Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvojinta

Anbefalte innlegg

Nå har han heller sikkert ikke satt seg ned og gjort seg like kjent med MS som andre systemer heller. Det har jo alt og si. Nå er vel strengt tatt heller ikke han i målgruppen for MS heller. Det er jo utviklet som et basic sprut som først og fremst skal være billig

 

Er vel ikke så veldig mye å bruke tid på heller kansje.. Mapper Haltech, Motech osv.. Men de som har MS har vel sikkert ikke prøvd Autronic så dem veit vel heller ikke hvor stor forskjellen er...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du kan ikke si at et sprut er dårlig fordi VS ikke greier mappe det skikkelig!? +gi han 15biler på rappen som skal være 100%, så knoter han sikkert litt med de første, men så går det faen på løpende bånd etterpå, akkurat som med autronic og de andre større merkene!

 

hva er det egentlig som er så dårlig med ms da? hva er det som gjør at det er så vanskelig å mappe kontra autronic f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke si at et sprut er dårlig fordi VS ikke greier mappe det skikkelig!? +gi han 15biler på rappen som skal være 100%, så knoter han sikkert litt med de første, men så går det faen på løpende bånd etterpå, akkurat som med autronic og de andre større merkene!

 

hva er det egentlig som er så dårlig med ms da? hva er det som gjør at det er så vanskelig å mappe kontra autronic f.eks?

 

Han greier jo å mappe det, men resultatet blir ikke bra.. Og du må sitte å justere 3 ganger så lenge... Motorn treffer jo ikke lambdapunktene etter endt justering engang..

Synes det ikke noe logikk i det mtp hvordan software'n osv er laget rett å slett... Det er ikke vanskelig, det er tidkrevende, klønte lagd..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt X antall 740`r og 940`r som har vært chippa og det går greit men ikke noe mer enn det... Sorry!

Trur min er chippet også har bare ikke vært inni å sjekka..

 

hehe...........

men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening.

 

ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...........

men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening.

 

ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip

 

njæææ... kostanden alt i alt er ikke langt unna et sprut. sjikkeli turbo må du ha uanz.

 

Ac^: virka ikke så vanskelig når nm-performance mappa bilen til en kompis med MS. riktinok ikke monstergromm motor men gikk meget kjapt. er ikke tungvindt hvis du kan softwaren. syns selv det var meget lett og sette opp og få start og mappinga jeg gjorde gikk sånn tålig greit men var ALT for snill på tenninga. hadde ikke helt de store kunskapene på området akkurat da. har ikke prøvd noe annet sprut enda så jeg aner ikke forskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njæææ... kostanden alt i alt er ikke langt unna et sprut. sjikkeli turbo må du ha uanz.

 

Ac^: virka ikke så vanskelig når nm-performance mappa bilen til en kompis med MS. riktinok ikke monstergromm motor men gikk meget kjapt. er ikke tungvindt hvis du kan softwaren. syns selv det var meget lett og sette opp og få start og mappinga jeg gjorde gikk sånn tålig greit men var ALT for snill på tenninga. hadde ikke helt de store kunskapene på området akkurat da. har ikke prøvd noe annet sprut enda så jeg aner ikke forskjellene.

 

Nei, det er som jeg sier.. Du må prøve forskjellen så hadde du skjønt hva jeg snakker om...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...........

men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening.

 

ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip

 

Større turbo og intercooler blir det uansett om det blir datasprut eller ikke, turbo`n er filler og cooler`n tåler jo ikke mye...

 

Er forresten aldri noe som går bra nok i lengden.. =)

Man vil alltid ha meeeerrrr...

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt X antall 740`r og 940`r som har vært chippa og det går greit men ikke noe mer enn det... Sorry!

Trur min er chippet også har bare ikke vært inni å sjekka..

 

 

Da kan ikke trykket ha vært skrudd opp nok på de bila altså ;)

 

Er nok ikke sprutet du har å utsette ting på her, er større turbo evt. du trenger..

 

Personlig synes jeg det går mer en bra nok med rundt 1 bar på orginal turbo med 3" eksos, filter og litt freskere kam en t-kammen.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan ikke trykket ha vært skrudd opp nok på de bila altså ;)

 

Er nok ikke sprutet du har å utsette ting på her, er større turbo evt. du trenger..

 

Personlig synes jeg det går mer en bra nok med rundt 1 bar på orginal turbo med 3" eksos, filter og litt freskere kam en t-kammen.

 

Tja, har liggi på alt fra 1-1,4 bar så jo har nok vært skrudd opp litt...

 

Kjører på ca 1 bar på min me orginal turbo, 3" eksos og filter, går greit men langt ifra bra nok.. :)

 

Må ha noe større turbo ja, og intercooler skal man tørre og lade noe mer enn 1 bar..

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er som jeg sier.. Du må prøve forskjellen så hadde du skjønt hva jeg snakker om...

 

Fordommer er greit å ha, men ikke kom å si at det ikke går ant å få det til å funke... For det er bare tull.... Har prøvd forskjellen, og ja det er forskjell... Det skulle da bare mangle... MS kan ikke måle seg med Autronic i den forstand, men det er da heller ikke meningen! MS er et BILLIG sprut som er laget på gutterommet.... Laget for dem som vil ha sprut men ikke vil betale så mye for det!

Et ferdig oppkoblet MS2 med CDI tenning koster meg rundt 5K.. Så at kostnadene kommer ut på ett er heller ikke sant!

 

Har selv koblet en del Ms sprut nå, og gjennomsnittlig tid for montering og ferdig mappet ligger vel kansje på rundt 2-3kvelder.... Ikke noe lengre en på de bilene jeg har montert Autronic på.

 

Men uansett... Vi må ha lov å ha forskjellige meninger, og vi har alle forskjellige erfaringer og syn på ting... Jeg mener mitt utifra MINE erfaringer og ikke VS eller KRB sine eller hvem som helst for den del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er greit å ha, men ikke kom å si at det ikke går ant å få det til å funke... For det er bare tull.... Har prøvd forskjellen, og ja det er forskjell... Det skulle da bare mangle... MS kan ikke måle seg med Autronic i den forstand, men det er da heller ikke meningen! MS er et BILLIG sprut som er laget på gutterommet.... Laget for dem som vil ha sprut men ikke vil betale så mye for det!

Et ferdig oppkoblet MS2 med CDI tenning koster meg rundt 5K.. Så at kostnadene kommer ut på ett er heller ikke sant!

 

Har selv koblet en del Ms sprut nå, og gjennomsnittlig tid for montering og ferdig mappet ligger vel kansje på rundt 2-3kvelder.... Ikke noe lengre en på de bilene jeg har montert Autronic på.

 

Men uansett... Vi må ha lov å ha forskjellige meninger, og vi har alle forskjellige erfaringer og syn på ting... Jeg mener mitt utifra MINE erfaringer og ikke VS eller KRB sine eller hvem som helst for den del!

 

Nei, sier mine meninger jeg å...

Men kjenner dem jo lovlig godt iogmed at jeg er mekanikker for Kai... =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår