Laaars Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Kan få kjøpt en billig 1,5 Golf med Automat... er automat noe man bør styre unna? Er det mulig å bygge om til manuell? Hva må man ha? Er det vanskelig? Syns det er "kulere" med manuell gir da... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Laaars Kan få kjøpt en billig 1,5 Golf med Automat... er automat noe man bør styre unna? Er det mulig å bygge om til manuell? Hva må man ha? Er det vanskelig? Syns det er "kulere" med manuell gir da... denne du sikter til ? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=340716 Den virka som et gromt prosjekt uten om at det var automat.. som du sier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Fordelen med gamle biler med automat er at de som regel ikke er like hardt kjørt som manuelle biler. Så kjøp bilen med automat - og bytt til manuell med en gang ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Var den jeg sikta til, men kunne ikke si det tilfelle noen kjøpte den før meg... ;) Neida.... Men, Kid-A, har du peiling på automat-manuell konvertering? Hva som må byttes etc.? Regner jo med at det er girkasse, men er det noe mer? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Laaars Var den jeg sikta til, men kunne ikke si det tilfelle noen kjøpte den før meg... ;) Neida.... Men, Kid-A, har du peiling på automat-manuell konvertering? Hva som må byttes etc.? Regner jo med at det er girkasse, men er det noe mer? virker som en grom bil da.. er jo en annan golf 1 c på autodb som har gått litt over 100 tusen til 30 lapper! det er vilt dyrt! men så hadde den hatt 1 eier og var nok veldig strøken..... En slektning har en helt lik en som den som har gått under 30 tusen mindre! hehe verdt mye sier du.. uansett.. er vel ikke så mye jobb og bytte til manuell kasse.. i verste fall kan du jo kjøpe deg en delebil så har du til senere også..... mulig det er noe annet styr på gassern, ellers så er det vel selve kassa, clutch.. ja ikke veit jeg... burde kansje ikke utale meg når jeg ikke vet det.. ganske kjett med sånne folk som meg som baer skriver over alt.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Så det er bare manuell kasse som trengs? Det kan vel kjøpes hos NBS for en ikke så ALTFOR dyr penge... Det står at den ikke går på tomgang, dette kan vel fikses? Er det lett? Vanskelig? Hva kan problemet være? EDIT: Et annet problem er penger... 2000,- er jo ikke mye, men det hjelper LITE når jeg ikke har en dritt. :( Noen som vil kjøpe et snowdeck / snowskate for 1500,- ? Eller et hjemmestudio med mixer, studiomikrofon og tilbehør for 3200,- ? :rolleyes: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by Laaars Så det er bare manuell kasse som trengs? Det kan vel kjøpes hos NBS for en ikke så ALTFOR dyr penge... Det står at den ikke går på tomgang, dette kan vel fikses? Er det lett? Vanskelig? Hva kan problemet være? det med tomgang kan jo være alt fra falsk luft til rusk i bensin filteret det er barne mat.. men hvordan blir det med clutchen tru du? den er jeg litt usikker på ...... ville undersøkt litt hvis jeg var deg før jeg slo til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 kjekt med manuelkasse men med så liten motor blir det ikke noe arti uansett! kjøp bilen og bygg om til GTI!!! perfekt utgangspunkt Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Jeg har tenkt på det samme, men blir det ikke svindyr forsikring? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Laaars Men, Kid-A, har du peiling på automat-manuell konvertering? Hva som må byttes etc.? Nei! Men gjør som panelovn sier, bygg om til GTI og forsikre den på en eller annen slektning som bor i gokk og har garasje;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Laaars Jeg har tenkt på det samme, men blir det ikke svindyr forsikring? Forsikringen blir billigere på biler som er bygd om til GTI. Kjøp denne du. 2000kr er ikke mye for en bil! :) Automat er ikke så dumt det da, det har jo ikke så mye å si på en så gammel bil med lite motor uansett. Så er vel ikke så mye å oppnå med bare å skifte kassa. Skift hele drivlinjen etterhvert. G60-Turbo :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Jeg har lyst på den... men penger er et problem. Er jo dritbillig, men alikevel har jeg ikke råd til den. :rolleyes: Har jo planene klare, skal hvertfall lakkeres, 90 fangere fra mkII, muligens GTI motor... "racing" interiør osv... Trenger penger!!! :( Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Laaars Jeg har lyst på den... men penger er et problem. Er jo dritbillig, men alikevel har jeg ikke råd til den. :rolleyes: Har jo planene klare, skal hvertfall lakkeres, 90 fangere fra mkII, muligens GTI motor... "racing" interiør osv... Trenger penger!!! :( Ja du trenger penger! Din fremtidige bil må jo males med rulle hvis du ikke har råd til å bla opp 2 smackers for en bil... er jo bare 500 over vrakpanten ;) rart ingen har kjøpt den som delbil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by Laaars Jeg har lyst på den... men penger er et problem. Er jo dritbillig, men alikevel har jeg ikke råd til den. :rolleyes: Har jo planene klare, skal hvertfall lakkeres, 90 fangere fra mkII, muligens GTI motor... "racing" interiør osv... Trenger penger!!! :( Har du ikke foreldrer? Har du ikke jobb? Seriøst. Du kanke drive på å ha planer for biler i livet ditt uten å tjene penger. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Nå var det jo meningen at jeg skulle få meg en jobb, og kjøpe en Golf når jeg har penger til det. Men denne er jo så billig at jeg bare MÅ ha den... u see? Kan ikke la den gå fra meg... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg