hantler Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Jeg har kjøpt meg et xenonkit til tross for at jeg hadde tenkt å kjøpe bixenon. har fått intrykk av at veldig få har bixenon, altså har de fleste bare et kit, som er en del folk! Men innstalerere dere dette på nær eller fjernlys og hvorfor? det jeg har hørt er nærlys, men hvorfor det? trenger jo ikke mer lys i byen, er jo på slettene når det er mørkt jeg savner lys... (ikke montert noe derfor jeg spør)Har kjørelys i tåkelyktene og angeleyes så blir vel helst park og kjørelys nede jeg kjører me i byen.. så hvorfor xenon på nær? er i tvil her og veldig uviten:P takker for svar:) Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Grunnen til at mange har det i nærlys er nok pga utseendet. Det mest praktiske er nok å ha det på langlys, da det stort sett er her man trenger mer lys. For andre trafikkanter er dette også mye bedre, da alt for mange har montert xenon i nærlys ulovlig, noe som ofte er irriterende å møte. Forøvrig er vel den rette betegnelsen på bixenon det å ha nær og fjernlys i samme pære, ikke det å ha xenon på både nær og fjern dersom det er 2 forskjellige pærer? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Selvfølgelig er det bixenon uavhengig av om det er i en pære eller ikke. Men det som er dumt med fjernlys på eget sett er at du ikke får full lysstyrke med engang fordi pæren må forvarmes før den gir full effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Det er vel derfor ofte bi-xenenon er i samme pære? :p Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 ofte? kun h4 som har denne fordelen, har h7 jeg:P Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Selvfølgelig er det bixenon uavhengig av om det er i en pære eller ikke.Men det som er dumt med fjernlys på eget sett er at du ikke får full lysstyrke med engang fordi pæren må forvarmes før den gir full effekt. Ser vertfall at flere importører, butikker, bilforhandlere kun omtaler det som xenon dersom det er samme pære, selv om navnet i seg selv kan bety flere ting. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Ser vertfall at flere importører, butikker, bilforhandlere kun omtaler det som xenon dersom det er samme pære, selv om navnet i seg selv kan bety flere ting. Men når du har to pærer så blir det jo bixenon. Er forresten ikke så vanlig med to tråder i samme pære lenger, er heller bare en pære på nyere biler og så er det et slags spjeld som flytter seg når man veksler mellom nær og fjern. Men nå gidder jeg ikke kverulere mer for jeg vet det jeg trenger å vite. EOD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 I teorien blir det bixenon da ja (som jeg nevnte), men fremdeles er det flere pålitelige kilder som ikke kaller det bi når det er to pærer. Det er uansett ikke vits å diskutere (eller kverulere som du av en ellerannen grunn kaller det). Flott at du vet mye. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eschatos Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Om man skal ha xenon i nær og fjernlys der lampen har to stk H7 pærer (klarglass/linse) Er det da nødvendig med fire ballaster/tennsatser? Er kun HID i nærlysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 ja da må du ha 4 ballaster. jeg har det.. blir lit rotete neddi motorrommet, men man finner altids et sted å legge dem.. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullaksen Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 hantler: hvor mye betalte du for xenon lysa dine? Har vurdert det samme, men jeg vil bare ha i langlysa Siter VOLVO S40 1.9 TDI VOLVO V40 1.8 NISSAN MICRA 1.0 VW GOLF 1.6 GL(SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 hantler: hvor mye betalte du for xenon lysa dine? Har vurdert det samme, men jeg vil bare ha i langlysa jeg kjenner eier av nbs så fikk det billig men koster 2000,- for et sett der. det er det verdt;) monterte først på fjernlys, og det er helt syk forskjell! nydelig hvitt lys som lyser kjempe bra! Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg