Gå til innhold

Koble Oljetrykksmåler riktig (AutoGauge- Smoke)

Ranger emnet


kristian foss

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp med å koble oljetrykksmåler i bilen min, har laget ett crappy skjema i paint, men håper noen kan redigere det så det blir riktig koblet.

 

Den orange ledningen vet jeg ikke hvor skal hen, men har fått koblet opp så jeg får lys i displayet/meteret via orginal lysbryter. Uansett hva jeg prøver så vil nåla gå rett til 7 bar/maks trykk, uavhengig om motor er slått av eller på...

 

Men vet at den grønne skal på G på giveren.

 

Håper dere kan hjelpe meg her... Er helt tom for ideer. :(

 

Mvh Kristian H. Foss

:)

 

Bildet:

 

Oljetrykkskobling.jpg

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er instrumentet av den typen som du kan bytte farge på belysningen?

 

Dessuten, WK på giveren er ikke jord, men til oljelampa i dashen (den originale)

 

Er den vanlige typen smoke, kan ikke velge farger nei.

Har tatt ut den orginale giveren til varsellampa.

 

Hvordan kobler jeg WK da?

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den vanlige typen smoke, kan ikke velge farger nei.

Har tatt ut den orginale giveren til varsellampa.

 

Hvordan kobler jeg WK da?

 

Den originale ledningen som gikk til den originale oljetrykksbryteren skal du nå koble til på WK.

 

Stemmer det at du har 6 ledninger ut av instrumentet? Høres litt mye ut...men.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 ledninger stemmer ja 2x-svart, 2x-rød, grønn og orange.

Har ikke orginal oljetrykksbryter tror jeg, men kun en varsellampe som varsler lite olje...

 

Edit:

Men har kjøpt en adapter så orginal varsellampe-giver kan skrus inn sammen med autogauge-giveren.

 

Men å få auto gauge måleren til å vise trykkverdi er selve problemet.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 ledninger stemmer ja 2x-svart, 2x-rød, grønn og orange.

Har ikke orginal oljetrykksmåler, men kun en varsellampe som varsler lite olje...

 

Ja det er ledningen til denne varsellampen du skal koble til WK.

 

Hmmm. merkelig med så mange ledninger. Du får prøve å få tak i koblingsskjema til instrumentet. Autogauge blir jo selgt under en hel drøss med forskjellige navn, så det er vel ikke umulig å få tak i ett koblingsskjema. Biltema kanskje??

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ledningen til denne varsellampen du skal koble til WK.

 

Hmmm. merkelig med så mange ledninger. Du får prøve å få tak i koblingsskjema til instrumentet. Autogauge blir jo selgt under en hel drøss med forskjellige navn, så det er vel ikke umulig å få tak i ett koblingsskjema. Biltema kanskje??

 

Men har kjøpt en adapter så orginal varsellampe-giver kan skrus inn sammen med autogauge-giveren.

 

Men å få auto gauge måleren til å vise trykkverdi er selve problemet.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har kjøpt en adapter så orginal varsellampe-giver kan skrus inn sammen med autogauge-giveren.

 

Men å få auto gauge måleren til å vise trykkverdi er selve problemet.

 

Ok, så du beholder den gamle varsel-lampegiveren også ja. Da skal du ikke koble noe til WK på den nye giveren.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du beholder den gamle varsel-lampegiveren også ja. Da skal du ikke koble noe til WK på den nye giveren.

 

Ok, men da trenger jeg ikke å koble noe som heslt på WK?

Hva må kobles på G da? Grønn ledning?

Regner med at giveren jorder seg selv via gjengehullet i blokka.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da trenger jeg ikke å koble noe som heslt på WK?

Hva må kobles på G da? Grønn ledning?

Regner med at giveren jorder seg selv via gjengehullet i blokka.

 

Grønn skal til G ja, og jording får du via blokka ja. Og du kobler ikke noe på WK...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte dette fra et annet forum, hvor det ble koblet opp en Autogauge olje-trykk måler:

 

Connect the red wire to a voltage source that is operational when the ignition is in the "ACC" position.

Connect the black wire to a ground point.

Connect the green wire to the terminal on the top of the oil pressure sender unit.

Connect the orange wire to a circuit that is operational when the headlights or parkers are turned on. (eg: the small light in the ashtray).

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår