Gå til innhold

glatte veier:D

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Syns virkelig du skal passe på hva du sier! Jeg og min familie er fra USA, og forholdene man kan oppleve der om vinteren er helt annerledes fra her. Det er mye fuktigere luft, så det danner seg en helt spesiell "black ice" eller stål is, som er helt sinnsykt glatt.

 

Det er mange flere beboere i USA, så selvfølgelig vil det være flere ulykker, men prosentmessig er det neppe flere ulykker der enn her.

 

Det finnes bra vinterdekk der, men slik føre som det der er ikke vanlig. Men det stemmer at dekkene ofte er dårlig der.

 

Det med ABS vet jeg ikke noe om, men nye biler der har det. Bilen jeg kjørte der, en 1988 oldsmobile delta royale, var helt fin å kjøre hvertfall, men hendte det ble vanskelig når den såkalte stål isen dukket opp.

 

Kjør på det selv, er som å kjøre på glattkjøringsbane. Kunne vært unngått med bedre dekker og bedre strøing, men vi har samme problemet i Norge.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns virkelig du skal passe på hva du sier! Jeg og min familie er fra USA, og forholdene man kan oppleve der om vinteren er helt annerledes fra her. Det er mye fuktigere luft, så det danner seg en helt spesiell "black ice" eller stål is, som er helt sinnsykt glatt.

 

Kan godt hende at det kan være vanskeligere kjøreforhold (selv om jeg har vanskelig for å tro at det er spesielt verre en god norsk speilholke med vann oppå) men videoen her er først og fremst ett resultat av elendige såfører.

Skal ikke stryke alle amerikanere over en kam, eller generalisere det til at amerikanske sjåfører er dårligere enn andre, men å hoppe ut av bilen og prøve å stoppe den med beina, i stedet for å kjøre i grøfta, er neppe den strategien en komptent sjåfør velger...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns virkelig du skal passe på hva du sier! Jeg og min familie er fra USA, og forholdene man kan oppleve der om vinteren er helt annerledes fra her. Det er mye fuktigere luft, så det danner seg en helt spesiell "black ice" eller stål is, som er helt sinnsykt glatt.

 

Det er mange flere beboere i USA, så selvfølgelig vil det være flere ulykker, men prosentmessig er det neppe flere ulykker der enn her.

 

Det finnes bra vinterdekk der, men slik føre som det der er ikke vanlig. Men det stemmer at dekkene ofte er dårlig der.

 

Det med ABS vet jeg ikke noe om, men nye biler der har det. Bilen jeg kjørte der, en 1988 oldsmobile delta royale, var helt fin å kjøre hvertfall, men hendte det ble vanskelig når den såkalte stål isen dukket opp.

 

Kjør på det selv, er som å kjøre på glattkjøringsbane. Kunne vært unngått med bedre dekker og bedre strøing, men vi har samme problemet i Norge.

 

Var over der for noen år siden når familien min bodde der. Og forsikring er visst veldig dyrt i forhold til bilens verdi i forhold til her. 16åringer bak rattet gjør nok sitt for å holde satsene ved like :D

 

Det at de kun selger M+S dekk gjør slike isdager til selvmordstokt.. Likte iallefall ikke å kjøre på motorveien der i frosttåke, tett trafikk og omgitt av andre folk på sommerdekk. Går det galt, går det skikkelig galt.

 

Søstera mi tok lappen der, det var en teoriprøve hun måtte gjennom pluss at foresatt måtte være med for å bekrefte at minst 40timer øvelseskjøring var gjennomkjørt. Når hun kom hjem strøk hun selvfølgelig oppkjøring så det røyk etter..

Men ho labba ut fra BT, satte seg i bilen og kjørte videre. Man kan nemlig kjøre på amerikansk sertifikat i ett år uten norsk sertifikat. Heia norge hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår