Esten Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Kan noen av dere fortelle meg forskjellen på ur, sport og S1( + fler?). Og hvem av dem ble/blir levert med turbo osv. Siter Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 ojojoj for et spekter... Ur er en turboutgave av coupen (typ85) med litt skjermbredding osv. Sport: produsert i vel 500 eksemplarer totalt. noen for salg og resten for rally. kortere enn ur quatrro. synes tydelig hvis du ser på sideruta bak og sammenligner lengden på taket. S1: grommeste rallybilen ever. brukt i gruppe b på 80 tallet. 700+ hk ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Mye feil:p Får komme med en liten leksjon da:P Coupe quattro typ85: Produsert i 7000++ eksemplarer. Alle med 2,2l 10v femmer på 136 hk. Ble også lagd noen öttinger-utgaver med 170 hk! Produsert på samlebånd;) Urquattro: 11 000++ produserte. Lagd av eget arbeisteam. Og med strenge kvalitestkontroller!! Levert med flere motorer. WR, WX og MB er alle 10vt, der WR og MB har 200 hk(147kw) og WX har 165 og ble levert til sveits og sverige(?)! Også lagd 800+ stykk av urq med 20vt, motorkode RR. Med 220 hk! Sportquattro: Lagd i 214 eksemplarer for å oppfylle homologeniseringskrava i gruppe b. Hadde 306 hk 20v motor. Husker ikke motorkode nå. Men var i full alu;) er 38 cm(?) kortere enn urq og har brattere vinkel på frontrute(fra audi 90 typ85) S1: Lagd 1 20 eksemplarer, og er ikke den råeste rallybilen som er produsert(lancia s4 og peugeot 205 t16 evo2), men en av de mest kjente ja. Er uansett delte meninger om utseende da, men jeg syntes det er RÅTT!! Hadde en 20vt med 450hk++ Husker ikke motorkode, men også full alu! S1 Evo(pikes peak): Lag i et eksemplar mener jeg å huske, 20vt på 600hk++ husker ikke eksakt! Brukt opp pikes peak av W.R Bare for å få rette opp i de mange ryktene som går om audi;) Urquattro Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 okei.. .tenkte de måtte ha 500 stk for å fylle homologeringskrava. men at s1 hadde bare 450hk får jeg ikke til å stemme da s1 OG sportquattro kjørte i gruppe b sammen med lancia og peugeot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Men det hadde den! Lancian og peougeoten står også oppført med ca 450 hk++. Men disse hadde midtmontert motor som sørger for MYE bedre kjøreegenskaper;) Homoliogeniseringskrava var 214 stk! Godt nyttår:) Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 okei.. .tenkte de måtte ha 500 stk for å fylle homologeringskrava. men at s1 hadde bare 450hk får jeg ikke til å stemme da s1 OG sportquattro kjørte i gruppe b sammen med lancia og peugeot. SPQ og S1 kjørte aldri samtidig;) Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 det kan stemme men var det på slutten av gruppe b epoken at bila hadde nermere 700hk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Kan noen av dere fortelle meg forskjellen på ur, sport og S1( + fler?). Og hvem av dem ble/blir levert med turbo osv. Samtlige av disse kun med turbo gitt. Jeg antar du finner det du er ute etter på hjemmesiden min. Linken til denne står i min signatur. Mye feil:pFår komme med en liten leksjon da:P Urquattro: sveits og sverige Sportquattro: er 38 cm(?) kortere enn urq og har brattere vinkel på frontrute(fra audi 90 typ85) S1: Husker ikke motorkode, men også full alu! S1 Evo(pikes peak): Brukt opp pikes peak av W.R Da er det vel kanskje greit å ha sitt eget på det tørre da? ;) Audi quattro ble laget i 11452 eksemplarer, hvorav 898 stk var Audi quattro 20V. 165hk utgaven er og levert på biler solgt i USA. Sport quattroen (er mellomrom der) er kortet inn med 320mm kontra Audi quattro. Angående S1 er det endel som blander inn EVO på disse bilene, noe som aldri har vært benyttet fra Audi sin side. Bilene heter enkelt og greit Audi Sport quattro S1. Ellers har Audi hatt biler i Pikes Peak arrangementet tre ganger. Først med Michelle Mouton i en rallye Sport quattro, etterfulgt av S1 nr 20 av Bobby Unser, og samme bilen ble brukt året etter dette igjen av Walter Röhrl. Det var KUN siste året at bilen var bestykket med ekstra vinger o.l., så den fremstår som en ordinær (i den grad man kan kalle disse bilene det) Sport quattro S1 ved Bobby Unsers bruk. Homoliogeniseringskrava var 214 stk! Det var det nok ikke. For FIAs klassifiseringsregler for Gruppe B innebærer, blant annet, homologeringskravet på 200 biler. SPQ og S1 kjørte aldri samtidig;) Dette stemmer. Men som tilleggsopplysning vil jeg bare si det at det ikke er noe slavisk sammenheng mellom hvilke rally Audier som ble benyttet i løp til hvilke tider! Har vært fler VM runder der Audi benyttet S1 sammen med A2, så det har nok ligget litt i førerenes preferanser (Stig Blomquist likte seg best i lang quattro) og at Audi ville sikre seg litt mer med bruk av vel utprøvede biler sammen med det nyeste utviklede. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Coupe quattro typ85: Produsert i 7000++ eksemplarer. Urquattro: 11 000++ produserte. Urquattro Altså,, da er jo Ur Quattro lettere å få tak i enn Coupe Quattro! Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 stemmer det... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 stemmer det... nuvel... Begynner vel å jevne seg ut. Er vel desto flere av urquattroene som har avgått med døden i rally-løp enn coupe quattroen, men joda, er til tider flest urq tilsalgs, går opp og ned så vanskelig å si hvilke som er flest av, men slik man ser langs veien her i landet og bla i vacn klubben vil jeg påstå at coupe quattro er oftere representert enn urquattro. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2+2=quattro Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 jeg tror at coupe quattro'en ble mye mer importert til norge enn urquattro'en. min coupe quattro har levd hele sitt utslitte liv i norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Det kan ha noe med prisen å gjøre at Coupe Q er oftere sett i norge. Kan jo også hende at mange URq er blitt banebiler og krasjet! Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg gir meg jeg;) hehe Takk for opprettende info:D Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.