Gå til innhold

Turbo XS Blow off Farlig for A4 1.8TQ?

Ranger emnet


Drunken_M

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lest at Blow off/Pop off er skadelig for B5 1.8T

Er det veldig dumt av meg å bruke en Turbo XS Blow off da?

Er det bare resik ventil som er bra å ha på disse motorene?

 

Lurte også på en ting, hvordan får jeg en slik flerre lyd, isteden for bare whooosh lyd?

 

Slik:

YouTube - Nissan 200SX turbo awesome blow-off sound

 

Også lurte på liten ting til, går det å stille på orginal wastegate? Eller må jeg ha Boost controller for å stille opp trykket?

 

Tusen takk for svar:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blåser lufta rett i turbo da.. så det er skadelig. over tid.

 

man får alt tøff nok lyd med resirk. høres ganske likt ut som å kople den fra... nesten samme lyden.(Du må ha åpent filter da. kjøp et billig uten olje, vibrant e.l. og bytt ofte istedet for dyre KN/green/piperkross med olje som ødelegger LMM.)

 

kjøp en hybridventil hvis lyd er alt. ikke det beste, men er ikke skadelig og du kødder ikke alt for mye med luftmassemåleren.

Forge Hybrid Valve

 

Du må ha boostcontroller for å stille trykket, men da kopler du samtidig bort hjernen sin mulighet for å stille ned trykket selv, hvis det skulle være noe feil..(nødmondus)

 

Bare søk her, masse info=)

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skjønt litt av disse tinga, så kjøper en resirk ventil.

Men har ikke så mye penger, så lurte på om en slik ville fungere? eBay Motors: BYPASS VALVE AUDI A4 A6 TT S4 VW PORSCHE TURBO BOSCH (item 230216504596 end time Jan-31-08 10:48:26 PST)

Og forresten er bilen chippa til 195HK, om det gjør noe spesiell forskjell.

 

Og er det mulig at forbruke blir bedre da, hvis er slik at bilen får for feit blanding med en vanlig dump?

 

Takk:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den resirken skal vel fungere helt fint, men du skulle tatt en titt på den nye Forge ventilen som både er åpen og lukket! den er tilpasset vag 1,8t motorene

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har lyst veldig lyst på Forge Hybrid. Men har ikke råd nå, vil bare ha på en som ikke er så skadelig først:P

 

Men de deffekte orginal ventilene, hva skjer med de siden de blafrer? Jeg tok av vakumslangen til blow off'n igår. Da fikk jeg den lyden. Hva kommer det av? Og er det skadelig? Vil egentlig ha sånn blafre lyd :P

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår