Gå til innhold

Irriterende problem, hjelp?

Ranger emnet


Sprauten

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har et lite, men svært så irriterende problem med bilen min. Det er en Audi 80 Quattro 2.0E 1994mod. Midt i jula slo den seg vrang med at, da motoren ble varm, bestemte den seg for å kutte ut en sylynder. Greit nok, skiftet plugger, kabler og fordelerlokk, det ble bedre, men ikke bra. Nå har den fått et kenguru syndrom, så nå går den bra helt til den bli god å varm, da begynner den å hoppe/nykke å gå ujevnt på tomgang. Er ikke så bilkyndig, så jeg begynner å gå tom for ideer om hva det kan være, er dessuten i militære(angry2), så har alt for lite tid til å mekke meg fram til problemet.

 

Kansje ikke så enkelt å hjelpe med så lite info, men om noen har en eller annen idee så er jeg meget takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra verksted i dag, de _mente_ at de hadde funnet feilen, å at det var trykk regulatoren til bensinpumpa som var problemet, må si jeg stiller meg litt skeptisk til at en regulator først skal begynne å fusk når motoren er varm, men jeg sa uansett at de bare måtte prøve, pris lappen ble på rundt 3500,.

Så, kort sagt, om det ikke er problemet, så kommer det en quattro ut på salgs markedet snart, til redusert pris :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, må bøye meg i støvet for spesialistene, bilen ble bra, faktisk bedre en noen gang.Det viser seg at trykk regulatoren bestandig har vært gåen, det ble i allefall merkbar forskjell i aksn på den. Før så var responsen relativt liten om jeg trådde ned gass pedalen i 2 gire når bilen rullet rolig på tomgang, nå aksa den faktisk ganske så bra!

Faktisk fornøyd med jobb gjort på verksted for engangskyld!

 

Thumbs-up for sannan bil :p

 

Takker for inspill, er værtfall en fasit på fremtidige symptomer nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår