Cabgrab Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Hei på dere. Jeg kjøpte en '89 cab 1.6 forgasser for noen mnd siden der motoren sa takk for seg like etter. Jeg har en motor stående i en mk2. Men dette er en 1.8 monopoint eller hva den heter. Vil denne motoren passe i cab-en? Er det mulighet for å sette forgasseren over på den nye for å unngå ombygging til innsprøytning? Har skaffet meg hjelp til motorbytte til helgen så det haster litt med svar. På forhånd takk. Mvh Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 89 modellen har ikke gasser, men monopoint Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Min har gasser, det er jeg sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 hmm....hiv over innsuget også du. I verste fall må du ta med toppen, men den er vel sikkert ødelagt? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 passer vel ikke i denne tråden men hva menes med g60 motor? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuffer`n Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Det som kan vere forskjell er hvordan kjølevannet sirkulere i innsuget. Hvis den gamle motoren har dobbel gasser(vill tro den har det) sku dette ikke være noe problem. Sjekk om begge toppene har kanal til kjølevsken på innsug siden, har de det så vill de gå omhverandre.:) Skjønte du hva jeg mener her? Siter Det umulige tar bare litt lenger tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Min har gasser, det er jeg sikker på. Da er det ikke orginalmotoren, eller ev har tidligere eier kaste innsprøytningen og satt på gasser. Ingen VW med kat er levert med gasser passer vel ikke i denne tråden men hva menes med g60 motor? G60 motoren er en 8v motor med basis i vanlig 1,8L 8v, men med sodium fylte ventiler, andre råder, stempler, innsprøytning og overladet med en spiralkompressor, kalt G60. G for formen på spiralene og 60 for kammerdybden i mm. Flytter 646cc/rpm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Det som kan vere forskjell er hvordan kjølevannet sirkulere i innsuget. Hvis den gamle motoren har dobbel gasser(vill tro den har det) sku dette ikke være noe problem. Sjekk om begge toppene har kanal til kjølevsken på innsug siden, har de det så vill de gå omhverandre.:) Skjønte du hva jeg mener her? Motoren har en? forgasser, 2e2. Har hatt mange av disse gasserene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 hmm....hiv over innsuget også du.I verste fall må du ta med toppen, men den er vel sikkert ødelagt? Gasser med innsug går altså rett over på den andre motoren? Da er det ikke orginalmotoren, eller ev har tidligere eier kaste innsprøytningen og satt på gasser. Ingen VW med kat er levert med gasser OK. Vet at motoren har vært skiftet før. Men det står 1.6 i vognkortet og visste ikke at den kom med innsprøytning? Det er katalysator på bilen også så ikke vet jeg. Men, er det noen som vet om drivakslingene passer rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Men, er det noen som vet om drivakslingene passer rett på? Kan vanskelig se for meg at det er noe annet enn 90mm flenser på disse bilene, så da er svaret ja. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Prøver å bygge om til 1800 monopoint jeg da. Trodde jeg hadde deadline i morgen men har heldigvis verkstedet hele helgen. Noen som vet hvor mye av ledningsnettet som må flyttes? Eventuelt om sikringsboks og lignende må flyttes over? Hvor stor er sjangsen for at eksosen passer? Skal se om jeg husker kameraet så jeg får lagt ut bilder om det er av interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Da var den nye motoren satt i. Men lurer litt på dette med ledningsnettet. Det er jo ikke halvparten av kontaktene som passer noe sted i motorrommet. Er det hvirkelig så mye forskjell på disse motorene? Det viser seg også at det nye og det gamle ledningsnattet ikke går overens. Altså, tenkte ikke på at jeg måtte bytte alt så byttet bare ledningnettet til motoren og "hjernen". Finnes det noen overganger fra "gammel" til ny kontakt? Selger Møller noe slikt? Problemet er at de gamle ikke passer i den nye sikringsboksen. Håper på raskt svar da jeg skal i verkstedet igjen i morgen. Må bli ferdig med den snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalhus Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Hey.. var de nåken lure skruer som satt på manifoilen.. har ikkje fått den av enda:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Hey.. var de nåken lure skruer som satt på manifoilen.. har ikkje fått den av enda:S Er det innsugsmanifolden du skal ha av? Det er seks (6) skruer som holder manifolden. Det er umbrako i størrelse 6 eller 7 mm, husker ikke i farten. Kan være vanskelig å finne om du ikke vet hvor de er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.