Gå til innhold

Bilen min går ikke, den starter men stopper med en gang (Audi 100cc quattro)

Ranger emnet


Estil0

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi som har stått i 2 månder uten og bli rørt nå, den gikk helt bra før den ble satt til siden.

 

Skulle starte den her om dagen, den starter, men etter 3 sec så stopper den, den går helt normalt da den går, men det virker som den bare dør rett ut, att tenninga kuttes, eller det er slutt på suppa eller noe.

 

Tar jeg den på trill etter en annen bil så starter den, går bra 3 sec så skjer det samme igjen.

 

noen som har vert borti dette ?

 

Det er nye plugger på den

Stolt eier av: 100 quattro 2,2ltr, BMW 520i(ABS) Nissan Primera 2000 mod.

Toyota Camry 2.0 XLI, Honda MT5 original, 2 stk Tempo Corevette 280 1967 ,Mh Furia 125 SuperMoto, Suzuki RMX 50

YAMAHA WR426F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en audi som har stått i 2 månder uten og bli rørt nå, den gikk helt bra før den ble satt til siden.

 

Skulle starte den her om dagen, den starter, men etter 3 sec så stopper den, den går helt normalt da den går, men det virker som den bare dør rett ut, att tenninga kuttes, eller det er slutt på suppa eller noe.

 

Tar jeg den på trill etter en annen bil så starter den, går bra 3 sec så skjer det samme igjen.

 

noen som har vert borti dette ?

 

Det er nye plugger på den

 

siden den har stått stille i 2 måneder kan det være kondens i bensinen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke autosjokken i morra ;) (flere som har sagt til meg att det kan være problemet)

 

vi tauet den flere mil etter pajero'en ;) gikk i 70 i 3 gir, den er helt lik når man tauer den samme hvor lenge man tauer.

Er ikke noe godt taue så mye, for pajeroen krydrer quattron med snø i motbakker (er ganske mye snø her) og vindusviskerne mine funker ikke

 

Takk ;)

Stolt eier av: 100 quattro 2,2ltr, BMW 520i(ABS) Nissan Primera 2000 mod.

Toyota Camry 2.0 XLI, Honda MT5 original, 2 stk Tempo Corevette 280 1967 ,Mh Furia 125 SuperMoto, Suzuki RMX 50

YAMAHA WR426F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om det er is i bensinsslanger og rør

 

 

ta av alle bensin slangene og hell på med kondensfjerner for så å blåse... det problemet har jeg sliti med i sierraen i vinter og den har akkurat samme symptomer som din starter og går i 2sek og hjelper ikke om du tråkker på gassen eller ikke for den dør nesten med engang

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei, jeg har en audi som har stått i 2 månder uten og bli rørt nå, den gikk helt bra før den ble satt til siden.

 

Skulle starte den her om dagen, den starter, men etter 3 sec så stopper den, den går helt normalt da den går, men det virker som den bare dør rett ut, att tenninga kuttes, eller det er slutt på suppa eller noe.

 

Tar jeg den på trill etter en annen bil så starter den, går bra 3 sec så skjer det samme igjen.

 

noen som har vert borti dette ?

 

Det er nye plugger på den

 

 

Kanskje litt teit svar men jeg dret meg ut på det en gang med en S4 jeg hadde og da brukte jeg reservenøkkelen som er så og si lik den andre og bilen gikk i noen få sekunder før den stoppet igjen.

prøv flere nøkler og se hva som skjer

The Ultimate Driving Machine!

730d - rolling on twentytwo's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har den startsperre denne? Jeg må også si at det høres veldig startsperre ut. Om den har vært batteritom kan du være heldig å måtte programmere opp igjen noe. Men som nevnt så prøv gjerne den nøkkelen du pleier å bruker om du har brukt en reservenøkkel. Ikke alltid de er programmert inn.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A6 -96 mod. med samme problemet.

Det er startsperren som kobler inn.

Har også stått strøm tom en god stund.

Min starter og stopper igjen på samme måte som du sier.

Heldighvis starter min etter noen forsøk (noen ganger mange)

Skrur på tenningen å venter noen sekunder, plutselig begynner nøkkelsymbolet i instrumentet å blinke. Da er det bare å skru av og på igjen. Må gjenta dette helt til den ikke lyser lenger.

Da starter den med en gang, og går til jeg skrur av.

 

Er likt på begge nøklene!!

 

mvh Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår