Xemon Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 hei, er ny på forumet her da, så jeg kunne tenkt litt teknisk hjelp. Idag monterte jeg et K&N 57i åpent filter kit på min audi a3 1.6L 8L. Det som jeg lurte på at hvorfor lyden ikke ble så mye høyere? Jeg merka at effekten ble litt høyere og responsen, men lyden er ikke så mye bedre enn det jeg hadde forventa/hørt fra andre audi a3 biler? Noen som har noen forslag på hva en kan gjøre for å få den gode lyden. Alt er stock på bilen untatt dette filteret da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xemon Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Ingen som har noen forslag eller? Skal montere Simons effektanlegg i januar, muligens det vil hjelpe på lyden og effekten litt. Ikke så mye jeg kan gjøre på en 1.6l eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Får vel ikke så sinnsykt mye mer lyd fra filter. Eksos hjelper vel litt, men effektmessig tror jeg ikke det gjør noe... Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Se på slangene mellom filter og innsug. Kjenner ikke bilen, men sitter ofte renonsansekammere og sånne små plastbokser mellom der som demper lyd. Men de fungerer også som en slags reservetank for luft. Luft som ligger klart når du går tilbake på gassen etter giring feks, og ikke trenger å gå gjennom filteret først. Så kan ha litt negativ effekt om man fjærner de også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Tror knapt nok det blir merkbar effekt/responsforskjell på den motoren hvis du fjerner resonanskammer.. Om den har, så kan du jo uansett prøve både med og uten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xemon Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hvor ligger dette kammeret hen? Er det lett å oppdage? Bak LMM'en eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg