s4nd3r Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Skall bygge motor no, blir en enkel og grei motor, blir fk blokka mi, en 351topp, hl2,4sprut. og en turbo fra en ET motor, hadde vore litt kult og smelt inn ei penta veiv i samme slengen, men de gidd ikkj eg å bruke tid på no.. og må ha nye dyser, litt større enn orginalt.. eller er det ikkje vitts? er det 1 eller 2 hjærner på hl2,4? og vor får eg kjøpt formotstand henn? gidd ikkje å bruke 1000kr på volvo.. :iconsm bare og bygge den sjøl.. vil motor opsette fungere greit? skall sefølglig ha chipp i jærna, og sette lmm attme insuget, så motoren ikkje blir kvalt når dump en pysja... :P skall kansje hente ny bil neste helg...vist den ikkje blir solgt.. :S Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 vil motor opsette fungere greit? skall sefølglig ha chipp i jærna, og sette lmm attme insuget, så motoren ikkje blir kvalt når dump en pysja... :P skall kansje hente ny bil neste helg...vist den ikkje blir solgt.. :S mente du nå at du skulle sette lmm etter turbo og dump? funker ikke å ha lmm på trykksia blir helt gerne målinger. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 mente du nå at du skulle sette lmm etter turbo og dump?funker ikke å ha lmm på trykksia blir helt gerne målinger. hmm, andre lure ting du kan gjær da? for motoren ikkje skall kvelast når det dumpa? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Bruke en dumpventil som fungerer som den skal muligens? Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 gale målinger? om du har LMM etter IC så registrer jo LMM den temp og mengde luft som går inn til motoren ;) åpendump og lh 2.4 har blitt testet før, går svært dårlig. bare og søke så ser du det ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 det er 2hjerner på lh2,4. d funker å ha lmm mellom turbon i innsuget, har prøvd det selv, men hvis du ladder for mye trykk så ødelegges lmm mye fortere, så du bør helst ha den før turbon. har prøvd forskjellige løsninga for å ungå å få motoren til å dø ut eks når dumpen åpne, for tiden kjører jeg uten dump å d fungerer nogenlunde greit, men skal prøve med resirk dump å bare for å prøve å sjå om det blir noe forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Hvis du søker litt vil du finne masse info og erfaringer om dump og plassering av lmm på trykksiden. F.eks her: http://www.bilforumet.no/900-serien/181954-problem-dumpventil-p-940-a.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 bør gjøre noe med veivhusventilasjonen og, for org så kommer den inn etter lmm, og hvis du kjører den inn før kommer det mengder med oljedamp til lmm, noe den ikke er glad i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja, får montere den mellom turbo og ic da.. :) eller en sån 50-50 dump/resirkulering ventil... men ellers sån ellers da? vil motor oppsette fungere bra? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 jeg bruker vanlig dump på min bil funker helt greit og jeg har 230FT og den kveler seg ikke på dumping :) Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 okei.. :) har du den mellom ic og insug da? hadde du mykkje problem med og skimse den opp? for den må vell vere rigtig skimsa til riktig trykk.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Litt off,topic.. men va innpå ei svensk side der dei selgte datasprut og tenning system, va ei sån volvo trim side.. nåkken som veit kva eg meina? leita og leita.. huska ikkje kva sida heite.... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 nira sprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Eg huska ikkje, huska bare du fikk ett data sprut med tenning til 15000sek.... der.... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 er jo en hel del forskjellige sprut på markede da, så litt vanskelig når du ikke vet mer enn det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.