Gå til innhold

Koble Oljetrykksmåler riktig (AutoGauge- Smoke)

Ranger emnet


kristian foss

Anbefalte innlegg

  • 11 months later...

Hallo !

jeg har samme problem som deg, har lik olje trykk måler som du har.

Min måler hopper rett opp til 7 bar når jeg vrir på tenningen.

 

og er temmelig sikker på at jeg har koblet etter

"Connect the red wire to a voltage source that is operational when the ignition is in the "ACC" position.

Connect the black wire to a ground point.

Connect the green wire to the terminal on the top of the oil pressure sender unit.

Connect the orange wire to a circuit that is operational when the headlights or parkers are turned on. (eg: the small light in the ashtray)."

 

.. skjønner ikke hva jeg gjør galt!

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hallo !

jeg har samme problem som deg, har lik olje trykk måler som du har.

Min måler hopper rett opp til 7 bar når jeg vrir på tenningen.

 

og er temmelig sikker på at jeg har koblet etter

"Connect the red wire to a voltage source that is operational when the ignition is in the "ACC" position.

Connect the black wire to a ground point.

Connect the green wire to the terminal on the top of the oil pressure sender unit.

Connect the orange wire to a circuit that is operational when the headlights or parkers are turned on. (eg: the small light in the ashtray)."

 

.. skjønner ikke hva jeg gjør galt!

 

prøvd å starte bilen a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp..

Fant ut nå at jordingen var for dårlig, så jordet den skikkelig nå..

Men nå må jeg kjøre 5 minutter før måleren går ned fra max til 1.5 bar, og uansett hva jeg gjør, bremser, gir gass eller hva som helst så drar den rett i max igjen.. lurer på hvorfor det nå da :P

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg hadde gått over alt av koblinger igjen.

Kontrolert at alt var riktig koblet, at ingenting lå ubesykttet. At alt hadde god kontakt, satt ordentlig fast. inkl giver og evt adapter.

Om det nå viser feil, sjekk oljenivå :P

Evt lever måler og få ny.

 

kan ikke være lekasje, for da ville trykket blitt lavere enn det skulle, ikke max.

 

Edit:

Kan være gåen giver også, ikke nødvendigvis måler.

Endret av Turbokassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår