Gå til innhold

Bygging av T5 motor i 240!!!

Ranger emnet


Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

960 bunnpanne, som er kappet,innkortet og sveiset sammen for å passe motoren.

960-motorfester.

Volvo m90 H2-girkasse.

Nytt innsug trur jeg også du trenger!?

 

Trur dette er sånn ca hovedsakene, bare en million små-ting igjen! :) som f.eks datasprut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for svar,tror kansje jeg har gapet over et litt for stort prosjekt,men alt går ann..med litt banning og skjelling:)Men hva må man gjøre fks med Turbo`n???Snu hele dritten eller bare rett og slett få nytt grenrør??Man må ikke ha M90???Tenkte på zf kassa.med modding seff.Bare og skrike ut hvis noen har delene jeg trenger eller vet om noen som har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man bruke annen kasse enn m90, men m90 h2(!!!) passer rett på hvit-motor! :)

 

aner ikke, men når man rettstiller så blir det god plass på turbo-sida, så org grenrør og turbo burde passe fint! :)

Men skal man bygge, så kan man jo trimme litt samtidig! Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man bruke annen kasse enn m90, men m90 h2(!!!) passer rett på hvit-motor! :)

 

aner ikke, men når man rettstiller så blir det god plass på turbo-sida, så org grenrør og turbo burde passe fint! :)

Men skal man bygge, så kan man jo trimme litt samtidig! Hehe ;)

 

Du har både M90L og M90H til hvitmotor...

Forskjellen på L og H, er utvekslingen på 1. gear, det har ingenting med rød/hvitmotor å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok:)Største "problemet"er jo fordeleren..Tror ikke jeg har råd til datasprut med det samme,men man vet aldri;)har hørt noe om at man kan flytte fordeleren fram??Og innsuget blir det nok litt kødd med,men det er en 2000mod så jeg er litt i tvil.

Du må nok regne med:

Girkasse, clutch, etc.: 10-15k

Motor: 10-15k

Sprut: 7-30k (inkl mapping)

960 bunnpanne: 1500-2500kr + ombyggingskostnader (alu)

960 oljepickuprør: x kr

tilpassning av rør: x kr

Custom motorfester: x kr

custom downpipe: 2000-3000kr

++++

 

Du mangler alltid noen smådeler, som du ikke merker før du skrur dette sammen.

 

Du må også få tilpasset mellomaksel, samt du trenger vel en ny diff, nye momentstag og diverse andre upgrades, så ikke momentet ødelegger det skrale originale drittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er all elektronikken, må nesten ha datasprut, men det for noen andre gjøre.

 

Jeg begynner på dette prosjektet for en kompis litt senere på vinteren, men jeg hadde da alle planer om å bruke orginalsprutet i første omgang. Bare for å få det til :) Sikkert et par trillebårer med kabel som må bort (s60 t5 svenska)

 

Tror ikke det er noe poeng i å rettstille motor, den står best litt på halv 8 ;)

 

Med orginalsprutet er det jo så lett å chippe :)

 

BTW, alle hvite etter 1999 har ingen fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår