LangFørr Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Fikk problemer med å få starta volvon(B21E)nå. Den bare kjinner å kjinner. Holdt tennpluggen på toppen, men ingen gnist. Bytta til ny coil. Fortsatt ingen gnist. Gjort reint fordeler spolene. Så ikke ut som det var noe galt der. Men har ikke så peiling. Kan virke som om fordeler er gåen, siden målte at coilen gir fra seg strøm i hvertfall, så må jo være noe etter coilen. Kan det være hjernen som er gåen? Skal det ikke sitte en sensor i hjernen som styrer ett eller annet i fordelern? Kan få tak i fordeler fra en B230A i morgen, men vet ikke om dette går overens? Noen som har peiling? Trenger svar fort!! Mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Bytt tenningsmodulen din.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 javel. Er det dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 199kr tror jeg det koster på biltema, sjekk nettsiden deres står der. Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 ok, men det er jo elektronisk tenning. Kan det være noe dårlig ledninger/kontakt/jording? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Hvis den plutselig ikke ville starte lengre, er det nok tenningsmodulen som er gåen.. Den såkalte "hjernen" på E-motoren.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Dårlig jording KAN være årsaken.. Verdt å prøve :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Etter en tur på biltema(forøvrige så har biltema ansatte ekstremt liten kunnskap om bil, annet enn å bla opp i biltema-katalogen sin) ble følgende handlet inn: -pluggledninger -plugger -fordeler lokk -rotor -tenningsmodul -motorvarmer Bytta først plugger, pluggledninger, rotor å fordeler lokk. Resultat: Ingen gnist på tennpluggene Dro så på torshov å kjøpte ny coil. Resultat startet ikke. Da tenkte jeg at det måtte være tenningsmodulen. Så jeg koblet fra eksisterende, å skulle koble på den nye. Tennigsmodulen biltema solgte meg var selvfølgelig feil, så den passet ikke. Så jeg fikk tak i en kompis som jeg visste hadde en 240 med 21ET motor ståanes i hagen. Så da bytta jeg til den som satt i den. Resultat: Fyrte med en gang. Og jeg slapp å ta buss til jobb:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Var jo det jeg sa jo.. Tenningsmodulen.. :b Er en lur liten jævel den der.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ja du hadde rett:) men greit å skifte det andre også, da dette sikkert ikke har blitt gjort siden 20.000km servicen:p hehe Men er ikke alltid alle svarene man får her stemmer heller da;) Mange svar og mange meninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Blir ofte litt generelle svar i forhold til problemet over nett.. Og på en bil så er det ikke så ofte et fasitsvar, hvertfall ikke via noen setninger på et bilforum. :) Men er jo greit som en pekepinn og for å komme på ting som man har glemt å sjekke selv! Og så fikk du bytta en del slitedeler, noe som ikke er så dumt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ja det er sant. Bedre med for mange svar enn for få:) Var veldig greit å få bytta noe slitedeler ja. Måtte sikkert gjort det seinere i vinter:) Å en annen ting, kjøpte jo en motor varmer på biltema. Men de hadde ikke til 244 med 2,1 liter, de hadde bare til 240 2,3 liter fra 91-93. Men han sa den skulle passe. Noen som har prøvd dette? (Dette er varmekolbe i blokka, ikke sånn t-stykke man monterer på slangen mellom blokk å radiator) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Kolben skal vel inn der ene frostpluggen står.. fremste pluggen på høyre(eksos)siden av blokka.. Er vel samme dim. på alle de frosthullhulla i blokka mellom Bxx/b230 så vidt jeg vet. bolthullet som den skrues fast med burde være der også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ja skal ta en titt på det i helga. Takk for svar:D mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.