Mort1 Volvo 4 life Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Heisann,ja som sagt.Har planer om og montere T5 motor fra en V70 awd,og da lurer jeg på om noen som har noen tegninger/linker til dette prosjektet...pluss sider til div deler som trengs...Håper på gode tips og råd.Blir et ganske stort prosjekt for meg værtfall.Bilder kommer så fort motorn,er i garasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 kkanskje noe nyttig å hente her http://www.bilforumet.no/900-serien/179143-t5-motor-i-960-a.html#post1993695 Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 960 bunnpanne, som er kappet,innkortet og sveiset sammen for å passe motoren. 960-motorfester. Volvo m90 H2-girkasse. Nytt innsug trur jeg også du trenger!? Trur dette er sånn ca hovedsakene, bare en million små-ting igjen! :) som f.eks datasprut! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 omsveising av vannrør tror jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 jess jess, også må du vel antagelig modde motorfestene på et hvis, for regner med at du skal ha rettstilt motor :) Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 960-motorfester. Hmmm.. La meg seeee :notin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Takker og bukker for svar,tror kansje jeg har gapet over et litt for stort prosjekt,men alt går ann..med litt banning og skjelling:)Men hva må man gjøre fks med Turbo`n???Snu hele dritten eller bare rett og slett få nytt grenrør??Man må ikke ha M90???Tenkte på zf kassa.med modding seff.Bare og skrike ut hvis noen har delene jeg trenger eller vet om noen som har:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Selvsagt kan man bruke annen kasse enn m90, men m90 h2(!!!) passer rett på hvit-motor! :) aner ikke, men når man rettstiller så blir det god plass på turbo-sida, så org grenrør og turbo burde passe fint! :) Men skal man bygge, så kan man jo trimme litt samtidig! Hehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Sant nok:)Største "problemet"er jo fordeleren..Tror ikke jeg har råd til datasprut med det samme,men man vet aldri;)har hørt noe om at man kan flytte fordeleren fram??Og innsuget blir det nok litt kødd med,men det er en 2000mod så jeg er litt i tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Selvsagt kan man bruke annen kasse enn m90, men m90 h2(!!!) passer rett på hvit-motor! :) aner ikke, men når man rettstiller så blir det god plass på turbo-sida, så org grenrør og turbo burde passe fint! :) Men skal man bygge, så kan man jo trimme litt samtidig! Hehe ;) Du har både M90L og M90H til hvitmotor... Forskjellen på L og H, er utvekslingen på 1. gear, det har ingenting med rød/hvitmotor å gjøre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Sant nok:)Største "problemet"er jo fordeleren..Tror ikke jeg har råd til datasprut med det samme,men man vet aldri;)har hørt noe om at man kan flytte fordeleren fram??Og innsuget blir det nok litt kødd med,men det er en 2000mod så jeg er litt i tvil. Du må nok regne med: Girkasse, clutch, etc.: 10-15k Motor: 10-15k Sprut: 7-30k (inkl mapping) 960 bunnpanne: 1500-2500kr + ombyggingskostnader (alu) 960 oljepickuprør: x kr tilpassning av rør: x kr Custom motorfester: x kr custom downpipe: 2000-3000kr ++++ Du mangler alltid noen smådeler, som du ikke merker før du skrur dette sammen. Du må også få tilpasset mellomaksel, samt du trenger vel en ny diff, nye momentstag og diverse andre upgrades, så ikke momentet ødelegger det skrale originale drittet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Hvordan er det med Zf kassa da,går greit og få på den??Diffen trengs ikke og gjøre stort med tror jeg,der står det en ny truetrack.men må kansje gjøre noe med momentstaga,men det er snakk om 200hk,Men blir nok chip osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Det største problemet er all elektronikken, må nesten ha datasprut, men det for noen andre gjøre. Jeg begynner på dette prosjektet for en kompis litt senere på vinteren, men jeg hadde da alle planer om å bruke orginalsprutet i første omgang. Bare for å få det til :) Sikkert et par trillebårer med kabel som må bort (s60 t5 svenska) Tror ikke det er noe poeng i å rettstille motor, den står best litt på halv 8 ;) Med orginalsprutet er det jo så lett å chippe :) BTW, alle hvite etter 1999 har ingen fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Hmmm,det visste jeg ikke:)Men planen er å få det til og svive,uten datasprut og div...At jeg må jobbe som en helt er jo HELT sikkert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Letteste hadde vært med datasprut her da, egentlig. VEL verdt pengene. Er ikke såå store kunsten å montere, hvis man kan lese litt skjema.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg