Barskekarsten Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Har fått et problem med en kobling mellom tenninga og bremselysene. Når jeg holder bremsepedalen inne og slår av tenninga fortsetter motoren å gå helt til jeg slipper ut bremsepedalen. Også når motoren ikke går og nøkkelen ikke er i en gang lyser alle varselslampene opp når jeg trykker inn bremsepedalen. Noe av problemet er at det er en uberegnelig feil som kommer og går. Jeg greier ikke finne ut hvor problemet er. Når jeg måler er alt OK og feilen er forsvunnet. Det siste jeg greide å teste var at når jeg fjærnet den "dingsen som sitter og sjekker om lampene er gått" (Rund grønn en) samtidig som tenninga var av og jeg holdt på bremsene stoppa motoren. Så spørsmålet er: Har noen andre vært borti liknende? Hvor går det ledninger som kan gi denne feilen ved siden av hverandre? (Det må være en overledning en plass) Volvo 245 med B230k fra 89. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Model dette er da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Retta det nå 245 med B 230k motor fra 1989. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 hva var problemet? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 89 med 230K? Sikker på at d ikke er F? Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 En kamerat av meg har også en 89 mod 245,med 230k..Så det stemmer nok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 wow.. pussig problem. Men siden det hjelper å nappe ut releet til trådvarsleren, kan det jo virke som om den er i nærheten av problemet. Kan ikke få prøvd med et annet rele da? Litt rart om det skulle virke, men bremselyset får jo strøm utenom tenninga, så strømmen kommer vel derfra når du slår av tenninga med nøkkelen.. Kankje via nevnte rele innom markeringslyset foran eller noe.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Hadde samme problem. Var jordingen på baklysene. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Noe av det første jeg målte ut var den grønne runde dingsen. Den leder bare mellom bremselys inn og bremselys ut. (Husker ikke tallene på I/O'ene) Hadde samme problem. Var jordingen på baklysene. Dette høres rart ut for meg. Da kombinert med en feil i tenninga og leding gjennom karoseriet? Burde det ikke bare bli en kortslutning da og en sikring som ryker? Om pæra er dårlig jordet skal det jo kun resultere i at den ikke lyser? (Eller glemmer jeg noe viktig her) Enventuelt: Er det noe i tenninga som en fjærner jord for at skal stoppe? En bryter som sitter på jord siden av systemet? (Trodde de fleste brytere og releer brøt plussen, (untatt hornet)) Som får overledning til jord gjennom bremselyspærene. Lyspærer er også noe dritt å måle med fordi de har så sabla lav motstand. Blir litt koko i hue uten å fjærne alle pærene. Hvordan er det å Megge bilen? Er det noe som går sundt om jeg setter 500v på og prøver det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.