Gå til innhold

trimming av audi V8?

Ranger emnet


michaelaudi

Anbefalte innlegg

Den motoren er i utgangspunktet en dårlig motor å trimme. Åpent filter, chip og større eksos er greit. Motoren er såvidt jeg veit bare en 3.6 som er borret opp, noe som resulterer i altfor tynne sylindervegger som igjen resulterer i at motoren ikke tåler stort. Man kan montere kompressorkit, men da er vel levetiden på motoren deretter.. :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren er i utgangspunktet en dårlig motor å trimme. Åpent filter, chip og større eksos er greit. Motoren er såvidt jeg veit bare en 3.6 som er borret opp, noe som resulterer i altfor tynne sylindervegger som igjen resulterer i at motoren ikke tåler stort. Man kan montere kompressorkit, men da er vel levetiden på motoren deretter.. :)

 

kjør på sei berre ej ;P

er ikkje det 3b motorene som skal vær skudsikre då , du har no et fint hull i blokka :crazysant:

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på sei berre ej ;P

er ikkje det 3b motorene som skal vær skudsikre då , du har no et fint hull i blokka :crazysant:

 

Ingen som har sagt 3b er skuddsikre.. 4.2 V8'ern ER en dårlig motor!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har selv lurt på dette spørsmålet om trim til v8..

 

Kan du utdype hvorfor du mener at det er en dårlig motor?

 

-hyllish

 

Den motoren er i utgangspunktet en dårlig motor å trimme. Åpent filter, chip og større eksos er greit. Motoren er såvidt jeg veit bare en 3.6 som er borret opp, noe som resulterer i altfor tynne sylindervegger som igjen resulterer i at motoren ikke tåler stort. Man kan montere kompressorkit, men da er vel levetiden på motoren deretter.. :)

 

 

Derfor. Altfor tynne sylindervegger som gjør at den ikke tåler spesielt med trykk. Klart det går, men det er et lite sjangsespill. Samtidig så sleit disse motorene med oljeforbruk.

 

Veit om en som trimmer en slik motor skikkelig, men han har foret ned motoren til 4 liter for at den skal tåle trykk!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg trimmet en v8 hadde jeg nok tatt utgangspunkt i en 3.6 liter. 3,6 og 4,2 er egentlig samme motor med forskjell er borringen. MEN 4,2 sliter med HØYT oljeforbruk. Hvorfor vet jeg faktisk ikke, men det har vel noe med at det er tatt ut mere effekt av samme motor som 3,6 literen egentlig er.

 

At 3b er skuddsikker er noe man "sier"... Både min og mikkel sin raste rett før 300k... Og 300k med 220-300hk det er da ikke noe dårlig tall det på en 2.2 liter motor. Tenk deg min gikk i rundt 2 år med ladetrykk på 1,5 bar. og jeg endte opp med et smeltet stempel. Mikkel har vel knukket ei råde tenker jeg, som har slått hull i blokka?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke all verdens peiling, men som enkelte er inne på her så er 4.2l kjent for å være en dårligere motor sånn teknisk sett enn 3.6l, men 4.2'n er visstnok betydelig sterkere i bruk har jeg hørt.

Men jeg har lest om folk som har bygd twinturbo på både 3.6 og 4.2 uten å fått noe ras av den grunn, men det avhenger nok av at man gjør så det blir god nok kjøling og slikt. Det er sjelden noe problem å få ut mye hester av en motor, men å få ut mye hester med en driftssikker motor er ikke like enkelt.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jonus trimmer en a8 4,2 motor. Husk at det er snakk om store forskjelder på Audi V8 4,2-Audi S4 4,2- Audi S6 4,2 og a8 4,2. S4 og S6 er i prinsippet samme motor men S6 har utbedret alle feilene S4 hadde. V8 er en oppborra 3,6 mens S8 er en helt annen motor igjen. Så hold kontroll over hva type motor dere snakker om her da 3 av disse ikke kan sammenlignes.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikkel : prater du om en audi v8'en eller a8'en?

 

 

jeg er igang med å tenke ut et turboprosjekt med en audi v8

 

Altså, hvis jeg har forstått ting riktig så trenger jeg et twinturbo oppsett, altså, en turbo for hver "rekke"?

Nye råder og stempler, samt forsterke topppakningen (tykkere) og/eller bytte til lavkomp stempler for å senke kompresjonen i motoren.? deretter fore den ned til 4 liter for at den skal tåle trykk ved å sette stålforinger i sylinderene?

 

men ville ikke et biturbo oppsett være bedre? en mindre turbo på den ene siden, og en større på den andre?

 

andre ting jeg bør få med for å forhindre at dne raser for meg?

 

 

-hyllish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår