Gå til innhold

høggærn racing's bilær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

  • Svar 474
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja enig der, enda verre med di idiotene som kjøper biler for så å legge de ut for salg for å tjene penger, hadde folk bare nektet å gi mere en 8000 for de så hadde det hele stoppet av seg selv, men nei:( noen har for mye penger:(

 

ja det hørtes ikke dumt ut, hva er trenings banen din da? kraby?

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt biler til over budpris, men aldri fått over budpris når jeg har solgt dem igjen.. Hehe Dette er dårlig butikk! Men, har kjøpt biler til under budpris og mistet på bud også, så alt er mulig.. Mye gærninger!

Men, kjøpe bilcrossbil for å gjøre penger, slik gjør ikke en bilcrossentusiast, det er helt klart..!

 

Ja, Krabyskogen som blir min treningsbane inntil videre. Vendkvern er nærmere, men den er ett kapittel for seg selv.

Har litt lyst til å ta med 142'n til Gardermoen også, men får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, for dere som kansje ikke helt skjønner samenhengen her så er det svare mitt over her til rune, jeg har bare ikke fått med meg at det var fler innlegg på ei ny side....

 

 

daniel:ja prøver på den ekstra fin, har jo tross alt sparkla hjulbuene fremme og bakfangeren da hehe, men blir ingen liten motor, bilen skal bort..

har ikke peil på v6'n der destverre, har en selv som fjusker..

 

trur Nystuen er inne på noe der Daniel, men ja vectraene har vert lit sånn trått å miste

 

 

'67 144: off du er med på å ødlegge sporten:P hehe.

jasså? noe galt med hamar?

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Med den satsinga jeg driver med, så er det forholdsvis ubetydelig i den store sammenhengen tror jeg... ;-)

Er slik det har blitt det der, når man kjøper bil privat. Skal man ha en forholdsvis nybygd og bra bil kan man glemme å bare gi 8000.-

Det skal jo folk ha for en standardbil heretter med sykkelpumpe-støtdempere, alt annet enn gjennomtenkt understell ellers og ellers stort sett bare sorgen.. Så, skal man ha bra bil må man enten ha flaks på bud eller betale overpris privat..

Men, jeg gjorde bilcrossen en stor tjenseste i dag da, og solgte BMW'n til 4000.- ;-) Er glad jeg ikke skal livnære meg av dette jeg.. Hehe

 

Hamar er ei gjennomført drittbane. Den er kort, den er svingete, den er trang, ingen steder der det går fort, dårlig banedekke om man ikke holder seg midt i bana, elendig depot (forholdsvis bratt bakke) elendig publikumsplass + litt til sånn ellers som sanitær-opplegg og slikt. (finnes ikke)

Men, mange som liker Vendkvern veldig godt så sikkert bare jeg som er kravstor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar er ei gjennomført drittbane. Den er kort' date=' den er svingete, den er trang, ingen steder der det går fort, dårlig banedekke om man ikke holder seg midt i bana, elendig depot (forholdsvis bratt bakke) elendig publikumsplass + litt til sånn ellers som sanitær-opplegg og slikt. (finnes ikke)

Men, mange som liker Vendkvern veldig godt så sikkert bare jeg som er kravstor...[/quote']

 

Kan være enig i mye av det du sier, men at banen er kort, har dårlig banedekke og at det ikke er mulig å kjøre fort der - det har jeg ikke helt forståelse for.

 

Vendkvern er en av de få bilcrossbanene som er igjen - med svinger som kanskje er for "krevende" for enkelte ;)

Personlig synes jeg det er mer morro å kjøre på Vendkvern vs Gardermoen.

 

Vi har i år utbedret noe på det sanitære, men vi ønsker å gjøre enda mer, både på det området, depot og publikumsplass. Forhåpentligvis kan noe av dette bli forbedret til og igjennom neste sesong.

 

Må også få si at Kraby er ei bane også jeg liker godt - rask bane som utfordrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sakt så er det mange som liker den bana men desverre er jeg ikke en av dem. Men, det er mitt tap det.. ;)

 

Husker ikke i hodet akkurat hvor lang den bana er, men er det ikke 7-800meter sånn ca da? Klart 2-300 meter til er ikke mye det altså, men banene på rundt 1000 meter kjennes betraktelig lengre ut, syns jeg.

 

Men dårlig banedekke mener jeg de blant annet før og etter "hoppet". Har sett flere slå i filler forstillingene sine både før og etter der, og snakka med en i fjor som hadde kjørt i yttersving på den lange asfaltsvingen med 240'n sin og hadde kommet i noen hull så han knakk traversen på 2 steder. Hvordan forfatning den traversen var før det løpet aner jeg selvsakt ingenting om. Men, att dere har gjort mye med dekket i forhold til slik det var i mange år, det skal dere ha.

 

Og, jeg er ikke bortskjemt med bra motorer eller biler for den saks skyld, men drar vel ikke akkurat ut 3. gear med så mange bilcrossbiler på den bana, vel? Jøss bevares, får så absolutt nok fart der til å skrote skikkelig, men jeg savner fartsfølelsen på den bana, slik jeg får på både Kraby og Gardermoen. (og ja, jeg innrømmer glatt att jeg ikke får til å kjøre fort i svinga på Vendkvern) :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' som sakt så er det mange som liker den bana men desverre er jeg ikke en av dem. Men, det er mitt tap det.. ;)

 

Husker ikke i hodet akkurat hvor lang den bana er, men er det ikke 7-800meter sånn ca da? Klart 2-300 meter til er ikke mye det altså, men banene på rundt 1000 meter kjennes betraktelig lengre ut, syns jeg.

 

Men dårlig banedekke mener jeg de blant annet før og etter "hoppet". Har sett flere slå i filler forstillingene sine både før og etter der, og snakka med en i fjor som hadde kjørt i yttersving på den lange asfaltsvingen med 240'n sin og hadde kommet i noen hull så han knakk traversen på 2 steder. Hvordan forfatning den traversen var før det løpet aner jeg selvsakt ingenting om. Men, att dere har gjort mye med dekket i forhold til slik det var i mange år, det skal dere ha.

 

Og, jeg er ikke bortskjemt med bra motorer eller biler for den saks skyld, men drar vel ikke akkurat ut 3. gear med så mange bilcrossbiler på den bana, vel? Jøss bevares, får så absolutt nok fart der til å skrote skikkelig, men jeg savner fartsfølelsen på den bana, slik jeg får på både Kraby og Gardermoen. (og ja, jeg innrømmer glatt att jeg ikke får til å kjøre fort i svinga på Vendkvern) :drive2[/quote']

 

Vendkvern Motorbane er som tidligere nevnt en av de få bilcrossbanene som vi har igjen, og synes det blir på feil grunnlag - om den skal vurderes opp i mot andre rallycrosstraseer.

Banen er for øvrig mellom 650 og 700 meter.

 

Vet det finnes mange synspunkt vdr. Vendkvern, samt andre baner og vi trives alle på forskjellige steder. Selv jeg, har ikke Vendkvern som favorittbane. Derimot, må jeg protestere, når det blir hevdet at dekket på Vendkvern er dårlig – for det vet jeg at det ikke er.

 

Vdr. hoppet ble det lagt ny asfalt der tidlig i årets sesong. Etter hoppet er det grus, og som selvfølgelig vil bli oppkjørt i løpet av en løpsdag med over 100 biler. Dette har blitt, og vil bli vedlikeholdt så godt vi kan, for at det skal bli så rettferdig som mulig.

Vet at hoppet er formet på en slik måte, at enkelte veldig lave saaber kan slå nedi i midten av hoppet. Igjen kan en selv regulere dette i forhold hva man ønsker å satse samt risikere over hoppet. Om man velger å kjøre flat out over hoppet, bør bilen være skrudd sammen slik at den tåler der. For det er ikke under noen tvil, at det å hoppe med en BC bil er en kalkulert risiko – mht. rust etc.

Bakken kunne kanskje vært enda slakere, men da hadde det ikke vært et "hopp".

 

Langsvingen har heller ingen hull i dekket. Derimot ble den i sommer utvidet med ekstra asfalt i utgangen, nettopp for å gjøre det mulig å kjøre forbi flere steder.

Spørs nok hvor lang ”ut” i langsvingen han har vært…..? ;)

 

Vdr. fart så kjenner jeg ikke til så mange baner hvor jeg har klart å dra ut 3. gearet. Kan vel kanskje ha noe med at heller ikke jeg har hatt så rå biler.

Noe samtlige baner kan komme til å slite med, er de nye linjene i §602 pkt. 2.0, som omhandler anbefalt max topphastighet. Håper vi slipper å se at enkelte baner blir pålagt sjikaner. I så fall vil det bli utfordringer i det å arr. Kombiløp (RCN/BC)

 

 

Nystuen:

Dessverre var vår faste fotograf på elgjakt under vårt siste løp, så ingen bilder fra neglespretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er astra buret ferdig:) fikk besøk i helgen og han jalp meg:)

skulle få ferdig buret i kadetten oxo, men så har noen stua bort framdelen av buret for godt så jeg får det ikke frem føre de tinga som står i veien er fjernet

 

noen bilder av buret:)

ble foresten veldig fornøyd:)

mulig dørstreveren ble noe vel tait, hehe

100_4047.jpg

100_4048.jpg

100_4049.jpg

100_4050.jpg

100_4051.jpg

100_4058.jpg

 

noen bedre bilder av kadetten:)

har laget ferdig kasser til nye hovedbøyelen og kappet den til rikti høyde samt noe annet smoteri

100_4052.jpg

100_4055.jpg

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår