volvo-r-sport Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 En ventil som regulerer turbotrykket.Dvs den regulerer trykket som kommer inn til wg aktuatoren så den åpner ved ett annet trykk enn den egentlig skal gjøre. Jeg har kjøpt meg en greddy profec b spec som jeg skal kjøre med til året. Det er den simpleste saken uten noen displayer, discokuler osv. Skal vist være en av de bedre også. Kjøpte pent brukt fra ei jdm sjappe i japan via ebay, kom på ca 1500kr. Har også "litt" strammere aktuator, 18psi grunntrykk. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 turbasmart sin finnes også med kuleventil og funker helt greit den og. selges til 400-500 spenn de. tar bort en del peaking som det blir med vanlig bleeding. vil anbefale manuell boost control i forhold til elektronisk. Viss du finner en Turbosmart ventil som koster 400-500 spenn så er den ikke noe annet enn BRUKT! Det er VELDIG mye kopi shitt ute å går på markedet. Den du snakker om her heter nok Turbosmart "STYLE"!! Colli: Ta deg en prat med Polly (heh, rimte jo!) om den boost controlleren. Den heter TurboXs HPBC, men den dual stage er jo grei til å ha inni bilen. Men den er da litt dyrere igjen. Greddy sitt skitt er bare å styre unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 haien, jeg har HKS EVC6 selv, og sattan du skal være god om du klarer overtale meg til på hvilken måte en slik manuell ventil skal være bedre! ute å holder på å mapper litt er det bare tiol å trø på, justerejustere, jau nå er det godt.. så to klikk og opp 0.1bar, og på'n igjen.. en knapp som switcher mellom "A" og "B", som er to forskjellige trykk. kan lage trykk kurve opp mot turtall og gasspådrag(jeg vil selvfølgelig ha full pupp hele veien, men med en del effekt er dette nokså greit for å unngå at det blir bare spoling) men osv osv.. kommer helt an til hva en skal bruke det til, men nytter ikke å si sånn generelt, men med en chippa bil kan det enkleste være en manuell ja.. men en litt mer modifisert, og ekstern wg så vil jeg påstå at en elektronisk er best Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Litt enig med b230ft, men til mitt bruk tror jeg en manuell er mer enn god nok. Eneste som hadde vært greit var å ha to trykk, men det er jo ikke så mye arbeid å skru et par runder i motorrommet når jeg vil endre. :) Larsen: Skal ta meg en tur når jeg har tid og penger! :D Kanskje jeg kan snike litt på noe prosjekter der også! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 haien, jeg har HKS EVC6 selv, og sattan du skal være god om du klarer overtale meg til på hvilken måte en slik manuell ventil skal være bedre! ute å holder på å mapper litt er det bare tiol å trø på, justerejustere, jau nå er det godt.. så to klikk og opp 0.1bar, og på'n igjen.. en knapp som switcher mellom "A" og "B", som er to forskjellige trykk. kan lage trykk kurve opp mot turtall og gasspådrag(jeg vil selvfølgelig ha full pupp hele veien, men med en del effekt er dette nokså greit for å unngå at det blir bare spoling) men osv osv.. kommer helt an til hva en skal bruke det til, men nytter ikke å si sånn generelt, men med en chippa bil kan det enkleste være en manuell ja.. men en litt mer modifisert, og ekstern wg så vil jeg påstå at en elektronisk er best Nå har jeg Blits SBC-iD men den har samme funksjoner som din. og ikke f*** om jeg bytter til en som ikke har samme justerings muligheter og nøyktighet. Det koster og være kar, ALLTID! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TurboXS-HP-Boost-Controller-MBC-Manual-Turbo-XS-BC-HPBC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ009QQitemZ190186101948QQrdZ1QQsspagenameZWD1VQQtrksidZp1638Q2em118Q2el1247 Denne Larsen har da vel! :) Ser jo grei ut, så tar meg en tur til Pollyen i uken. Hvordan blir det å bruke denne med original wastegateklokke på fk da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Noen som har erfaringer med Turbosmart sin Dualstage BoostController? evt om denne bleeder ut luft? Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 hva skjer hvis den elektroniske ryker? har du manuell med kuleventil er det jo enkelt å justere imens du mapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hva skjer hvis den elektroniske ryker? har du manuell med kuleventil er det jo enkelt å justere imens du mapper. den elektroniske er mye mer presis, kan justere opp 0.01 bars trykk per klikk. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hva skjer hvis den elektroniske ryker? har du manuell med kuleventil er det jo enkelt å justere imens du mapper. hva skjer hvis den ryker? hvorfor i alle dager skal den ryke? har mer tro på at den der kula kiler seg eller noe sånn før den elektroniske kubber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 0,01 hørtes litt vel nøyaktig ut da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 0,01 hørtes litt vel nøyaktig ut da nei, det stemmer det. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hva skjer hvis den elektroniske ryker? har du manuell med kuleventil er det jo enkelt å justere imens du mapper. Hva skjer hvis hjernene dine ryker? :kiss Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Noen som har erfaringer med Turbosmart sin Dualstage BoostController? evt om denne bleeder ut luft? Ta å les litt lenger opp på et av mine innlegg om den... Det er BOSS! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TurboXS-HP-Boost-Controller-MBC-Manual-Turbo-XS-BC-HPBC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ009QQitemZ190186101948QQrdZ1QQsspagenameZWD1VQQtrksidZp1638Q2em118Q2el1247 Denne Larsen har da vel! :) Ser jo grei ut, så tar meg en tur til Pollyen i uken. Hvordan blir det å bruke denne med original wastegateklokke på fk da? Er akuratt den jeg har! Men ville heller hatt den som kan justeres innfra bilen om jeg skulle kjøpt igjen. Ta en titt på hejmmesida til TurboXS for info om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.