roadster2006 Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 har fått trøbbel me 10v`n min ligger litt ujevnt på turtall men det er egentlig ikke noe problem problemet er at den ikke drar så bra som før den stangnerer på 5000 omdreininger, virker som om den plutselig får feil blanding og etter jeg har vært oppi 5k omdreininger så henger den igjen på 4k før jeg gir den ett trykk på pedalen slik at den slipper. rykker litt også på vei oppover i turtall når den kjøres. kan også nevne at jeg skifta bensintank og prøvd å montert dump. var etter dette at den begynte å oppføre seg rart.. men kan det være bensinpumpe? og hva kan skje når dump monteres på en slik en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Jeg tror nok problemet kan ligge ved dump'en. Og at bilen din har fått vakum/trykklekkasje pga den. Eventuelt at den ikke får nok bensin siden den stanger. Men Dump er ikke egnet å bruke på en Audi 5'er. Bruk resirk ventil... Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 koblet fra vakumet på dumpen nå men problemet er der enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Sjekk etter lekasjer overalt! Sjekke plugger, kabler, rotor og fordeler da dette er slitevare deluxe! Jeg tror nok problemet kan ligge ved dump'en. Og at bilen din har fått vakum/trykklekkasje pga den. Eventuelt at den ikke får nok bensin siden den stanger. Men Dump er ikke egnet å bruke på en Audi 5'er. Bruk resirk ventil... Dette er 10v da din fjoms! Den kjører mekanisk innsprut, har ikke LMM eller no sånt dritt! Så den tåler åpen dump.. :iconsm Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 hmmm....btw, vacuumlekkasjer gjør mye med turtallet. Virker som det, i og med at tomgangen er blitt ujevn? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 på tomgang går den egentlig fint er når det kommer turbotrykk at det virkelig blir trøbbel,, kjører jeg slik at jeg holder meg under 3k omdreininger så går alt bra.. kommer jeg over så henger gassen seg også videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Sjekk etter lekasjer overalt! Sjekke plugger, kabler, rotor og fordeler da dette er slitevare deluxe! Dette er 10v da din fjoms! Den kjører mekanisk innsprut, har ikke LMM eller no sånt dritt! Så den tåler åpen dump.. :iconsm Fortsatt ikke sundt med åpen dump på femmer generelt uansett som regel... Men siden det ikke er problemer på tomgang har ikke den skyld. Er ikke tumgangsbryteren din som henger da? For da vil somregel bilen din virke som mister all motorkraft og nesten jobber imot seg selv rundt 4000rpm. Du vil kunne ruse den opp, men med motstand er det nesten umulig å få motor over det turtallet. Har du ikke byttet plugger, fordelerlokk, rotor på LENGE så er det også å anbefale. Eventuelt også pluggledninger. Du byttet bensinfilter sammen med tanken osv? Og hvis du har fått noen enorm vakum lekkasje så kan bilen begynne å kødde. Trykktest systemet, og let etter lekkasjer. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 bensinfilter ble skiftet i høst, alle tenningsdeler er også relativt nye. hvor ligger denne tomgangsbryteren? husk at den også henger igjen på 4000 omdreininger. må gi pedalen ett nykk for at turtallet skal slippe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Åpen dump har null å si på 10vt'n... Det blir det samma som at en 240 med gasser ikke tåler åpen dump det! Men tomgangsregulatoren din sitter på førersiden av motoren. Stor klump som sitter inntil blokka... Inni den er det noe membran å greier som styres via vacum og varme på motoren! Hvis den er slitt så får du problemer. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 da var det verste fikset en løs dyse førte til masse falskluft ved pådrag pluss muligens ett par andre luftslanger som var litt løse dump fungerer nå men motoren har en tendens til å dø ut etter pysting hva kan gjøres her? har en forgedump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 da var det verste fikset en løs dyse førte til masse falskluft ved pådrag pluss muligens ett par andre luftslanger som var litt løse dump fungerer nå men motoren har en tendens til å dø ut etter pysting hva kan gjøres her? har en forgedump Pysting? Dysetettinger er også et kjent problem ja! Prøv å ta vekk ventilen, eller plugg hullet til vacumslangen til dump'n... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 hmm hva kan jeg gjøre for å fortsatt ha ventilen men ikke ha problemet med at motor dør ut etter utblåsing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 LA VÆRE Å BRUKE DUMP! Prøv for morro, bare å fjerne dumpen, også blender du alle slanger og tilkoblinger for dumpen. Også kjører du en tur. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadster2006 Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 nææææææi jeg skal ha dump så det så så nå har jeg snakket med estuning og ny dump som fungerer riktig på denne bilen er på vei! hahaha:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 så nå har jeg snakket med estuning og ny dump som fungerer riktig på denne bilen er på vei! SOM JEG SA! DUMP HAR EN TENDENS TIL Å VÆRE PROBLEM PÅ TURBO FEMMER! Men du må for all del ikke prøve da, å ta den av, blende alle slanger og se om du fortsatt sliter med at bilen stopper! Faen er vitsen med å spørre om hjelp hvis man ikke gidder ta imot tips da? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg