Jeg har vokst opp i Senator, både Senator A1(2.8 S) og B(3.0i 12v CD). Kom hjem fra vinterferie igår, og øvelseskjørte med Senator B'en på veien hjem fra fjellet. Den er rett og slett majestetisk og kjøre og går bra. Sekserlyden kommer godt fram når man drar på. Desverre er disse bilene plaget med rust, rust i hjulbuer, nederst på dører og i kanalene er vanlig.
Det ser ut som et veldig bra kjøp dette her, men noe småplukk må man helt sikkert regne med.. Om man har disse justerbare demperene(Sport, Medium og Comfort) så er disse svindyre og kjøpe.
Den er ganske tørst, jeg klarte å ligge på 0,9 liter på mila i gjennomsnitt fra Oslo til Valdres, men man kan kjøre billigere. Om du kjøper Automat er den høyt gira og holder seg på 1500 rpm i 90 km/t:jackinbox: Motoren rusler rundt 2000 rpm hele tiden om man ikke tar forbikjøringer med Kickdown(Automat). Forsikringen på disse er nok ikke så gal, da det ikke er mange av de og er ikke noe vanlig bil ungdom kjøper.
Skulle gjerne hatt en Senator B som førstegangsbil, men å bo i Oslo med en slik bil, er den ikke akkurat økonomisk :P
Du vil nok ikke angre på kjøpet ;)
Om noen har kjørt Ryen tunellen i Oslo, så er det en bratt og lang tunell, satt kassa i sport og tok klampen i bånn.. Den girte rett ned i 2. gir og dro den helt ut til 140 km/t før den girte 3. gir og dro videre til 160 km/t ca. Før jeg slapp av. Dette skjedde rimelig kjapt og med et smil om munnen kjørte vi hjemover. Kan nevne at den girer i 4. gir i 205 km/t med sport-modus aktivert.
Lykke til! Senator er kjempebiler!:rolleyes: