eyzo Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Har kjøpt meg grøftlys på Golfen. I pakken fikk jeg med et vanlig 12v relè. Trenger jeg dette releet om jeg bare skal ha en helt ordinær bryter for å skru av/på? Men tenkte kansje jeg også kunne koble meg inn på tenningen for.eks. Sånn de skrur seg av/på la med tenningen. I tilleg til at jeg har den seperate bryteren jeg kan skru de helt av med. Lar dette seg gjøre? Noen som kan gi en liten forklaring på hvordan det skal kobles? aldri vært borti et relè før. Releet har tilkoblingene 30,85,86 og to på 87 om det sier dere noe. Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Rele'et må du ha ja.. Enkelt å koble opp.. Husker ikke helt hva de forskjellige er til, men tror at 30 er strøm, 85 skal på knapp/tenning, 86 er jord og 87 skal til lysene.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Ettersom det er grøftelys så synes jeg du skal gi f.. i relet, da brenner ledningene dine av og du blender ikke møtende trafikk:-) Spøk tilside; lampene trekker mer strøm en det signalkablene til og fra tenningslåsen, derfor må du inn med rele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Her er mitt forslag til koplingsskjema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Takk for hjelpen! Dette fungerte akkurat som jeg hadde tenkt det. Men, her kommer en nøtt!! Jeg koblet opp alt som det skulle være og var spent på å teste. Skrudde på tenningen og lysene fungerte utmerket, så bra tenkte jeg. Skrudde av tenningen og lysene skrudde seg av. Akkurat som det skal være. Når jeg hadde ryddet osv og skulle ha meg ei stripe, fungerte ikke lysene. Stopper motoren for å finne ut ka som kan ha skjedd, og da kommer lysene på. Starter motoren igjen, og lysene skrur seg av. hm? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Det var merkelig. Har du koplet som på tegninga? Lysene virker bare når motoren er stoppet? Høres ut som du har koplet inn på feil "nivå" på tenningsbryteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Eg trur det er vanligt å koble styrestraumen ifra parklyset Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg fann ut hva feilen var. Under dashbordet på førersiden har jeg et "rekk" med 2 jordinger og 3 12v tilkoblinger som går til diverse. Målte meg frem til hva som var pluss og minus. Så jeg koblet meg inn her for å slippe unødig trekking av kabler frem til batteriet. Men det viste seg at de to jordingskablene som var festet der fra før slo seg ut når jeg startet motoren.. Derfor fikk jeg ikkje lys når motoren var i gang.. Så trekte kabelen direkte til batteriet, så nå funker det :) Noen som vet hvorfor de slår seg ut? Noe med dynamo å gjøre når den begynner å lade? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg