Gå til innhold

Opel Senator 3.0i 1988

Ranger emnet


Roko90

Anbefalte innlegg

har funnet en senator 1988 modell med 3 liter og manuell gir. er dette ett kupp. han skal ha 8000,- for den. åssen er dette som første bil? kan jo skjønne at den bruker bensin men ellers er det mye feil på de? åssen er forsikring av en sånn bil i forhold til andre? er det noen som vet om åssen kjøre egenskapene er på den? er den tung på ræva? siste spørsmål: noen som vet om styling og sånn til denne bilen? på forhånd takk:D

_______________________________

-'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1988 var jo dette fortsatt "flaggskipet" til opel vil jeg si. 8000,- sier du. billig, hørtes nesten litt for billig ut. forsikring er jeg litt i tvil om, men selskapene opperer ofte ut i fra ulykke statistikker, og dette har vel aldri vært noen utpreget ungdoms bil. er desverre slik at ungdomer og deres biler topper den statistikken. bruker nok litt bensin, men det er det værdt med slik grom motor:-) kjøre egenskapene går vel heller mest på komfort. veldig behagelig bil å kjøre langturer med. men vær veldig obs på rust i innerskjermer og i bakparten av bilen. styling er vel ikke mest vanelig til disse bilene, men den er jo flott original. felg og senk, så har du en bil med pent utseende. lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig fine biler detta, men se etter rust ved dempertårn, dører, hjulbuer, kanaler og gulv. se også etter rust generelt på bakparten. ellers fikk han jo seg til å skrive at det var forhjulsdrift da... får håpe det bare var en feiltasting, for hvis han har så lite peiling ville jeg ikke stole på reparasjonene hans... også er det 75% diffbrems på'n.

og husk å prøvekjøre den først, for å merke evt ulyder og slarker.

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har vokst opp i Senator, både Senator A1(2.8 S) og B(3.0i 12v CD). Kom hjem fra vinterferie igår, og øvelseskjørte med Senator B'en på veien hjem fra fjellet. Den er rett og slett majestetisk og kjøre og går bra. Sekserlyden kommer godt fram når man drar på. Desverre er disse bilene plaget med rust, rust i hjulbuer, nederst på dører og i kanalene er vanlig.

Det ser ut som et veldig bra kjøp dette her, men noe småplukk må man helt sikkert regne med.. Om man har disse justerbare demperene(Sport, Medium og Comfort) så er disse svindyre og kjøpe.

Den er ganske tørst, jeg klarte å ligge på 0,9 liter på mila i gjennomsnitt fra Oslo til Valdres, men man kan kjøre billigere. Om du kjøper Automat er den høyt gira og holder seg på 1500 rpm i 90 km/t:jackinbox: Motoren rusler rundt 2000 rpm hele tiden om man ikke tar forbikjøringer med Kickdown(Automat). Forsikringen på disse er nok ikke så gal, da det ikke er mange av de og er ikke noe vanlig bil ungdom kjøper.

 

Skulle gjerne hatt en Senator B som førstegangsbil, men å bo i Oslo med en slik bil, er den ikke akkurat økonomisk :P

Du vil nok ikke angre på kjøpet ;)

 

Om noen har kjørt Ryen tunellen i Oslo, så er det en bratt og lang tunell, satt kassa i sport og tok klampen i bånn.. Den girte rett ned i 2. gir og dro den helt ut til 140 km/t før den girte 3. gir og dro videre til 160 km/t ca. Før jeg slapp av. Dette skjedde rimelig kjapt og med et smil om munnen kjørte vi hjemover. Kan nevne at den girer i 4. gir i 205 km/t med sport-modus aktivert.

 

Lykke til! Senator er kjempebiler!:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår