Gå til innhold

Vil disse felgene passe min bil?

Ranger emnet


flendis

Anbefalte innlegg

Har sett meg ut et sett med OZ Opera.

 

Dimensjon 8,5x20 med 225\30-20 dekk ET 40 5x112

 

Får jeg skvisa dette opp under hjulbuene tro? Eller blir det rett og slett for digert? Har valset hjulbuene litt og jeg har justerbart senkesett.

 

Er vel ikke hjulbuene som er hovedproblemet her med ET 40.

Tror nok jeg hadde satset på ET 35 det passer bedre, evt space ut ET 40 til ET 35.

 

Innbiller meg at 8,5 med ET 40 kommer til og treffe fjærbeinet, mulig du akkurat går klar unna.

Er vel noen krav til avstand her også, tror det er min 1 cm.

Jeg har 8 tommer bredde med ET 35 på mine og det er kun ca 0,5 cm klaring til fjærbeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Tror du vil ha et problem der.. men er ikke værre enn å kjøpe deg 4 stk spacere på biltema til 29kr stk. Da kjøper du 5mm, så sitter du igjen med ET35, og et mye bedre utgangspunkt. Jeg hadde før 19" med ET35 og 8,5" i bredde, ikke no problem.

 

Jeg har også kjørt med spacere fra biltema i 1 år nå, på bakfelgene på 10". Tighte godt, så henger det ihop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vil ha et problem der.. men er ikke værre enn å kjøpe deg 4 stk spacere på biltema til 29kr stk. Da kjøper du 5mm, så sitter du igjen med ET35, og et mye bedre utgangspunkt. Jeg hadde før 19" med ET35 og 8,5" i bredde, ikke no problem.

 

Jeg har også kjørt med spacere fra biltema i 1 år nå, på bakfelgene på 10". Tighte godt, så henger det ihop:)

 

Okei! Vi får se hva det ender opp med, har 5mm spacere liggende og så det passer fint :)

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha spurt om det (siden jeg driver med noe enda verre, en bil med noe som må nærme seg negativt innpress): Er det lovlig metode (type godkjent hvis den blir stoppet i kontroll - det er kona som skal kjøre bilen, og hun vil kastrere meg hvis hun får trøbbel!) å endre innpresset ved hjep av spacere?

 

Edit: Og går det an å bruke flere spacere utenpå hverandre hvis hjulboltene er lange nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET 40 burde gå på A4, er det ikke et par stykker i Volkswagen-Audi forumet som kjører med det? Bla Inge Oppland elns? Den stod vel på messa på Hellerudsletta forrige gang

 

Spacer er lov, så lenge den er TÜV godkjent. Universalspacere er ikke tillatt. Må være med sentrering

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Takk! Gjelder en sånn TÜV-godkjenning da bare for den enkelte biltype? For min Starfire er så sjelden (3-4 i Norge) at det garantert ikke fins noe som er godkjent for den.

 

Skal være godkjent til rett type bil ja, og skrevet inn i vognkortet.. så du får be for at dama di ikke blir stoppa da :coplight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår