Gå til innhold

Hvilken motor skal jeg velge??

Ranger emnet


Ca2!!

Anbefalte innlegg

Hei,har kjøpt meg volvo 240 sedan som jeg holder på å fikse på. Chassi er fra 85,men det meste er fra nyere årgang(Rundt 90)Kommer med bilder etterhvert. Motoren er en b23 som det er montert turbo på (forgasser turbo),Å det er vel ikke helt bra,Har veldig lyst å få tak i en orginal forgasserturbomotor eller skal jeg sette inn noe annet?? Evntuelt om det er mye arbeid med å bygge om til injection (med turbo)??

 

 

 

:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig lett å få tak i en b230FK/FT.. Er bare å rulle over grensa så finner du motorer overalt.. forgasserturboer er mer eller mindre ut for tiden.. Altså ikke moderne.. :p

 

Har forsåvidt gasserturbo selv. Eller.. holder på.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surf på Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad etter b230fk

 

samt databasen til alle norges huggerier.. Motoren du skal lete etter kommer fra en volvo 940..

 

åssen er det med toll å slikt når du tar inn motoren fra sverige?

er det noe papirer du må ha i orden for å få registrert den i en norsk bil når du har svensk motor? eller er det bare rett frem å intet stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel betale 25% moms med mindre beløpet for motoren er 2000kr ellernoe i den duren.. Funker jo å få selger til å skrive ei kvitt. på at du har betalt rett over 2000kr for motoren. Da betaler du minimalt i toll.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok kjangsen og kjørte forbi tolla jeg, men tror ikke det blir så mye i toll egentlig. jeg ga 5000 for fk motoren min. det er uten turbo, starter, dynamo og servopumpe. jeg kjøpte den på høgåsens bildemontering. veit ikke hvor langt det er fra deg. de har åpent på lørdag hvertfall (09.00 - 13.00), så da er det bare og dra på fredags natta.

 

her er det link men det finns sikkert en som er nermere deg ;)

Högåsens Bildemontering AB - Miljövänlig bilskrotning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok kjangsen og kjørte forbi tolla jeg, men tror ikke det blir så mye i toll egentlig. jeg ga 5000 for fk motoren min. det er uten turbo, starter, dynamo og servopumpe. jeg kjøpte den på høgåsens bildemontering. veit ikke hvor langt det er fra deg. de har åpent på lørdag hvertfall (09.00 - 13.00), så da er det bare og dra på fredags natta.

 

her er det link men det finns sikkert en som er nermere deg ;)

Högåsens Bildemontering AB - Miljövänlig bilskrotning

 

fantastisk :P men er null stress hvis du skal ha maskinen godkjent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår