Gå til innhold

screamingpie

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om screamingpie

  • Bursdag 12/11/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Halden

screamingpie's Achievements

  1. Har en 1993 Senator B 3.0 24V som har gått som en klokke helt til nå.... Sist jeg parkerte bilen var alt bra... skulle starte bilen 4 timer senere... bare kjiming ikke antydning til start/tenning... etter mye feilsøking med ut/inn av plugger begynnte motoren gradvis å prøve å starte, men den gikk med lavt turtall på tomgang og orket ikke noe på gasspådrag... stoppet også når jeg slapp gassen... enda litt mer feilsøking uten å finne noe irr på plugger eller løse jordinger startet den på første uten noe tull?!?!... dritt å ikke finne ut noe konkret.... noen som har vært borti lignende?
  2. Jeg har en 3.0 24V som jeg la opp et rør fra hver manifold slik at syl. 1,2 og 3 gikk i et rør og syl 4,5 og 6 i et annet rør. Da halverte jeg puls tiden og fikk V8 lyd.. har også en rekord 2,2i 4 syl. som jeg gjorde det samme på, men den ble mere rekke 6er lyd i...
  3. Det som er lurt er å bytte til ny kamaksel og nye hydr. løftere... hos KM-cams kan du bestille dette... koster 4000,- En ting som pleier å være slitt er drevet til fordeleren ( sitter i enden av veiv ) er bare å snu hvis du ikke får tak i nytt.. men kjøp likegjerne slipesett og alt av bærelager/rådelager... kamlagere fåes ikke lenger, men ser som regel greie ut... reg.kjede er overdimensjonert i forhold til motoren så dette trenger man som regel ikke bytte.. føringen til kjedestrammeren pleier å være utslitt.. har ikke klart å skaffe nytt noe sted.. Bakakselen pleier å låte litt da det er på tide å bytte pinjonglager og vær forsiktig med sjimsa til pinjonglageret.. disse må på plass igjen for å få riktig inngrep mot kronhjulet.. og du skal også bytte den kolapsbare ringen som legger riktig press på lageret.. hvis ikke det går å få tak i ny ring så kan du legge inn 1/10 del sjimseskive... Ettersom det er en 86 mod. trenger du ikke blyerstatning i bensina heller. Og til slutt poenget med ny kamaksel og hydr. løftere er å redusere bensinforbruket... kanskje ned til 0,75 langkjøring sommertid.. min ligger på 0,75 langkjøring sommertid. og en liten detalj... få noen til å slipe/polere veiva + borre opp stempelrådene... snakker om 1000 deler, men har man kjørt motoren 100000 som ikke er langt er det ikke sikkert det er nødvendig..
  4. Kommer det eksos ut av luftinnsuget tyder det på at minst en innsugsventil ikke stenger helt
  5. Får ABS lampe varsel etter 2-3 minutters kjøring, noen som vet hva som kan være galt? merker at bremsepedalen lugger litt like før bilen stopper da jeg bremser sakte og rolig ned ved vanlig kjøring.. har sjekket alle sensorer, ingen irring eller dårlig kontakt så langt jeg kan se.. motstanden er lik i alle plugger også.. Takker for svar
  6. Hei! Opplever at når jeg girer fra 1ste og til andre så kommer det en lyd som forteller meg at roterende tannhjul kommer bort i noe som de ikke skal komme bort i. Noen som vet hva som kan være galt?? PS når jeg har kjørt noen KM så går det bra å gire fra 1ste til andre uten noe ulyder.. Takker for alle svar
  7. Hei! Samme problemet på min 2,2i siden 1985 har jeg byttet 3 stk radiatorer pga lekasje i lodding. Det har nok bare med at det er kaldt og varmt som gør at metallet får materialtretthet. Jeg har kjøpt nye hver gang fordi jeg ikke har kommet til for lodding..
  8. Hei! Noen som vet om innsug og utblåsnings kamakslene er like på 3.0 24V ?
  9. Hei! Er det noen som vet hvor man kan få tak i en ny clutch til 2,2 i? Takker for svar :)
  10. Hei! Litt usikker på om det er mekaniske eller hydrauliske ventilløftere på en C30SE motor. noen som vet, har tenkt å bytte fordi jeg fant et flunka nytt sett på låven med mekaniske løftere til senator B. Det står følgende på esken: Vauxhall carlton 6 cylinder 24V. Takker for svar
  11. ja, glemte å si 3.0 24V C30SE med automatgir
  12. Hei! Opplever at senatoren er litt ustabil i turtallet når jeg belaster motoren litt i oppoverbakker.. ligger i 2000 omdr så plutselig går den ned i 1900-1800 og opp i 2000 igjen uten at jeg har slakket på gassen eller noe?? Noen som har vært borti det samme og funnet ut noe
  13. Ja det er det som er noe av poenget med hydr. ventilløftere, men du må alltid foreta en grunnjustering for å komme inn i det aktive området på løfteren og det har jeg gjort ved å først slakke til man hører klapping og så stramme til det ikke klapper og så dra 90 grader videre for at løfteren skal ha et litt større område å jobbe på. Det er ikke noen mekanisk klapping kjent som ventiltikking jeg hører, men "rasling". Mulig det ikke er noe å gjøre med og at det skal være slik?
  14. Hei! Har byttet kamaksel og hydr. løftere på en 2,2 i motor, men det rasler noe veldig i de nye i forhold til de 27 år gamle utslitte!? Med motoren på tomgang og varm har jeg slakket på mutteren på vippearmen til man hører at det begynner å klappe, så strammer jeg til klappelyden blir borte og etteredrar 90 grader og dette har jeg gjort på alle. Når jeg er ute på testkjøring klapper det ikke men det er en slik raslende lyd fra løftrene som absolutt ikke var å høre på de gamle slitte. jævli irriterende lyd å høre på i flere timers kjøring. Noen som har peiling på løftere og justering?:bok: Takker for alle svar :)
  15. Hei! Er det noen som har 4 stk orginale alu felger til opel senator B å selge ??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår