Gå til innhold

lys ved viftebrytere og lysbryter virker ikke

Ranger emnet


hantler

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lyset ved viftebryterne i midten og lysbryter på venstre side av rattet virker ikke.. prøvd uten hell å få ut viftebryterne (skrudde ut de 4 skruene men satt fortsatt). Kan jo være at en sikring har gått, eller begge pærene? men hvordan får jeg sjekket det:P

 

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1185 <- de jeg mener at ikke lyser!

 

mvh Lasse

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På varmeapp. reguleringen drar du den midterste knotten av(rett ut) så finner du en liten vacuumslange og trer over pæra du ser i midten der, så følger den med ut, sett i ny pære på samme viset..... lysbryteren er egentlig ikke til å åpne så det vet jeg ikke....

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedlysbryter demonteres ved å ta vekk blinddekselet til venstre (ABS/airbag), og deretter stikke fingen inn der og dytte på en liten tapp, samtidig som du drar hele enheten ut (mener jeg å huske).

Bryteren kan etterpå deles slik som du ser her;

http://www.bilforumet.no/golf-iii/81192-nye-golf-iii-70.html#post1619590

 

Husker ikke helt hvordan man demonterer viftejusteringen, men om du ser på linken over får du kanskje noen tips. Det er uansett fort gjort når du først finner alle skruene.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få en god forklaring på hvordan jeg legger ut bilder? har tatt et nå, som egentlig er ganske litk det du "Marvil" hadde under "godt i gang" men her står jeg fast. Skjønner nå at selve bryte-huset ikke skal ut, for det sitter jo uansett hva jeg gjør. men hvordan bytte pære? vet ikke hvor den er..fikk ikke askebeger greiene så langt ut som deg fordi var skeptisk da jeg måtte dra veldig i den slangen, men ser jo ut til at det funker..hmm

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På varmeapp. reguleringen drar du den midterste knotten av(rett ut) så finner du en liten vacuumslange og trer over pæra du ser i midten der, så følger den med ut, sett i ny pære på samme viset..... lysbryteren er egentlig ikke til å åpne så det vet jeg ikke....

 

miderste knotten er den for varmt/kaldt? dro ut alle sammen jeg men var jo helt likt inni alle, bare en lys-leder i gjennomsiktig plastikk..vacum slange fant jg ikke

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut bak midterste skruhjul nå?

Det skal ligge en slik 'fler-arma'-greie baki der i midten som har ei pære på seg (kun ei pære til alle 3 hjula, den flerarmagreia fører lyset ut til hvert hjul)..

Husker dessverre ikke dette godt nok til å kunne gi noe beskrivelse.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta pæra i varme apparatet?=P enkleste måte er:

-skru ut de fire skruene rundt som du hadde gjort

-så tar du ut sølplebøtta og skrur ut de skruene under der og

-da kan du ta av hele ramma og ut med viftebryterene

-så er det bare å ta ut den kabelen som går inn i det hvite dekselet, ta av det hvite dekselet ved å bruke en liten flat-trekker

 

..og vips der har du pæra som du bare kan nappe ut og bytte;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vacumslangen det ble henvist til tror jeg ikke er noe som ligger bak der, men et tips til hvordan du skulle få ut pæra (altså finne deg en vakumslange og sette over pæra og deretter fra ut)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja når jeg leser det igjen skjønner jeg at jeg skal finne meg en vakum slange ja..så blir pæra me ut slik at jeg kan bytte den...men da er jeg i boks da. ser jo pæra så bare å få dratt den ut:) takk for hjelp!

 

da ere bare det på lyset jeg lurer på. selve bryteren lyser men ikke det rundt..

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeh=P det tar en kveld, men du får god glid på loddebolten og limspistolen etterhvert;P men ett godt tips er limpistol, det er lett å bruke med tanke på at det tørker å fort;) jeg gjorde dette sjøl, blå dioder og motstander fra clas ohlson + en billig limpistol jeg kjøpte engang(50,- eller no).

 

kunne du ha sendt link ifra nettbutikken dems? finner ikke det selv, tenkte på dioder og motstand :)

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår