Gå til innhold

MrT_Norway

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MrT_Norway

  • Bursdag 07/19/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Østfold

MrT_Norway's Achievements

  1. MrT_Norway

    AC system

    Hei. Har akkurat plukka ut ett ac system på en 100/S4 -94 mod. Sitti på en 2.3 20V motor. det fungerte helt perfekt da det ble tatt ut. Noen som er interessert i dette?
  2. MrT_Norway

    s3 tuning

    550 hk til butikken er litt "overkill" i min verden hvertfall... Er ikke sånn at jeg tar ut værstinga mine bare for en handletur, så gode er de ikke å kjøre... Men chipping opp til 250hk for 7lapper er ikke sånn halvfeil egentlig. Og du trenger da ikke gjøre annet enn å chippe den. Eksosen, kammer, tenning osv takler dette helt ok.
  3. Helt korrekt ;) Da har du hvertfall slanger som lever ut motoren din... ;)
  4. Det høres akkurat ut som det problemet jeg hadde. Husker ikke helt hva prisen på regulatoren kostet, men mener det var en 500,- +/- Du klarer greit å bytte den selv dersom du er ørlitegranne nevenyttig, nesten som å bytte batterier i ei lommelykt eller en fjernkontroll ;)
  5. Hmmm, mulighetene for at dette er en feilårsak er meget liten vil jeg si. Har aldri vært borti denne feilen med dieselturbo pga mindre luftgjennomstrømning enn ved bensin og mye lavere temperaturer...
  6. Metallic lakk er egentlig bare småsmåsmå flak med metall i lakkens base som gjør at lakken "skinner" bedre på en måte. Mere flak, mere skinn. Mindre flak, mindre skinn.
  7. MrT_Norway

    Luftfilter?

    Jeg skjønner ikke helt problemstillingen eller argumentasjonen til Reodor F... Greit nok, det er en ørliten sjangse for at motoren kan ta skade av å ikke kjøre veivhusventilasjoen i retur via innsuget, men fakta er det at ved å la være dette får man en renere forbrenning, mindre drivstoff-forbruk og en penere motorgange. Den enkleste måten å løse dette på er ved å sette på ett lite luftfilter på slangen du snakker om. Problemet med dette er at filteret vil tette seg og må renses ganske ofte, ca hver 5000km. Den litt mer kompliserte løsningen vil være å bruke en såkalt "catch-tank" Denne tanken fanger opp eventuell overflødig olje og samler også opp sotpartikler og alt mulig annet skrot vi ikke vil ha tilbake i motora våre... Jeg kan godt være behjelpelig med deler og montering dersom det skulle være ønskelig.
  8. Jeg har hatt samme bilen og hadde akkurat samme problemet. Jeg byttet ett par trykk slanger og trykkregulatoren så var det hele i tipp topp stand.
  9. Jeg har desverre ikke peil nok på de motora til å si om de dela passer om hverandre, men mest sannsynlig gjør det ikke det... Kan være lurt å ta en komp test ja, det forteller deg mye om tilstanden på stempelringer og ventiler. Mulig du har en/to brente ventiler eller seter også. Dette er også ett kjent problem på de motora... Oppdater meg på hva som skjer ;)
  10. Ja luftstrømmen skal gå samme vei som pilen på LMM
  11. Det er overhodet ingen vits å tenke på å chippe den motoren. Anbefgaler heller å turbokonvertere motoren... Du vil få ett mye bedre "løft" med det ;)
  12. Det er ikke noe problem å ettermontere en kompressor på en dieselmotor =) Men du bør sjekke hva motoren din tåler. Mulig råder og veiv ikke er bygd for noe særlig mye mer enn det motoren allerede har, men mest sannsynlig er det samme motoren som er brukt på den utgaven med turbo. :) Du bør også vurdere hvor mye penger du vil bruke, det er dyrere å montere i kompressor siden dette tar lenger tid, det trengs mere deler for å få det til og det er som regel litt mere tukling for å løse det. Med turbo derimot er det raskere og enklere montering =)
  13. Hmmmm, det er ikke lett å fa fingra i noe sånt da det virker som det kreves massiv ombygning av bilen for å løse dette, men har funnet en leverandør som påstår han kan levere ett bodykit i S1 replika. http://www.audi5turbotech.com/
  14. Det kan være mulig du/dere har vært uheldige og skadet LMM da dere monterte settet... Også mulig at en vakumslange ikke sitter som den skal eller har havnet i klem? Kontroll av LMM kan gjøres enkelt ved å svinge innom ett verksted som kan lese ut feilkoder via OBD eller så skal den lille tynne tråden som er midt inne i LMM bli nærmest rød da du stopper motoren etter ett par min gange. Dette for å rengjøre for event. urenheter, støv el.lign. inne i LMM. Hvis den ikke gjør det (må sjekkes om kvelden eller i mørkt rom) er det stor sansynlighet for at LMM har blitt skadet. Kan også være lurt å kontrollere at fjera som sitter inne i resirk sitter korrekt og at ventilen fungerer korrekt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår