Gå til innhold

passat 94 stv. bensintrøbbel og bakdempere

Ranger emnet


supreme

Anbefalte innlegg

hehe der kan du bare glemme alt snakk om det som står om MONOJETRONIC, husker jeg viste deg en link anngående motor, men ser nå at du har ikke samme motor som den jeg viste til. Så du har ikke problemer med flensen jeg snakka om! Så nei det er ikke forgasser eller monojteronic på denne. Denne er utsyrt med Bosch sitt LE innsprøytnings anlegg mener jeg og er en del mer avansert en monojetronic.

Det øverste bilde ditt har du pilene på innsuget,samt dysene til kver sylindrer,tilskudsluftventil osv...

Når det gjelder fordeleren din er ledningene bare pressa nedi,men husk å sett det på samme plass, setter du de feil blir tenninga helt på tur. Det svarte lokket du ser som ledningene sitter i kan du ta av (fordelerlokket),er et klips som du ser i framkant og et i bakkant,husk på å sett det på riktig veg igjen etterpå.

Se på pila til høgre på det øverste bildet du la ut, der ser du et plastrør som har to grønne små kopper på seg, ta å kontroller dette plastrøret for sprekker,spesielt der røre er kopla sammen i endene. Følg det bort til bremsekraftforsterker (stor svart rund boks) og ta å kontroller de andre slangene og ledninger i motorrommet for synlige skader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var nede og kikka litt i dag. trude ikke ta av fordelerlokket da det var så sinnsykt trangt på den ene siden. tror det blir vrient og få på igjen.

målte alle tennpluggledningene til 23,91 omh.

fikk ikke til å måle ledningen mellom fordeler og coil, satt no jæveli godt.

 

legger ved noen bilder, syntes ikke noe så overaskende slitent ut. unntatt pluggledningene i enden som skal inn i tennpluggen. alle de syntes jeg var ganske svarte, og oljete.

 

DSC_0001.jpg

de grønne greiene, syntes ikke noen av sjøtene så ille ut.

 

DSC_0011.jpg

fordelerlokket, også fint nok syntes jeg.

 

DSC_0009.jpg

fordeler lokket, 2. vinkel.

 

DSC_0020.jpg

pluggledningene, syntes jeg det så litt slitne ut.

 

DSC_0024.jpg

trangt som faen på baksiden av fordelerlokket, tok av fjøra/festet foran, og den var rimelig stram.

 

DSC_0029.jpg

bare et litt bedre bilde av motorrommet, tatt med digitaltkamera og ikke bare mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk et lite flattjern og vipp av klips på fordeler bak også tar du av lokket og ser hvordan det ser ut,men i og med at du målte 23000ohm så er de nok modne for utskifting,men ikke bestill noe nytt før du har sett hvordan der ser ut under fordelerlokket. Ta å kontroller at tennpluggene er skrudd fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei annbefaler å skifte tennkablene pga høg motstand,også den fra coil til fordeler. Ta å kontroller hvordan fordelerlokket ser ut innvenndig,ser du "blyantstreker"/sprikker inni lokket må dette skiftest i tilleg. Rotor er den som står i midten under lokket (dreier sammen med motor og "gir strøm til rett sylinder til rett tid) Se om den ser brent ut.. Du får et inntrykk av hvordan det skal se ut når det er defekt selv om du ikke driver med dette til vanlig. husk å sett lokket på samme plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaa. updaten for i kveld da..

måle ledningen mellom fordeler og coil. ca 2kohm. så da kommer jeg akkurat over 25.

 

tok av fordelelokket og syntes ikke det så så ille ut, er litt bly i kantene der men ingen sprekker eller noe.. målte rotoren til 1,27kohm. betyr det noe?

 

legger ved noen mobilbilder også..

 

DSC03710.jpg

fordelerlokket inni.

 

DSC03711.jpg

 

ble ikke så bra dissa, så tok med begge.

 

DSC03712.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hælvete! i dag har den gårr dritt igjen.

lurer på om det kanskje kan være væravhengig alikevell assa.

nå har det vært jevnt -3-4-5 de siste dagene.

i natt begynte det å regne, og 4-5 + grader. skulle til skolen i dag så var det bare fusk!

 

men bare for å oppklart detta? kan det være kondens selv om den går greit på tomgang? for jeg har jo fortsatt og fylt kondensfjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du er litt på villspor her :)

Jeg har samme maskin som deg, og de er veldig fine og seige :) Veldig glad i disse 2E maskinene kontra horete 16v med et lass av vakum og faenskap...

 

 

Anyway, at bilen din er værsjuk kan ha et sammenheng med Lamdasonen... Når det er fuktig og vått så har min en tendens til å jukse, dette har jeg løst lett ved å sette hjernen i nødmodus ved å røkke ut kontakten til lamdasonen.

Det er min egen feil at den jukser da jeg byttet lamda kjøpte jeg en av biltema og her måtte kablene skøytes, og det skulle ikke mye til før det kom funkt i kablene og signalene til hjernen ble helt på tryne i fuktig vær.

 

Anyway, kontakten til lamdasonden finner du bak motoren på venstreside oppå motorfestet. Du trenger ikke å skru av noe, bare kjøre armen ned langs veggen på venstre side så kjenner du kontakten oppå motorfestet. Klem sammen og dra den ut, så starter du bilen igjen.

Skal vedde på at den går som en drøm etter dette. :)

 

PS: Før jeg fant denne feilen så gjorde jeg følgende uten suksess;

- byttet plugger

- byttet rotor, fordeler, kabler

- byttet bensinfilter

 

Ingenting hjalp, så prøv trikset mitt før du kaster penger ut av vinduet.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamdasonden er noe EU vil ha for at du ikke skal være så gris og forurense.

Men disse gamle bilene så har det ikke mye å si.. Lamda vs nødmodus skiller kanskje 0,5dl på mila om du kjører meget pent, kjører du som alle ungdommer merker du ikke forskjell.

Jeg kjører på 0,9 på mila i nødmodus.

 

Lamdasonden måler i korte trekk CO og Oksygen og deretter setter den blandingsforholdet til motoren avhengig av om blandingen er for mager eller for feit. Dersom disse verdiene blir feil får bilen din AAAAALT formye bensin eller AAAALT forlite... Som resulterer i at den går som en dass.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår