Sprauten Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Heisann! Har et lite, men svært så irriterende problem med bilen min. Det er en Audi 80 Quattro 2.0E 1994mod. Midt i jula slo den seg vrang med at, da motoren ble varm, bestemte den seg for å kutte ut en sylynder. Greit nok, skiftet plugger, kabler og fordelerlokk, det ble bedre, men ikke bra. Nå har den fått et kenguru syndrom, så nå går den bra helt til den bli god å varm, da begynner den å hoppe/nykke å gå ujevnt på tomgang. Er ikke så bilkyndig, så jeg begynner å gå tom for ideer om hva det kan være, er dessuten i militære(angry2), så har alt for lite tid til å mekke meg fram til problemet. Kansje ikke så enkelt å hjelpe med så lite info, men om noen har en eller annen idee så er jeg meget takknemlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Viktig å legge til informasjon om hvilket bensinsystem man har når man kommer med slike spørsmål! Alternativt motorkoden. Gjenganger er temp.giveren til motorstyringen eller defekt lambdasonde ved slike symptomer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaTTa_271 Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Sjekka så alle sylindre får gasolin a? e dyse som kan være tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprauten Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Sjekka så alle sylindre får gasolin a?e dyse som kan være tett. Rart om den ikke skal være tett når motoren er kald isåfall? Leverte den på verksted før jeg dro tilbake til militære, så det blir vel en søt liten regning der ifra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprauten Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Fikk telefon fra verksted i dag, de _mente_ at de hadde funnet feilen, å at det var trykk regulatoren til bensinpumpa som var problemet, må si jeg stiller meg litt skeptisk til at en regulator først skal begynne å fusk når motoren er varm, men jeg sa uansett at de bare måtte prøve, pris lappen ble på rundt 3500,. Så, kort sagt, om det ikke er problemet, så kommer det en quattro ut på salgs markedet snart, til redusert pris :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 hehe, rekker opp hånda for den:D du har nok en ABK motor, digifant. loddinger til hovedreleet bruker å svikte, rele 30. Får ikke tatt ut noen feilkoder da, eller parallellkoblet ECU`n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprauten Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Greit, må bøye meg i støvet for spesialistene, bilen ble bra, faktisk bedre en noen gang.Det viser seg at trykk regulatoren bestandig har vært gåen, det ble i allefall merkbar forskjell i aksn på den. Før så var responsen relativt liten om jeg trådde ned gass pedalen i 2 gire når bilen rullet rolig på tomgang, nå aksa den faktisk ganske så bra! Faktisk fornøyd med jobb gjort på verksted for engangskyld! Thumbs-up for sannan bil :p Takker for inspill, er værtfall en fasit på fremtidige symptomer nå :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.