Gå til innhold

Defa varmer, hvor lenge kan den stå på?

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

Dette kommer helt ann på om det er motorvarmer eller kupevarmer du mener, og om du har montert blokkvarmer eller slange-element på motoren... Enhver leverandør har ca tider på hvor lang tid elemtet bruker på å varme opp kjølevesken i motoren etter hvor den er plassert. Ett varmerellement vil ikke ta noe skade av å stå på i lengre tid, det vil heller ikke blokken gjøre dersom du har montert det. Men dersom du bruker slangevarmer vil slangen med tiden bli "morken" og slappved varmerelemtet over tid. Dette er noe som vil skje uansett, men dersom du "fyrer" hele natten natt etter natt, uke etter uke vil du fremskynne prosessen. Men nå er ikke en vannslange det dyreste å bytte ut da..

Håper det var noe oppklaring i dette! :idea:

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer helt ann på om det er motorvarmer eller kupevarmer du mener, og om du har montert blokkvarmer eller slange-element på motoren... Enhver leverandør har ca tider på hvor lang tid elemtet bruker på å varme opp kjølevesken i motoren etter hvor den er plassert. Ett varmerellement vil ikke ta noe skade av å stå på i lengre tid, det vil heller ikke blokken gjøre dersom du har montert det. Men dersom du bruker slangevarmer vil slangen med tiden bli "morken" og slappved varmerelemtet over tid. Dette er noe som vil skje uansett, men dersom du "fyrer" hele natten natt etter natt, uke etter uke vil du fremskynne prosessen. Men nå er ikke en vannslange det dyreste å bytte ut da..

Håper det var noe oppklaring i dette! :idea:

 

 

Det er motorvarmer jeg har montert, den sitter ikke i noen slange, tok ut et frostlokk for så og sette den inn der.

 

Takk for svar, tenkte på hva jeg må sette timeren på om morgenen så bilen er optimalt varmet opp til fruen skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant svaret jeg letet etter på defa sine sider, etter lye leting:

 

The ideal operating time depends on the outside

temperature. After 3 hours at -17ºC the system

reaches thermal balance. This means that the power

used after this only contributes to maintaining the

temperature. The remainder is lost as waste heat to

the surrounding. DEFA engine heaters can remain connected to the power supply for long

periods of time without damage to engine or heater. This will only cause unnecessary

power consumption.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår