Gå til innhold

Titus41 Golf 3 Prosjekt

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Da har jeg fiksa lyset i instrumentpanelet. så nå er det lys igjen.

 

i338619616_81333_5.jpg

 

Da er motorstyrings releet kjøpt inn.

 

i338619710_70467_5.jpg

 

i338619709_32916_5.jpg

Det nye reelet ^^

 

i338619848_68542_5.jpg

 

Gammelt vs nytt.

 

i338619849_84221_5.jpg

 

 

I morgen blir det tur til Statens Vegvesen for å få godkjent senkesettet mitt.

Nå er alle papirer i behold og klar til å vises.

Så håper jeg får skilter på den i morgen!

Endret av titus41

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor kjøpte du nytt relè til motorstyringa? var det det som lagde pipelyden?

 

Kan ha noe med at motoren stopper når den når 70grader. Da kutter motoren seg. Etter det så er det bare å "skru på bilen" igjen så funkern.. så må ha noe med relee skifte å gjøre. det sa iallefall møller.

hvis ikke den funka så skulle jeg prøve "nr 36" releet.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet ble godkjent men med det senkesettet så ble ikke hjula mine godkjent grunnet høyde og hadde ikke tüv papirer på dekka. 205.40.17 er det som står på nå.

 

jeg får det godkjent når jeg setter på original hjulene mine.så bilen har ikke fått skilter enda mangler bare org hjula som jeg ikke har..

men er ikke så lett å finne original hjul og felg som ikke koster skjorta.. finner ikke noen på finn.no heller..

hvis noen har så spytt ut. om jeg kan låne de eller kjøpe de hadde vært konge!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet ble godkjent men med det senkesettet så ble ikke hjula mine godkjent grunnet høyde og hadde ikke tüv papirer på dekka. 205.40.17 er det som står på nå.

 

jeg får det godkjent når jeg setter på original hjulene mine.så bilen har ikke fått skilter enda mangler bare org hjula som jeg ikke har..

men er ikke så lett å finne original hjul og felg som ikke koster skjorta.. finner ikke noen på finn.no heller..

hvis noen har så spytt ut. om jeg kan låne de eller kjøpe de hadde vært konge!

 

Akkurat.

 

Må si det er forskjellig hvordan stasjonene praktiserer godkjenning. Jeg godkjente coiloverne mine på Drammen trafikkstasjon, da med 205-40/17 dekk. Kontrolløren nevnte ikke dekka/felgene i det hele tatt. Jeg spurte om han kunne skrive hjula inn i vognkortet også, men han sa det ikke var nødvendig. Og siden hjula var innenfor 5% og ikke stakk utenfor buene samt at inpress var innenfor grensen så var det tut å kjør sa han.

 

Men da blir det vel ordnings etterhvert :D

Endret av Grev1

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer helt annpå hvem som gjennomfører kontrollen på bilen hos statens vegvesen. Er ikke noe fasit på dem!

Han sa til meg at jeg ikke kunne kjøre med de dekka. for hvis jeg hadde full ratt utslag og skulle brå bremse så kommer det til å gå veldig Galt. MEN hvem faen brå bremser med fullt ratt utslag? !!! haha. og bilen er for stiv til at dekka havner i skjermene uannsett. men men må bare få ordna meg noen originale dekk og få godkjent bilen på nytt. 430 syke spenn skal de ha for den kontrollen. mye prøveskilter og piss for tiden ja blæh!!!

men får skilter på den nå da så det blir bra!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ta deg en tur til møller å få de til å sjekke om dekkdimensjonen din er godkjent på bilen. Om møller sier at bilen tåler den dimensjonen, så kan ikke BT si noe på det. Pluss minus 5% regelen er en tommelfingerregel, ikke noen fasit.

Jeg fikk også problem med det på min Golf3. Hadde ca 60mm senk og 215/40/17.

Jeg dro til møller og spurte om bilen var bygd for det, og de sa jeg lå et par mm innenfor grensen, så det skulle gå bra.

Fikk de til å skrive det ut for meg så jeg kunne vise kontroløren på Bt det, og da kunne de ikke si noe.

 

Fin bil forresten! Drømmer tilbake til golfen min!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker :) men setter nokk på noen original hjul som jeg har fått lånt nå. så er det bare og vise den igjen hos BT og krysse fingrene. burde gå greit nå!!! men veit aldri hos BT

så når de hvite skiltene er på så selger jeg nokk golfern desverre :) så hvis noen er litt intresert så er det bare å gi meg en PM!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var jeg tilbake fra BT for ny sjekk på min bil siden dem kunne ikke godkjenne de felgene jeg hadde på sist 205/40/17

så satt jeg på vinterdekka med godt spor i. disse gikk igjennom de men nå var plutselig panseret ikke bra. så nå fikk jeg ikke skilter nå heller før jeg hadde fjerne panser senken.. men faen dem burde jo ha sett det før!!! ? synes BT ikke holder målene sine i det hele tatt. det går ikke ann å ha bil i norge har jeg funnet ut :diespam:

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår