Gå til innhold

flere typer turbo diesel motorer?

Ranger emnet


Spiitfire

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på 1993/94 mod tdk motor og 1996 tdk motor?

 

Fant et bilde på nettet av første generasjon tdk motoren

ukjenttype.jpg

 

Den over er noe forskjellig fra den fra 1996. Noen som vet hvorfor? Og hva er det ekstra 1996mod motoren har?

Ser at bremsekraft-forsterkeren er noe forskjellig også. Mindre nøye..

 

Her er bildet av min motor i min 1996 tdk

mintype.jpg

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wastegaten er den eneste forskjellen jeg vet om ihvertfall, jeg har 93 mod, og den er helt lik den øverste.. Ligger bilder av turbo og wastegate i tråden min, så du kan sammenligne

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 95-96 kom de med noe som kalles EGR ventil, denne gjøre at den bruker noe av eksosen flere ganger og skal med dette bli mer miljøvennlig eller noe i den dur.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida.....hva har skjedd? har 110hk TDI jeg så klarer meg uten :P

 

 

Oisann. morro på glatta ja:)

 

ta bilde av motoromet slik det ser ut i dag da! / etter kræsjen

 

Møtte en buss i en sving. Glatt som faen. Mere info om kræsjen er i tråden om bilen på forumet.

 

Motor-rommet og motoren er sånn som på bildet over. Null skader på fronten. Kun langs hele førersiden og forstillinga.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår