Gå til innhold

høggærn racing's bilær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

  • Svar 474
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

daniel. jeg har sånne ratt ja:)

detta er en bil fatter'n står for så han for sette i hva han selv vil av ratt, mangler jo uansett tuta...

 

folkrace. har blit ambefalt br.dahl, men har ikke kommet så lankt anda, disse røra fikk jeg av en som er alt for snill, hehe spurte hva han skulle ha, men han hadde nokk til å klare seg selv sa han så da var de gratis, vill tippe det gikk med 14m til dette buret

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et år siden jeg sist var i kontakt med Br.dahl, men fikk da beskjed om at de ikke hadde rør av den spesifikasjonen som NBF krever.

Vet at de leverer rør av typen "damprør" Sd 35, men usikker om disse møter gjeldende krav.

De rørene jeg har brukt til nå, må fylles med sand - dette tar alt for lang tid. I tillegg til det, har prisen vært 500kr/6m - som jeg tror er for dyrt. Er derfor ute etter andre type rør, samt leverandør.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et år siden jeg sist var i kontakt med Br.dahl, men fikk da beskjed om at de ikke hadde rør av den spesifikasjonen som NBF krever.

Vet at de leverer rør av typen "damprør" Sd 35, men usikker om disse møter gjeldende krav.

De rørene jeg har brukt til nå, må fylles med sand - dette tar alt for lang tid. I tillegg til det, har prisen vært 500kr/6m - som jeg tror er for dyrt. Er derfor ute etter andre type rør, samt leverandør.... :)

 

 

 

oki, hmm, kameraten min sa jeg fikk handla sømmfrie rør der til en grei penge, men som sakt har ikke gjort det enda, men vist det er 500kr pr 6m så kommer jo ikke et bur på over 1500kr i vertfald, prisene her på ferdige bur varierer fra 3500 og opp, derfor jeg begynte selv..

 

fylte ikke sand i røra jeg i vertfald, ingen jeg kjenner som har gjort det heller, har blit ambefalt å ha inne temp på røra for å ungå knekker

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok rundt 3500kr for et ferdig montert bur herover også. Synes heller ikke det er en værst pris mht. hvor mye jobb det egentlig er.

 

Har hørt om rørpriser helt ned i 30 - 35kr/m, og er disse jeg nå er på utkikk etter. Få til et bur til rundt 500lappen... :)

 

nei det var mye ærbe ja, off hehe men så lenge jeg kan spare noen kroner her og der så gjør jeg det, da tjener jeg jo enda mere når jeg mister bier:)

 

ja han som jalp meg i helgen snaket om noen lave priser på rør et sted, men husker ikke hvor og hva

 

ingen av de to bura der har jo kostet meg ei krone så bedre en det blir det jo ikke:)

det i kadetten er et svenske bur som skulle kastes, men jeg tok vare på det og feller inn en norsk bøyle og flytter framover strevra lit bakover, kjøtehylsene var nemlig for lankt frem i følge norske regler

 

sykt at to naboland skal ha så store forskjelder når det kommer til bur i biler, svenske bura funker jo bra nokk de

 

når de førs skal lage noen nye bestemelser på bur så kunne det jo ha vert påbut med et rør i melom hovedbøyelen sån ca20-40cm fra gulv eller kryss sån som jeg gjore i astraen nå for det hjelper mye ved en smell i sia, lurer på om det er påbut i sverige?

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er påbudt med tverrstag nede på hovedbøyla og kryss i Sverige ja. Men, har hørt att nye regler i Norge f.o.m 2010 blir blant annet att diagonalen på buret ska gå ifra sjåførsida og ned og ikke motsatt. De biler som ikke har det må ha kryss..

 

Ståle Grinden aventerer jo ferdigbøyde bur til 2000.- og de rørene kjøper han der han jobber. Hvor han jobber aner ikke jeg, men regner værtfall med att han ikke gjør jobben gratis... Så, att det er fult mulig å få rør til bur ned i en tusenlapp er vel ikke umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei karer.

Må bare komme med ett par opplysninger om blant annet mine bur da det har blitt nevnt her ser jeg.

Det er for det første veldig stor forskjell på kvaliteten på rør og det er på langt nær ikke alle sømløse rør det er lov å bruke til bur.

Det å påstå at det går ann å få godkjente bur rør ned i 30-35 kroner meteren er rett og slett umulig.

Til slutt vil jeg bare kommentere de burene jeg selv lager. Jeg bruker rør som har en veiledende pris på 204 kroner meteren. Dette vil si at f. eks ett volvo 240 bur der det går med 13,4 meter med bur rør har en veiledende utsalgspris på 2733,6 kroner kun for rørene. Da jeg selger mine bur ferdig bøyd for 2000 kroner sier det seg selv at jeg kun lever på mine rabatter ved innkjøp, noe som dere som kjøpere også får fordeler av. Det er med andre ord MEGET rimelig med 2000 kroner for disse burene.

 

Håper dette var til nytte for dere slik at dere ikke bøyer bur av rør som ikke er lovlige. Hjelper jo ikke om ett bur ble billig hvis det ikke er lovlig, da er det i praksis verdiløst.

Det er desverre slik at sikkerhet koster penger og la oss for all del ikke kødde med sikkerheten.

 

Mvh Ståle R. Grinden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Ståle her sier. Det er ikke tilstrekkelig at rørene er sømløse. De må også møte kravene om at de skal være kaldtrukne, ulegerte og inneholde maksimum 0,3 % karbon og ha en strekkfasthet på minimum 350 N/mm2.

 

Har også mine tvil for at det finnes rør, som tilfredsstiller minimumskravet fra NBF i det prissjiktet jeg antydet. Dette har vært et rykte jeg ønsket å få bekreftet/avbekreftet.

 

Min intensjon var å finne evt. billigere rør som møter dagens krav – så det er sagt. Sikkerhet er noe jeg setter veldig høyt.

 

Vil i samme slengen benytte anledningen til å anbefale burene til Ståle – etter egen erfaring har de veldig bra passform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår