Gå til innhold

Corolla KE serie.

Ranger emnet


MrT_Norway

Anbefalte innlegg

Hei bilfolket i Norge. :cheers:

Tenkte jeg skulle forsøke å blåse liv i de som har en Corolla KE serie bil stående som prosjekt. Har lest en del tidligere tråder her inne med folk som planlegger å bygge og som også har begynt. Men ser lite feridige prosjekter og byggehistorier.

Selv har jeg nylig gått til innkjøp av en forholdsvis strøken KE30 78 mod. Har ribba hele bilen for motor, understell, el, interiør og påbegynt jobben med restaureringen. Bilen har 6 rusthull i gulv og skjermer ser ikke ut. Men det spiller liten rolle da disse skal støpes opp i glassfiber. Gulvet og alle skjøter i bilen skal sveies så bilen blir hel og så stiv som mulig. Ny motor er kjøpt inn og hentes i England rundt nyåret en gang. Ble en 3S-GTE fra MR2/Celica på 220HK. Blir en del frisering av motor så jeg tør ikke gjette på hva jeg ender på i HK, men håper på 350 - 550. Understell blir vanlig McPhearson coiloversett som blir spesiallaget til bilen, bremser, girkasse, diff og felger er på tidspunktet ubestemt. Det samme er utseende på bilen. Lyst til å bygge "Pikes Peek" tema, men får se. Skal bygges inn FIA godkjent bur på ca 50 punkter og racing oppsett inne i bil. Dashbord er vel det eneste som beholdes originalt inne i bilen. Alle ruter skal byttes ut med lexan materiale og dører, panser og bakluke skal støpes i karbon.

Vel, som dere kanskje begynner å fatte er dette ett ganske omfattende prosjekt som vil ta noe tid, men jeg skal følge opp denne tråden så ofte jeg kan. Bilder og historier fra bygget bil komme fortløpende. Mulig jeg setter opp en nettside for dette bygget hvis tiden strekker til.

Jeg vil også benytte meg av muligheten til at alle som har noe å komme med av fornuft til denne bilen om å komme med det. Alle innspill tas i mot med glede. :)

Og til dere med prosjekter, la meg og de andre se de!

 

Å ja, foresten har jeg masse deler til salgs fra denne bilen!

 

MrT

--------------------------

Citroen Berlingo -06 1.4i

Subaru Forester -99 2.0i

BMW 518i -86 1.8i

Opel Rekord -86 2.2i

Toyota Corolla -78 2.0i Turbo

Case IH 685 -88

Aeon Minikolt -06 80ccm

Honda VF500F2F -86 500ccm

 

HOBBY ER OG SKAL VÆRE DYRT! :race

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ser du fortsatt har bilen din i signaturen. Håper du har anvendt tiden godt siden sist du var innlogget her.

 

PS! Ja, du har for lang signatur, mangelfull trådtittel og ingen bilder i første innlegg. Men det fikser du vel lett.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår