Gå til innhold

Senkesett og justering av lastavhengig ventil på Golf III

Ranger emnet


grarh

Anbefalte innlegg

Jeg fikk godkjent mitt Lesjöfors senkesett (35mm) på Gjøvik, men fikk mangellapp på justering av lastavhengig ventil på bakakselen (duden kunne tydeligvis tysk, da dette fremgår av TÜV-papirene). Slik jeg har forstått saken må ventilen justeres slik at 35mm fra orginalhøyde tilsvarer nullnivået til lastventilen.

 

Hvordan justeres denne ventilen, og hvor kan jeg finne opplysninger på hva som er korrekt justering? Er dette noe et verksted må ta seg av, og evt. hvor mye bør jeg forvente å betale..

 

Golf 1.8 GL 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på hjulstillingskontroll igår, og i den forbindelse så jeg og hjulstillingsmannen etter denne ventilen.

 

Til hans forbauselse hadde jeg ikke denne ventilen (dette er en erfaren bilkyndig altså). Er det noen modeller som har den og noen som ikke har den?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ikke på min 96, så du har nok ikke på din 97. :)

Så nei, ikke alle har denne.

 

Om du har fått mangellapp regner jeg med at du må få et verksted til å gjøre det, siden du må ha noe å vise til Biltilsynet for at de skal slette mangellappen.

Et bilde av deg når du justerer den selv har lissom ikke samma effekten. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ikke få noen problemer med at det ikke er slik justering på min bil? tenker i forhold til godkjenning.

 

Har papirer på fra hjulstillingskontrollen + Tüv papirer på senkesettet. Da skal det godkjennes greit? Tenker å drøye godkjenningen til våren når sommerhjulene er kommet på slik at jeg kan godkjenne alternativ dekkdim. Hvor mye koster godkjenningstime hos biltilsynet?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår