Jeg sitter på mye data, men får jo ikke selv sortert dette skikkelig. Regner med at politiet må gi ut kopi av saken når den blir henlagt....

 

Fint om folk følger med på hva som er tilsalgs av deler, og sier ifra til meg.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet deler dessverre ikke ut saksdokumenter etter saken er henlagt, de deler heller ikke opplysninger i saken med fornærmede med tanke på represalier mot "antatt siktet".

 

Dem blir arkivert eller sikkerhetsmakulert.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår