Gå til innhold

Kan eg få utsettelse på lappen for sånt då??

Ranger emnet


generalen

Anbefalte innlegg

Hadde en litt uheldig sitvasjon i fylla her får noen helger siden, trenger vel egentlig ikkje å gå inn på hva som sjedde, men det hadde ingenting med bil eller trafikk å gjøre på noen som helst måte. Har sittet i avhørd ett par ganger no, vet ikkje helt strafferammen men kan nokk vente meg bot el.

 

Men har hørt rykter i ettertid om at di fort kan finne på å gi meg utsettelse på lappen??!damndamn Kan di det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk få utsettelse på lappen for å gjøre noe dumt i fylla på byen selv om det ikke har noe med bil å gjøre i det heletatt. Det har skjedd flere ganger før og mange er klar over det.

 

Best å holde seg hjemme hvis man ikke klarer å være drita og oppføre seg på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan si litt mer spesifikt om hva episoden gjaldt, kan jeg prøve å gi deg et fornuftig svar...

 

Ja, asså, det eg er meldt for er vel en form for trussler, vertfall slik fornermede opptattet det. Hadde en fest, litt for mange folk osv. osv.

 

 

Men du vet vel gjerne sikkert svaret på spørsmålet mitt, juristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Du skal vere edruelig for å ha førerkort til bil, så dersom du har blitt bøtelagt for ordensforstyrrelse i fylla og havna i arresten kan du faktisk få utsettelse på lappen.

 

En kompis måtte vente flere år på lappen selv om han ikke var tatt for å kjøre bil før han ble 18..

 

Stemmer det...

 

Følgende er sitat fra Vegtrafikkloven § 24: "Den som skal få førerkort må være edruelig, og det må ikke være noe å si på hans vandel ellers."

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som både Juristen og de locked sier;)

Vet om at flere her i byen fikk utsettelse bare fordi de sto ved siden a gjengen som knuste ei rute og stjal en laptop.

Grunnlaget for dette var altså at noen taxi-sjåfører hadde sett dem snakke med gutta som gjorde dette, rett før de knuste ruta.

De ble selvfølgelig tatt med på stasjon og avhørt, og ble hentet av oppringte foreldre.

Ei av de som var der ei jente som var 15 da, var ikke klar over at det hadde fått noen følger for henne før hun sendte inn søknad for førerkort og fikk beskjed tilbake at hun hadde sperrefrist og måtte kontakte politiet dersom det var noe galt.

Hun fikk beskjed om at det var denne hendelsen som var grunnlaget for sperrefristen.

 

Så selv om hun var helt uskyldig i den kriminelle handlingen som skjedde, ble hun uten at verken hun eller foreldrene fikk vite om det "straffet" for det.

 

Med andre ord, ro ned både drikkinga og fyllebråket;) Om så bare for å være på den sikre side dersom du har lyst å kjøre;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår