Gå til innhold

Bygging av T5 motor i 240!!!

Ranger emnet


Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

BTW, alle hvite etter 1999 har ingen fordeler.

 

 

 

Samme som på s90 motor det da. En coil til hver plugg.

Hadde en sånn jeg skulle ha i en 264 for 5år siden men det blei ikke noe.

 

Men det har vel ikke noe å si om man uansett skal ha datasprut?

Eller kan man bruke de samme coilene da?

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bare sittende og undre når folk her bygger om femmere til å sette i bakhjulsdrevne biler;

Hvorfor strever så mange med å skaffe 960 bunnpanner for så å korte disse inn?

Folk TIG'er seg jo f.eks grenrør over en lav sko her, så er det noen grunn til at så få bygger ny bunnpanne i stål isteden? Høres bare billigere og enklere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare sittende og undre når folk her bygger om femmere til å sette i bakhjulsdrevne biler;

Hvorfor strever så mange med å skaffe 960 bunnpanner for så å korte disse inn?

Folk TIG'er seg jo f.eks grenrør over en lav sko her, så er det noen grunn til at så få bygger ny bunnpanne i stål isteden? Høres bare billigere og enklere ut..

 

Å få dette tett og flatt og gjort på en gjennomtenkt måte er langt mer krevende enn å korte inn en eksisterende bunnpanne.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få den sveisa er ikke noe problem,blir bare verre og skaffe en 960 bunnpanne.Har også hørt at man må/kan bruke stag fra en 260??For og unngå drepen av olje filter???Er det et must,eller....??

 

Hvis det bare er oljefilteret som kommer i veien for staget, så ville jeg vurdert en oljefilterforflytter. Men jeg mener å huske at filteret flukter med panna på disse motorene.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass god plass ja,Har ikke fått motoren min ennå så jeg får ikke sett hvordan det henger sammen...Men Hadde det vært mulig og fått kommet og kikke på ditt prosjekt,hvis det stopper helt for meg??Har forstått det slik at du bor i drangedal,så da er ikke veien så lang..bor i Kragerø:)

 

Går bra det, men motor og gir er pakket ned nå så det må bli senere når jeg skal begynne på monteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår