Gå til innhold

bilen bruker ALTFOR mye bensin

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hei hei,

biln min en 90 mod 240 med FK bruker ALTFOR mye bensin!

har ikke regnet ut hvor mye på mila for tellern funker ikke!

er ingen feilkode å ingen ting som virker feil!

men bilen fungerer ellers heilt fint å sånt,

blir jo end el stikkflammer og slik å lukter uforbrent bensin på lang vei.. mye mer enn det burde!

må fylle for rundt 200 kr dagen å da kjører jeg ikke mye.. til jobb som er 7 min unna, å littegranne på ettermiddagen!..

noen ideer på hva jeg kan sjekke`??

`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei hei,

biln min en 90 mod 240 med FK bruker ALTFOR mye bensin!

har ikke regnet ut hvor mye på mila for tellern funker ikke!

er ingen feilkode å ingen ting som virker feil!

men bilen fungerer ellers heilt fint å sånt,

blir jo end el stikkflammer og slik å lukter uforbrent bensin på lang vei.. mye mer enn det burde!

må fylle for rundt 200 kr dagen å da kjører jeg ikke mye.. til jobb som er 7 min unna, å littegranne på ettermiddagen!..

noen ideer på hva jeg kan sjekke`??

`

Hvor langt er det til jobb da (i km) ? :) Sjekket feilkoder?

Ellers er brickboard FAQ-en godt lesestoff.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sirka 7 km til jobben..

har også åpen dumpventli, t3 turbo og justert litt på gasspjelde, pga av dumpen kan dn stoppe litt på tomgang av å til!

får dn feilkoden med hastighetsignal av å tiL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiv nettopp på åpne dumpen, har kjørt uten noe som helst.. har ikke no vakuumlekkasje.. eneste er jo at jeg har laget hull i slangen til WG for å få høyere ladetrykk. hmm.

bilen blir akkurat varm til jeg kommer meg til jobb.

har glømt å si at når dn er kald å det er ganske kaldt ute.. rund 0 grader å nedover.. så fjusker biln voldsomt i sirka 2 min!

d blei ikke bedre når jeg fjernet hjullet til WG.. så er noe annet fjusk og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensintrykket ligger på 4 bar med vakuum på på tomgang.. har bensntrykksmåler koplet til hele tiden:)

Da har du feil trykk. På tomgang bør du ca -0,6 bar. Bensintrykket bør da ligge på ca 2,5 bar. Så hvis du har 4 bar på tomgang, så er det noe gæli.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider