Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvojinta

Anbefalte innlegg

Når jeg leser dette faller jo alle mine tvil til siden og det går opp for meg at MS er jo et ufattelig rått sprut,spesielt siden det koster 1/20 av det Autronic koster.

Men jeg kan ikke skjønne hvorfor folk som har motorbygging som levebrød bruker Autronic og ikke MS til motorstyring??.........

 

 

Neida.. skjønner ikke jeg heller det!!!!!

 

Har ALDRIG sagt at MS er et bedre sprut en Autronic, ville valgt autronic hver dag ovenforr MS.... Det jeg sier er at MS er ikke så dårlig som enkelte skal ha det til.... Det utvikles med stormskritt... Har INGEN begrennsninger med tanke på triggere, tenninsannlegg, sensore etc etc... Får ALLE tillegsfunkjoner! Du styrer ALT selv, ingen ting som er begrennset til fabrikkoppsett... Og det er vel nettopp derfor mange syns det er så tungvindt, pga manglende kompetanse til å sette opp sprutet med avanserte parameter.

 

Kvaliteten komponenter og konstruksjon på sprutet er jeg personlig ikke i tvil om at er likegod, men kvaliteten på kompetansen hos tunerne her til lands er det vell mere mangel på!

 

Om du har noen personlige erfaringer å komme med så kom heller med dem, istede for å slenge med leppa om synsing og antagelser!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sier en som TYDELIGVIS IKKE har peiling på hva han snakker om....

Om du har problemer med å få MS´en til å gå reint er det dine kunskaper det skorter på.... Brukervenligheten er det absolutt ingenting å si på.... Greit at man har flere muligheter og alternativer på MS´en på autronic... men det gjør det ikke til et vanskeligere sprut...

Og når det gjelder utvikling ville jeg iallefall ikke snakket så høyt!!!! Da har du tydeligvis ikke satt deg in i hva som foregår.... Ganske sikker på at det er flere og bedre utviklere som jobber med MS en med Autronic.... Du kan kansje si meg hvilke utvikling Autronic har hatt de siste 4-5 årene som har gått fra sm2 til sm4????

 

Hva jeg kan og ikke må du jo få lov å tru det du selv vil om.. Hehe... =)

Når en er vant med Autronic blir det som å begynne med gassere igjen å ta i et MS for å si det sånn... Brukervennlighet har dem alldri hørt om og noe så tungt å justere er jo helt utrolig...

MEN det er EN ting folk som skal ha ting til slikk og ingenting IKKE skjønner... Det er nemlig at innen dem har fått kobla sprutet opp og justert det så koster det ganske mye mer enn hva dem hadde regna med i utgangspuktet.. Det tar jo menger av mer tid å justere en motor m MS kontra Autronic...

MS ser fint ut på papiret det, men er forskjell på teori og praksis.. Autronic er lagt opp til funke på samme "måte" som en motor gjør. (Den setninga der skjønner dere sikker ikke før dere har prøvd det selv..)

Det er gjort forbedringer på Autotune, flere innganger, forbedret software, tractioncontroll osv...

 

Ikke for å være frekk men at du sitter å kritiserer Autronic kontra MS sier vel litt mer om hva du skjønner av detta her.. Hehe.. =)

 

Og nei, MS koster ikke mindre på grunn av at det ikke er så kjent, det koster like bra som det funker...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette faller jo alle mine tvil til siden og det går opp for meg at MS er jo et ufattelig rått sprut,spesielt siden det koster 1/20 av det Autronic koster.

Men jeg kan ikke skjønne hvorfor folk som har motorbygging som levebrød bruker Autronic og ikke MS til motorstyring??.........

Selger KRB Autronic?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har har det vert utvikling ser jeg. MS var ikke akkurat no vanskelig å sette opp nei. fikk montert/lodda sammen harness og satt sammen og starta i løpet av en ettermiddag/kvell.

 

At nm-performance vet hva han gjør kan jeg nok gå god for anytime og jeg er meget imponert over MS hvis vi tenker på prisen. Bilen til nm-performance (245 me rødblokk) med maks snikoppsett funket MEGET bra med MS her i høst og tviler ikke for at det blir enda bedre til sommern. ikke et feilpekk etter hva jeg hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaløya: Jeg synes nå at spørsmålet ditt besvarer seg selv. Det er jo såklart ikke nok penger i å selge disse billigsprutene i seg selv. Hvorfor selge noe for 5K når du kan selge noe annet for 20K og tjene mye mer per salg?

 

Dette er jo ikke hele bildet, men de med rulle som er villige til å mappe MS og andre billigsprut i tillegg til "sin" spesialitet får utvilsomt et ekstra ben å stå på i fremtiden.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan også si at hadde jeg valget om autronic og ms hadde jeg valgt autronic tvert, pga enkelheten og "simpelheten", (missforstå meg rett, de legger vekt på det som trengs, alt annet utelukkes) mens på ms kan en egentlig gjøre akkurat det en vil.. men dette gjør ikke ms til et dårligere sprut, men et mer avvansert sprut, med mer å sette seg inn i, for å luke bort alt det en ikke vil ha..

 

på min hadde vi litt klatt i starten, men hverken jeg eller han som hjelper meg har holdt på med dette før, så alt er jo helt nytt, så det var det egentlig bare å regne med.. men når vi komm inn på rette kjølen var det egentlig nokså greit.. men finmappinga setter jeg bort til en kompis, så jeg får tatt det på rulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få prøve min chippa 940 til våren når det blir varmt og tørt så skal du få se at chippa biler funker bra dem :happyhappy:

 

Har kjørt X antall 740`r og 940`r som har vært chippa og det går greit men ikke noe mer enn det... Sorry!

Trur min er chippet også har bare ikke vært inni å sjekka..

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger KRB Autronic?

 

Kai er importør for Autronic til Norge..

Alle Autronic sprut som blir solgt her til lands går mellom Kai...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaløya: Jeg synes nå at spørsmålet ditt besvarer seg selv. Det er jo såklart ikke nok penger i å selge disse billigsprutene i seg selv. Hvorfor selge noe for 5K når du kan selge noe annet for 20K og tjene mye mer per salg?

 

Dette er jo ikke hele bildet, men de med rulle som er villige til å mappe MS og andre billigsprut i tillegg til "sin" spesialitet får utvilsomt et ekstra ben å stå på i fremtiden.

 

Det går vel heller på hva som funker å ikke..

Ringer du ned til Vidar Strand på VS Motor som er den her til lands som er flinkest til å mappe turbomaskinister gidder han ikke justere motor med MS engang fordi det blir ikke bra...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel heller på hva som funker å ikke..

Ringer du ned til Vidar Strand på VS Motor som er den her til lands som er flinkest til å mappe turbomaskinister gidder han ikke justere motor med MS engang fordi det blir ikke bra...

 

 

Nå har han heller sikkert ikke satt seg ned og gjort seg like kjent med MS som andre systemer heller. Det har jo alt og si. Nå er vel strengt tatt heller ikke han i målgruppen for MS heller. Det er jo utviklet som et basic sprut som først og fremst skal være billig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår