Gå til innhold

Volvo dyser.

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Skal til å trimme en motor nå med k-jet og har hørt at man kan bruke volvo dyser. Har et dele nr på dyser ifra volvo 740 turbo. Det er bosch dyser og de har nr 0 437 502 020. men det jeg lurer på er om det er noen andre motorer ifra feks 240, eller generelt andre volvo motorer som har de samme dysene?

 

Mvh

Stig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ trur du ska ta å kjik litt nærmar på ka slags dysa det e du egæntli træng. 740 Turbo har elektriske dyser eller hva det nå kalles. Eneste Volvoene med mekaniske dyser er P1800, 144 Grand Luxe, 164 B30E og div 240 med ymse B21E og B21ET etc.

 

Det høres ut som at det ikke er en Volvo du skal trimme? Uansett kan du jo kikke på gamle Porscher, Mercer og BMWer med mekanisk sprut. Kan hende "forspranget ligger i teknikken" også har noe brukbart?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ville gjort var å kaste k-jet til skogs, men som slitenvolvo sier så er b230et (740 tic) dysene ikke mekaniske, noe som k-jet sine dyser er.

Så de dysene du referer til er jeg redd for at du ikke kan bruke.

 

Btw: 240 kom kun med b21et, så om det er en 2.1 liter så er det jo mulighet å bruke disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såklart mekaniske dyser ifra k-et jeg snakker om her. Det er en Audi motor jeg skal trimme om Volvo dysene skal gi mer en de org Audi dysene. Men det er sikkert dyser ifra B23ET jeg burde bruke. For den ble vel levert med k-jet i 760? Er det noen forskjell på de mekaniske Volvodysene som er brukt på Volvo motorene?

 

Det vare nr jeg har skrevet opp her er ifra mekonomen. Han jeg fikk nr av hadde kjøpt dysene der og de var ført opp som Volvo 740 turbo dyser. Jeg skal muligens kjøpe de av han, men lurer på om det er noen andre dyser ifra Volvo med k-jet jeg kan bruke. Har fra før 4 dyser ifra b230e. Noen som veit om disse gir like mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva B230E dysene gir, men det burde Nettsøk - Kvasir etc kunne gi deg svar på.

Og nei, B23ET er heller ikke K-jet, men Motronic. Og ja, jeg glemte B23E og B230E. Sistnevnte har mek. sprut, men el. tenning. :)

 

Mine tips er fortsatt å glane etter Porsche 911, 930, 928(?), MB V8, BMW R6, Ford V6 etc osv osv... Mao alt som er gammalt, digert og ikke forrusker.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår