Gå til innhold

hva kan de gjøre?

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg trenger noen råd ange en på kjørsel.

samboeren til broren min stod parkert på en p-plass og ble rygget på av en middelaldrene dame.

skaden ble en stor bulk i v.forskjerm.

damene innrømer først at det var hennes skyld, men når hun ser skaden begynner hun å skylde på at det var samboeren til brore min sin skyld da hun mangler speile på denne siden, å at det var derfor hun hadde rygget på henne. broren min og samboeren hans er en den typen som ikke kjefter eller står sterkt på det de mener å tror alt for godt på andre mennesker å jeg hater mennesker som utnytter det, særlig eldre folk som er så opptatt av respekt og å at ting skal ordnes opp i på en ærlig måte. de skrev en skade melding som hun skrev under på, så skrev hun en egen skade melding, som broren min ikke skrev under på da den var mot det som hadde skjedd å skulle ha skylda over på dem.

broren min og samboer levert skademeldingen til sitt forsikrings selskap og hun levert sin med bare hennes signatur til henne selskap å det resulterte i at hennes selskap ikke vil dekke skaden.

 

jeg står med ny skjerm å speil på handa fra en lokal hogger, men det er ikke der evig, så skulle gjerne hatt litt fortgang i denne saken.

 

noen råd??

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis broren din stod parkert og hu gamla rygga på dem, er det jo gamla sin feil uansett hvordan du snur på saken. Om broren din rygga derimot, blir det jo motsatt og broren din får skylda..

 

Ang skademelding så MÅ begge parter skrive under for å få meldingen igjennom til selskapet. Hvis ikke, skjer det lite..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

broren min stod stille. dama hans jobber der de sto parkert å hun holdt på å sette seg inn i bilen da det skjedde.

 

de har en skade melding som begge har skrivi under på å det er den broren min skrev.

 

så har hun laget en egen verson med masse om at bilen ikke sto der når hun begynte å rygge å at siden den manglet speil fra før var skaden gammel osv.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, siden broren din stod i ro og kan bevise dette (vitner), har han mer eller mindre det tørre på sin side.. Ang det med speilmangel, var det speilet på siden hun rygga på han i? Hadde han evt klart å sett hu i speilet om det hadde vært der?

 

Prøv å tegn opp ei tegning av situasjonen. Er lettere å dømme ut i fra ei tegning.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun rygget på han fordi han ikke hadde speil er det siste hun sa å at det ikke kunne være hennes skyld da.

nei broren min kunne ikke flyttet bilen fordi om han hadde hatt speil, motoren var slått av å han satt bare å ventet på samboeren sin så tenkte ikke på at noen skulle rygge på han hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tror jeg nok siden hun først skrev under på at hun var skyldig, men det jeg lurer på er hvordan forsikrings selskapet hennes kan nekte å betale for skaden på grunn av hennes egene skademelding som bare henne har skrevet under på, når hun allerede har innrømmet at det var hennes feil.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun må jo være litt kokko. hadde jeg rygget på noen hadde jeg jo innsett at det er min skyld! å hvertfall ikke prøvd å bortforklare det etter på.

er ikke regelen at den som rygger på en P-Plass har vikeplikt for alt og alle? innen for hvisse normer selfølgelig.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk gamlinger... Greier ikke å kjøre... Men gamla har skylden uansett hvordan hun vrir å vender på det, for det var hun som rygget inn i en bil som sto stille, ikke din bror (eller damen til din bror)... Be gamla slaffe seg oen sterkere briller så hun kanskje ser litt mer av hva hun baler med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dine bekjente stod stille, har gamla skylda. Den som rygger har vikeplikt for alt og alle, spesielt for PARKERTE biler.

 

Ring forsikringsselskapet deres og forklar hva som har skjedd. Forsikringsselskapet ditt utbetaler det dine bekjente skal ha, så får de kreve inn pengene fra gamlas forsikringsselskap.

 

For øvrig skal man være temmelig stusselig for ikke å klare å stå på krava overfor ei gammal kjerring som har rygga på en ;) Just my two cents worth...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår