Gå til innhold

Audi 200 TQ Avant

Ranger emnet


JR Hansen

Anbefalte innlegg

Har tittet litt på og reise over til søtabror og kjøpe en 200TQ bare for og bruke som Leke/Is bil.

 

er det noe spesielle problemer feil man bør se etter på disse bilene?

 

Modell, motor?

 

Og en 200 er vel ikke akkurat veldig bra bane/is bil??.. Den veier 1500kg ++ er lang og bred...

 

Kjøp deg heller en 80/90 eller Coupe 87-90mod og lek med... 200 er en bil det ikke er så mange av, dumt å ødelegge den barefor å leke..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den gammle 10V TQ..Mulig motoren blir plukket ut og puttet i en Norsk Coupe etter vært..

 

Poenget er ikke og ødelegge den..Jeg bare mener at 200 har et greit Quatro system og er grei og håntere på veien og på bane..Så da blir det en 200=)

http://www.ilder.no

 

 

Ikke glem og registrer dere påBilcross forum :: Hovedsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den gammle 10V TQ..Mulig motoren blir plukket ut og puttet i en Norsk Coupe etter vært..

 

Poenget er ikke og ødelegge den..Jeg bare mener at 200 har et greit Quatro system og er grei og håntere på veien og på bane..Så da blir det en 200=)

 

80/90 og coupe har samma quattrosystemet så poenget der skjønte jeg ikke helt!

På bane er den IKKE NO å håndtere.. Svær tung bil har aldri vært optimalt på bane..

Tung og stor bil å ratte!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..Nå spurte jeg ikke jeg om jeg fikk lov eller om det er noe og bruke på bane..Jeg spurte etter om det er noen spesielle problemer med dem..

 

Se etter rust i kannalene og i hjulbuene. Turboen har en tendens til å streike på litt eldre modeller. Også kilometerstand og det vanlige på det elektriske. =)

 

MVH, Alucard

 

PS. Sjekk drivleddene også.

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karroseriet på de gamle er galvanisert nederst. Men dette fungere jo ikke etter 20 år på veien som regel. Men hjulbuene bak er som regel et problem. Og bakluka..

Kanalene har jeg aldri sett noe problem med

 

 

Vel..Nå spurte jeg ikke jeg om jeg fikk lov eller om det er noe og bruke på bane..Jeg spurte etter om det er noen spesielle problemer med dem..

 

Nei og du kan gjøre hva faen du vil for min del. Jeg bare kom med reèl fakta i forhold til det du sa, da du tydeligvis ikke har peiling på hvordan disse bilene er!

Når den har helt likt drivverk som de andre bilene fra samme år, og OVERHODE ikke er noe banebil pga vekt og vektfordeling som er helt på tryne.. Så skjønner jeg hvor du tar det fra at den er "grei å håndtere på vei og bane" fra...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er gått i de rette plassene i nabolandet, med veisalting om vintrene, bør du virkelig titte nøye under bilen.

Kaliperne bruker å være en slager, bremseslanger, diverse slanger under panseret er svært dårlige (sjekk for falsk luft, oljeslanger blir fort som lakris)... Er vel ikke Torsen-quattro på denne du tenker på (altså eldre enn 88mod)? Men, det trenger jo ikke å være negativt på en is-bane bil. Bare å kjøre alle sperrene på. :) Kan jo også høre etter om det er noe mjauing i bakdiffen. Kan jo svikte hvis det er noen før som har ragget med sperrene på. ;)

 

Det er nå det jeg kommer på i full fart nå. Bra valg av bil uansett. :)

 

Nei og du kan gjøre hva faen du vil for min del. Jeg bare kom med reèl fakta i forhold til det du sa, da du tydeligvis ikke har peiling på hvordan disse bilene er!

Når den har helt likt drivverk som de andre bilene fra samme år, og OVERHODE ikke er noe banebil pga vekt og vektfordeling som er helt på tryne.. Så skjønner jeg hvor du tar det fra at den er "grei å håndtere på vei og bane" fra...

Svært så aggresiv Mikkel var her da...! La nå mannen kjøpe og kjøre det han har lyst på da. Makan! Audi 200 vant da faktisk noen WRC løp i sin tid. :thumb

Jeg synes 200'a er både en flott bil og meget kontrollerbar bil. Jeg har ikke hatt problemer å håndtere den på bane... faktisk så har jeg imponert andre quattro fører.. og det på piggfrie vinterdekk også!!:D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ivei :)

 

Har hatt 2stk eldre type44 200 tq... og disse er jo meget gode på vinterføre :)

 

Og av erfaring ,så er jeg litt skeptisk til det elektriske og vacum systemet på disse bilene.

Disse var jo LANGT forran i sin tid..... med kjøre,komp, elvindu,Autosjekk,elsoltak,abs,Vacum styrt klima,vacum styrt sentallås,vacum styrte sperrer...

 

Så det finnes å sette fingrene i hvis noe skulle slå seg vrangt :)

 

Jeg gikk over til (redda fra skjebne som delebil) type44 100CS quattro.... uten alt det elekriske.

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår