Gå til innhold

Bygging av T5 motor i 240!!!

Ranger emnet


Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er brakettene som skrus inn i blokka du må bruke ja:) Du må vel bruke noen forsterka "gummiputer" uansett, eller evt turbo/diesel festene. de ogrinale er lette å rive fra hverandre.

 

er litt uenig med det locked sa tidligere her, ang rettstilt motor:) Man får jo mye bedre plass til turbo(+rør) om man rettstiller motoren og evt bare korter inn innsuget en del:) Det skal (og må) jeg hvertfall..

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deler ..... funnet på Svenska 200 Klubbens internetforum :: Läser ämne - S: saker för vitmotor konvertering samt b21et i delar

 

 

motor kuddar och fästen, oljetråg, oljekylare samt kylar rör från 960och en ic från en 850t5 2500:-

ring för mer info.. tel +46738040705

 

sakerna finns i gällivare

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes billig og kurrant ut :) kan hende du må korte inn 960 vannrøret sånn som jeg måtte, for at det ikke skal butte i torpedoveggen:)

 

Her har du et bilde av motoren min lagt i 740'en (er sikkert mye av det samme når det gjelder plass?)

 

Motoren er nesten rettstilt på det bildet der, og du ser hvor trangt det hadde blitt med eksos og turborør hvis den hadde vært skråstilt. Dette er riktignok en T6 med 2stk snurrer, men tipper det er mye av det samme når det gjelder T5'en :) Gudd løkk man.

 

dsc00851kz5.th.jpg

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes billig og kurrant ut :) kan hende du må korte inn 960 vannrøret sånn som jeg måtte, for at det ikke skal butte i torpedoveggen:)

 

Her har du et bilde av motoren min lagt i 740'en (er sikkert mye av det samme når det gjelder plass?)

 

Motoren er nesten rettstilt på det bildet der, og du ser hvor trangt det hadde blitt med eksos og turborør hvis den hadde vært skråstilt. Dette er riktignok en T6 med 2stk snurrer, men tipper det er mye av det samme når det gjelder T5'en :) Gudd løkk man.

 

dsc00851kz5.th.jpg

Motoren min står i samme vinkel som den gjør org i 960:

23072007(013).jpg

 

(dette er også med twinturbos, fra xc90 t6).

23072007(009).jpg

 

Jeg har tenkt å gå ned i trykkrørdim.

Det er 2.5" jeg har på bildet der, men jeg skal vel ned i 2" tenker jeg.. Blir jævlig trangt når du skal ha 2 x trykkrør og 2 x sugerør, samt flere collectorer (inn i ic, samt "sugerør" til lmm og filter).

 

Vedr. krengestag, kjører jeg på whiteline 24mm krengestag (kjøpte det av bcb, men pedersens racing selger det også).

 

Det går seff ann å "jallamodde" org stag (space ned), men det er neppe noe b.t. liker v/ en eventuell godkjenning.

 

Motoren min har custom fester på motoren, men org fester på travers. Diesel "kudder" og jeg hadde et tredje motorfeste (mot toppen), et anti-vridningsstag.

 

Se i 242 tråden min for bilder, om det er av interesse.

De motorfestebildene, krengestag, etc. er ganske tidlig i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var motoren kommet hjem,men fikk min første nedtur da,problem 1:det var en 97 mod og ikke 00 mod.:angry: 2: Den Forbanna fordeleren er i veien,og da selfølgelig innsuget blir feil oxo:(mista lysta helt.Så hvis det er noen som har disse delene,så SKRIK ut:)

 

Jag har iallefall seperate coiler liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var motoren kommet hjem,men fikk min første nedtur da,problem 1:det var en 97 mod og ikke 00 mod.:angry: 2: Den Forbanna fordeleren er i veien,og da selfølgelig innsuget blir feil oxo:(mista lysta helt.Så hvis det er noen som har disse delene,så SKRIK ut:)

 

Det var synd....men det fikser du. Gå inn på TPC, der ligger det stadig innsug og andre deler du kan få bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår