Gå til innhold

dohc motor.. trimme?

Ranger emnet


ActiveX

Anbefalte innlegg

Har en Hyundai Elantra 96(?) modell. Og nå skal jeg ikke si det sikkert nå, men skal være en ca 113 hester i den original.

 

Er også Doch(?) motor i den. Har hørt at det finnes muligheter for å få chippet den opp da..

Har planer om å få litt mer utav bilen, men ikke noe sånn voldsomt.

Men, sånn at den yter litt mer.. Er forsåvidt nokså treg i aks relasjon..

 

Og for ikke så allverdens mye penger kan man vel få gjort noe?

Samt det med effektanlegg, gir det noe mer effekt? Lyd osv?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en Hyundaifisert Mitshubishi motor som gjerne heter Alpha 1/2/3 eller no sånt. Hvis du har 2.0L er det en 3G eller 4G blokk, og da skal du kjøpe deg et sk halfcut fra f.eks Gadbjerg Motorimport av en Lancer EVO eller helst Galant VR4. :wank Da er blokka bolt on i bilen din. Du finner også et par i Norge og Sverige som tar inn sånt.

 

Det du må være EKSTREMT nøye med er å se på bilder av hver enkelt motor så du får en som peker riktig veg. Jeg vet ikke hvem av ingenørene hos Mitsu spionerer for eller hos Honda, men av en eller annen grunn sitter de fleste motorene speilvendt i motorrommet. Honda roterer attpåtil feil veg i blokka! O_o VR4 og en eller to eldre EVOer har en tendens til å sitte rett veg mener jeg å huske.

 

Tilfeldighetene ville det slik at Egon faktisk har TO slike VR4 akkurat nå:

019.jpg Mitsubishi VR4 4G63 Turbo

018.jpg Mitsubishi VR4 4G63 Turbo

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rettelse :

 

Finnes bare en motor som heter Alpha som oftest sitter i Hyundai Accent og den er på 1.6 liter. Derimot på andre hyundaier som coupe har du fra 96-02 Beta1, mens Beta2 kom i 2003, men om det er en beta 3 i de nyeste nå vet jeg ikke. Og 2.7liter V6 heter Delta.

 

Men ER du heldg å har en beta 1 motor i din bil kan det meste av trim stæsj passe på din bil selv om dem er laget til en annen hyundai modell. feks :KSPEC PERFORMANCE: KSPEC KDM Performance Center ..tips gå på RDTiburon.com - Unreal Portal !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På Accent er det en adapter-plate ved gass-spjeldet.. men den er det som sagt bare å borre opp ja.. Er vel en her på forumet har gjordt det..?..

 

Jeg har selv en 96 Coupe med Beta 1 motor.. og der er det MYE å velge i, når det gjelder trim... (hadde bare lommeboka vært litt fyldigere...lol)

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår