Gå til innhold

halaaba

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om halaaba

  • Bursdag 02/25/1976

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Commodore
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    gse coupe prosjekt

Contact Methods

  • Bosted
    Tvedestrand

halaaba's Achievements

  1. Disse bilene kom med sort velour interiør, er det som står i mitt prosjekt. Det er en helt original gs/e fra 1972, og har ikke skivebrems bak. Etter å ha gravd litt rundt i gamle opel ting, så skal ikke disse ha kommet med skiver originalt før 1975
  2. Dette hørtes jo spennende ut vil jeg si. Er jo selv frelst for gamle opler. Har hadt 2 Manta b, og har nå en Commodore b 2,8 gse coupe som skal under kniven. Men stiller meg noen spørsmål når det gjelder disse kopiene, hva med typegodkjenning i dette lefselandet? hva med avgifter? eller er dette ment som bane/løpsbiler? Det er jo blitt ganske ommfangende når det gjelder bygging/ommbygging av biler i dag. Men alt lar seg jo selvølgelig gjennomføres, men det koster mere enn det smaker ofte, og det går ut over oss som liker bilbygging. Er også desverre slik at de som lager regler om bilbygging/ombygging i Norge antageligvis ikke vet hvordan man løsner en skrue en gang. "blåruss" Vi som driver med bil vet mye mere praktisk om bil. Noen regler er helt ok, mens andre helt på jordet. Hadde vært bedre for oss om her hadde vært ett system, og en etat som drev med godkjenninger av bilbygg i dette landet som kan bil. Men igjen, håper dette blir noe som lar seg gjennomføres med disse kopiene av gamle Opler. Og håper her vil komme oppdateringer på forumet etter hvert som ting går fremmover.
  3. den var noe av det peneste jeg har sett, men er liksom litt mere glad i b modellen. men igjen, JA,denne har riktig "look"
  4. er helt riktig at det er stein arne lindvall som bygde og godkjente denne REKORD D'n. og det var faktisk han jeg pratet med når det gjaldt 8er i commodoren min, og kom med tipset til meg om å bruke ford motor. han er riktig mann å prate med om slikt tror jeg. er skuffet over blomdal når det gjelder deler til eldre opel. hadde akurat en tlfsamtale med en kar fra bergen som trengte en mellomaksel til rekord d, og virket ikke som han kunne få det fra blomdal i hvertfall.
  5. skal ikke diskutere noe som kan føre til uvennskap på denne siden, men hvis dere hadde sett nøye på denne bilen, og begyndt å bygge ett slikt prosjekt selv, så tror jeg pipa hadde fått en annen låt. Skal ikke si det sikkert, men vil tro at bare bremser og understell på denne bilen har en kostpris på over 50 lapper + arbeidet. men er jo enig i at det er en omega a som kan skaffes billig original.
  6. Bra bygget denne i hvertfall. Kikket nøye på den på gatebil, og la spesielt merke til motor rommet, er ikke alle ombygde biler som har det så "ryddig" under panseret.
  7. i 1988 var jo dette fortsatt "flaggskipet" til opel vil jeg si. 8000,- sier du. billig, hørtes nesten litt for billig ut. forsikring er jeg litt i tvil om, men selskapene opperer ofte ut i fra ulykke statistikker, og dette har vel aldri vært noen utpreget ungdoms bil. er desverre slik at ungdomer og deres biler topper den statistikken. bruker nok litt bensin, men det er det værdt med slik grom motor:-) kjøre egenskapene går vel heller mest på komfort. veldig behagelig bil å kjøre langturer med. men vær veldig obs på rust i innerskjermer og i bakparten av bilen. styling er vel ikke mest vanelig til disse bilene, men den er jo flott original. felg og senk, så har du en bil med pent utseende. lykke til:-)
  8. Hei. Ser du holder på med ett commodore prosjekt. Det går faktisk greit å godkjenne disse bilene med v8. Men det er bremser som er viktigst for å få det godkjent. En annen anbefaling er å bruke en Ford smallblock 8er. Disse har fordeleren forran på motoren, og ikke bak som på Cheverolet motorene. For å få grei plass til en Gm 8er må du bygge om torpedoen. Men enklest av alt er jo en Opel 6er. Lykke til videre med projektet:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår